Permalänk
Medlem

Hörlurar landskap

Hej,

Har börjat nytt jobb där jag numera sitter i ett landskap
Behöver ett par vettiga lurar som främst stänger ute omgivande ljud (endera genom bra sleeves/isolering eller aktiv brusreducering) samt håller bra ljud.

Eg. tror jag att ett par som har någorlunda bra blockering/isolering och som inte läcker så mycket ljud vore bra för mig då jag brukar spela högt. Hur är eg. utanpåliggande - fixar de att blockera lika bra som sleeves elr kan de tom vara bättre?

Jag har haft:

  • d-JAYS

  • a-JAYS

Båda tycker jag haft bra ljud och okej isolering. Enda nackdelen tycker jag med JAYS är att de börjar glappa relativt fort vid anslutningen till ljudkällan. Så ägt 2-3st av respektive ovan modell.

Budget ja helst runt max 1k, min ljudkälla är bara PC samt iPhone 5S.

EDIT: Kan bara säga att jag använder iPhones original head-set nu och det släpper igenom brutalt med omgivningsljud - så jag vill ha så tyst som möjligt i de nya!

Tack på förhand!

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Inaktiv

Jag brukar köra med ett par in-ear-hörlurar, vilka som helst, och sedan vanligt hörselskydd utanpå det. Peltor har sådana som du kan köpa på byggvaruhus, brukar köra med värstingmodellen för svårt bullerutsatta miljöer som flygplatser och tung industri.

Hör inte ett j-vla dugg från omgivningen. Helt borta från allt. När det dags för lunch får folk banka på mig.

Upptäckte en gång att jag var helt ensam i landskapet. Brandlarmet hade gått. Ingen hade tänkt på att banka på mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Jag brukar köra med ett par in-ear-hörlurar, vilka som helst, och sedan vanligt hörselskydd utanpå det. Peltor har sådana som du kan köpa på byggvaruhus, brukar köra med värstingmodellen för svårt bullerutsatta miljöer som flygplatser och tung industri.

Hör inte ett j-vla dugg från omgivningen. Helt borta från allt. När det dags för lunch får folk banka på mig.

Upptäckte en gång att jag var helt ensam i landskapet. Brandlarmet hade gått. Ingen hade tänkt på att banka på mig.

Vet inte om Peltor-hörselskyd är en så bra idé då jag är ny i ett landskap så kanske skulle uppfattas aningens arrogant, dessutom är det inköp så finns nog lite dress-code regler å förhålla sig till.. Fler förslag?

Bra idé dock!

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

När jag använder mina standard in-ear lurar från samsung (galaxy s4) så agerar dem som hörselproppar, är inte iphones likadana? Antingen är dem olika eller så har vi olika uppfattningar på vad som är tyst haha. Jag tycker det blir väldigt tyst av dem.

Spelar det någon roll eller kan du tänka dig in ear och/eller over ear/on ear-lurar?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Om du inte är på någon tight budget så har ju t.ex. bose grymt trevliga lurar med aktiv noisecancelling.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=951368

Exempelvis dessa in-ear lurar är ljudisolerade, fungerar som öronproppar med ljud i.
Jag använder de dyrare SE425 till bygg och golvslipning bara för de har bättre ljud och till det så fungerar de klockrent.
Jag har dock läst att Shure inte är de mest prisvärda för ljudet man får, men det finns garanterat andra in-ear som är ljudisolerade på samma vis.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kicken:

Vet inte om Peltor-hörselskyd är en så bra idé då jag är ny i ett landskap så kanske skulle uppfattas aningens arrogant, dessutom är det inköp så finns nog lite dress-code regler å förhålla sig till.. Fler förslag?

Bra idé dock!

Med ett par bamsiga Peltor-kåpor på knoppen så syns man ju helt klart. Reaktionen har mest varit road och nyfiken, jag har aldrig fått någon negativ reaktion på dom. Vanligast är att man själv prova. De flesta reagerar precis som du : "bra idé!".

En skön grej är att det är billiga grejer. Man behöver inte ha någon ångest över att lämna dom kvar på arbetsbordet över lunchen eller efter dagen.

Men du har rätt, som nybliven rekryt kan det vara bra att ligga lågt i början. När man blivit lite varm i kläderna kan det vara bra att ta med dom och visa för chefen och kolla att ingen tar illa upp. Man begriper ju att man vill kunna koncentrera sig på jobbet.

Permalänk
Medlem

@Kicken Jag kör med ett par Bose QuietComfort 25 på jobbet - fungerar för det mesta rätt bra. Tyvärr har en del inte förstått att när jag sitter med lurar så behöver jag vara i fred (jobbar med utveckling och ibland behöver man faktiskt tänka).

Det händer oftare och oftare att jag bara har lurarna påslagna men inget ljud spelandes bara för att få det lite tyst. Sitter också i landskap, tyvärr sitter faan och hans moster i samma landskap (sälj, servicedesk, konsulter och kodapor) vilket gör att det kan bli rätt mycket sorl runtom.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk

Kör B&O H8 - riktigt trevliga.