Seasonic introducerar högeffektiv nätdel för 80 Plus Titanium

Permalänk
Melding Plague

Seasonic introducerar högeffektiv nätdel för 80 Plus Titanium

På Computex 2015 tar Seasonic ett första steg mot 80 Plus Titanium med ett nytt nätaggregat på 850 watt för skyhög verkningsgrad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Konsolgrävare

Seasonic är verkligen dom bästa inom nätaggregat.

Har själv Seasonic Platinum 860W XP2 och är lätt den bästa nätaggregatet jag har ägt. Man får betala rätt så mycket mer men det var det verkligen värt! Tycker själv att man ska läga extra pengar på ett bra nätaggregatet och ingenting man ska snåla på! Rekommenderar alla starkt att införskaffa er ett nätaggregat från seasonic. Ni kommer inte ångra er!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Seasonic är verkligen dom bästa inom nätaggregat.

Har själv Seasonic Platinum 860W XP2 och är lätt den bästa nätaggregatet jag har ägt. Man får betala rätt så mycket mer men det var det verkligen värt! Tycker själv att man ska läga extra pengar på ett bra nätaggregatet och ingenting man ska snåla på! Rekommenderar alla starkt att införskaffa er ett nätaggregat från seasonic. Ni kommer inte ångra er!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för skillnad du menar att jag skall uppleva?

Permalänk

Bara lite nyfiken på varför folk väljer så dyra nätagg.
Vad får man för fördelar jämfört med ett 80+ gold? Har själv ett EVGA Supernova G2 750W som är gold liknande nätagg med samma watt med platinum kostar ju runt 600kr mer var får man för de pengarna? Jag har ju redan 10 års garanti så kvalitén känns ju inte som de snålat på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Tror inte det är någon fördel med 80+ gold prismässigt så länge produkten är kvalitativ.
Det blir liksom dimishing returns, du kan bara nå så långt till det stupar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bara lite nyfiken på varför folk väljer så dyra nätagg.
Vad får man för fördelar jämfört med ett 80+ gold? Har själv ett EVGA Supernova G2 750W som är gold liknande nätagg med samma watt med platinum kostar ju runt 600kr mer var får man för de pengarna? Jag har ju redan 10 års garanti så kvalitén känns ju inte som de snålat på.

Högre energieffektvitet vilket innebär:
[list]
[*]Mindre elförbrukning vilket leder till lägre driftkostnad (elräkning).
[*]Mindre värmeutveckling. Svalare datorer.
[*]Tystare fläktar och möjlighet till passiv eller semi-passiv kylning.[/list]

Men det var viktigare förr att vara noga med nätagg. Nu är ju nästan alla nätagg 80 Plus och har aktiv PFC och någon grund för kvalité. Vissa kan fortfarande ha coilwhine tror jag.
Vet inte hur illa det kan vara med rippelvärden.

Permalänk
Medlem

Dax för en ny standard tycker jag
90 Plus ... Istället gör gold, titanium ....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Skrivet av rektor:

Högre energieffektvitet vilket innebär:
[list]
[*]Mindre elförbrukning vilket leder till lägre driftkostnad (elräkning).
[*]Mindre värmeutveckling. Svalare datorer.
[*]Tystare fläktar och möjlighet till passiv eller semi-passiv kylning.[/list]

Men det var viktigare förr att vara noga med nätagg. Nu är ju nästan alla nätagg 80 Plus och har aktiv PFC och någon grund för kvalité. Vissa kan fortfarande ha coilwhine tror jag.
Vet inte hur illa det kan vara med rippelvärden.

Jo jag säger inte att det inte finns fördelar undrar bara om de är så stora så de motiverar priset jag personligen har i alla fall aldrig hört mitt nätagg fast jag har å andra sidan inte det tystaste grafikkortet Sen energiförbrukningen tror jag inte gör en märkbar skillnad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo jag säger inte att det inte finns fördelar undrar bara om de är så stora så de motiverar priset jag personligen har i alla fall aldrig hört mitt nätagg fast jag har å andra sidan inte det tystaste grafikkortet Sen energiförbrukningen tror jag inte gör en märkbar skillnad.

Är benägen att hålla med, ingen av nämnda anledningar gör det värt att välja ett dyrare nätagg.

Permalänk
Medlem

Skönt att man bara behövde oroa sig för Seasonics framtid i ett halvt dygn ungefär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bulan75:

Dax för en ny standard tycker jag
90 Plus ... Istället gör gold, titanium ....

Skickades från m.sweclockers.com

Eller hur, 80 Plus känns bara konstigt tycker jag själv när man snackar över 90;P

Permalänk
Skrivet av anderjo4:

Vad är det för skillnad du menar att jag skall uppleva?

10 mer FPS så klart och kablar som är smörjda med ormolja så strömmen färdas snabbare fram Ja jag var sarkastisk.

Skrivet av rektor:

Högre energieffektvitet vilket innebär:
[list]
[*]Mindre elförbrukning vilket leder till lägre driftkostnad (elräkning).
[*]Mindre värmeutveckling. Svalare datorer.
[*]Tystare fläktar och möjlighet till passiv eller semi-passiv kylning.[/list]

Men det var viktigare förr att vara noga med nätagg. Nu är ju nästan alla nätagg 80 Plus och har aktiv PFC och någon grund för kvalité. Vissa kan fortfarande ha coilwhine tror jag.
Vet inte hur illa det kan vara med rippelvärden.

