Permalänk
Avstängd

Ett hackigt problem

Detta problemet kommer bli väldigt svårt att förklara, men jag ska göra så gott jag kan. Om ni tycker att något verkar konstigt. Ställ en fråga istället för att attackera

Så jag har länge haft "hackande" lagg i CS:GO med mera. Att spelet stannar ibland upp i några mille sekunder vid olika händelser. Problemet har BARA funnits i lol och cs. Jag har ALDRIG upplevt några av dessa problemen i Bf3 eller advanced warfare.

Då bytte jag grafikkort från R7 260x till GTX980 = problemet kvarstod. (Grafikkorten uteslutna som felkälla)
Då bytte jag moderkort + processor från AMD FX-6300 + Asus M5 A97 R2:0 till ASUS z97-a + i5 4690k = problemet kvarstod (moderkort + processor uteslutna som felkälla)

Då testade jag ett av mina minnen i taget (2x4gb) men problemet kvarstod (minnena uteslutna)

Då installerade jag OS och hela rubbet på en annan hdd men problemet kvarstod.

Nu finns det alltså bara en komponent kvar, mitt nätagg Corsair CX500. Givetvis så trodde jag att mitt nätagg låg till skuld för problemet då.(den kanske inte levererade stabil och jämn ström) Men när jag körde utan mitt 980. Alltså bara med den integrerade grafiken så försvann problemet.

Min fråga blir då. tror ni att 980't ligger till orsak för problemet?. trots att jag hade samma problem med mitt förra grafikkort R7 260x. Eller är det en kombination mellan nätagget + grafikkort som ligger till orsak till problemet?

Permalänk
Medlem

Testat ändra max prerendered frames i nvidia drivrutinerna till en eller 0 ?
Source motorn verkar ha problem med detta på amd med.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Jag antar du sitter på en high end SSD och således har uteslutit det mest uppenbara, cache lag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Jag antar du sitter på en high end SSD och således har uteslutit det mest uppenbara, cache lag?

Jag använder just nu en Intel 520 series 120gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini-z1994:

Testat ändra max prerendered frames i nvidia drivrutinerna till en eller 0 ?
Source motorn verkar ha problem med detta på amd med.

Var hittar jag denna funktionen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini-z1994:

Testat ändra max prerendered frames i nvidia drivrutinerna till en eller 0 ?
Source motorn verkar ha problem med detta på amd med.

Jag löste det själv. Jag ändrade den till 4 istället för att på 1 var det likadant. Men på 4 var det väldigt Smooth. Det fungerar inte perfekt. Men det är väldigt bra. Tack!

Permalänk
Medlem

Tänkte föreslå att ominstallera windows om du inte gjorde det vid grafikkortsbytet. Kan ju ligga kvar gamla drivrutiner och spöka. Men om du löste det så

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ghollghost:

Tänkte föreslå att ominstallera windows om du inte gjorde det vid grafikkortsbytet. Kan ju ligga kvar gamla drivrutiner och spöka. Men om du löste det så

Har installerat OS ett antal gånger utan lösning. Men ni har inga fler bra inställningar som gör spelen "Smoother". Btw. Problemet löste sig perfekt i CS :GO men inte i lol. Spelar ändå bara cs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudah:

Har installerat OS ett antal gånger utan lösning. Men ni har inga fler bra inställningar som gör spelen "Smoother". Btw. Problemet löste sig perfekt i CS :GO men inte i lol. Spelar ändå bara cs

Har du testat att sätta på/stänga av flera olika inställningar i LoL? Jag kör inte det själv så vet inte vad som finns. Men det är ju bara testa dig fram. V-sync av/på är ju alltid en början. Testa ändra grafikinställningar med, kan ju vara så att det är dåligt optimerat för något av komponenterna du har.

Annars, testa en G-sync skärm? (jag menar, alla har ju sådana liggandes i något skåp. Så borde ju inte alls vara svårt att testa! )

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ghollghost:

Har du testat att sätta på/stänga av flera olika inställningar i LoL? Jag kör inte det själv så vet inte vad som finns. Men det är ju bara testa dig fram. V-sync av/på är ju alltid en början. Testa ändra grafikinställningar med, kan ju vara så att det är dåligt optimerat för något av komponenterna du har.

Annars, testa en G-sync skärm? (jag menar, alla har ju sådana liggandes i något skåp. Så borde ju inte alls vara svårt att testa! )

okey. Brb ska bara åka och köpa en G-sync skärm