Guld agg erbjuder det mesta av detta och är ju inte motiverat idag att gå högre än guld (blir fort dyrt och inte lönsamt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Dax för en ny standard tycker jag
90 Plus ... Istället gör gold, titanium ....

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Zero Walker:

Eller hur, 80 Plus känns bara konstigt tycker jag själv när man snackar över 90;P

Det ni ber om är en sida som heter PSUReviewers.se, för Sweclockers passar inte, då det inte är överklockning...

Mao, sluta häng upp er på just "80" PLUS... det är ett namn på ett certifikat, likt CE märkning, S märket, Watt märkningen och liknande. Varför skulle de byta namn? (Typ som: Varför skulle Sweclockers byta namn bara för att det är något som inte är exakt "överklockning"?)
Precis som Gigabyte och ASUS älskar udda namn Gaming, ROG och allt skit, kan jag inte använda dessa för att surfa?
De är precis samma sak... namn, inget mer, inget mindre.

Hela den organisationen skapades för att just företag fuskade som F med sina aggregat, något som många gånger OEM fortfarande gör, tyvärr. När de skapades var 90% inte möjligt för rimlig kostnad. De valde att döpa det till 80 PLUS och tro det eller ej... 90% är över 80%, så det stämmer fortfarande.

Vill ni dock skapa en ny märkning som heter 90 PLUS så kanske det går att ordna... och ni kan då välja att bara tagga de som är 90%+, eller kanske ni bara vill ha 70%? Inget alls i namnet är någon garanti. Inget. De gör namnet till något att lita på.
De har valt att kalla alla nivåerna för olika saker, då 80 PLUS fortfarande är märkningen, och nivån är Titanium, precis som Sweclockers har "Bra Produkt" eller liknande. Men Sweclockers kommer inte byta namn om de testar en surfplatta som inte kan överklockas... eller hur? även om något kanske får "Bra Produkt"

Vi har genom året valt att lita på 80 PLUS organisationen. Precis som folk lärt sig att lita på Sweclockers åsikter när de testar saker... Så jag hade inte litat ett dugg på "90 PLUS", tills jag vet vad det verkligen står för. Och det finns (har funnits) och finns de som fortfarande försöker fuska med liknande namn till 80 PLUS, för att vi som konsument ska luras.

Men om inte agget finns i deras officiella testade lista:
http://www.plugloadsolutions.com/80pluspowersupplies.aspx
Så är agget inte godkänt, oavsett vad tillverkaren säger, med alla krav som det innebär.

Permalänk

Du tar det för seriöst, ja menade bara att namnet på certifikatet är lite underligt, men fattar ju att det är en standard som man bygger på. Inte så ja sitter och funderar på det dag ut och dag in;P

Permalänk
Medlem

Jag som just köpte ett seasonic. Hade mitt corsair i 8 år så får väl titta på titanium 2023.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Det ni ber om är en sida som heter PSUReviewers.se, för Sweclockers passar inte, då det inte är överklockning...

Mao, sluta häng upp er på just "80" PLUS... det är ett namn på ett certifikat, likt CE märkning, S märket, Watt märkningen och liknande. Varför skulle de byta namn? (Typ som: Varför skulle Sweclockers byta namn bara för att det är något som inte är exakt "överklockning"?)
Precis som Gigabyte och ASUS älskar udda namn Gaming, ROG och allt skit, kan jag inte använda dessa för att surfa?
De är precis samma sak... namn, inget mer, inget mindre.

Hela den organisationen skapades för att just företag fuskade som F med sina aggregat, något som många gånger OEM fortfarande gör, tyvärr. När de skapades var 90% inte möjligt för rimlig kostnad. De valde att döpa det till 80 PLUS och tro det eller ej... 90% är över 80%, så det stämmer fortfarande.

Vill ni dock skapa en ny märkning som heter 90 PLUS så kanske det går att ordna... och ni kan då välja att bara tagga de som är 90%+, eller kanske ni bara vill ha 70%? Inget alls i namnet är någon garanti. Inget. De gör namnet till något att lita på.
De har valt att kalla alla nivåerna för olika saker, då 80 PLUS fortfarande är märkningen, och nivån är Titanium, precis som Sweclockers har "Bra Produkt" eller liknande. Men Sweclockers kommer inte byta namn om de testar en surfplatta som inte kan överklockas... eller hur? även om något kanske får "Bra Produkt"

Vi har genom året valt att lita på 80 PLUS organisationen. Precis som folk lärt sig att lita på Sweclockers åsikter när de testar saker... Så jag hade inte litat ett dugg på "90 PLUS", tills jag vet vad det verkligen står för. Och det finns (har funnits) och finns de som fortfarande försöker fuska med liknande namn till 80 PLUS, för att vi som konsument ska luras.

Men om inte agget finns i deras officiella testade lista:
http://www.plugloadsolutions.com/80pluspowersupplies.aspx
Så är agget inte godkänt, oavsett vad tillverkaren säger, med alla krav som det innebär.

Du hänger upp dig på ord. Jag tror inte att någon här är intresserad av någon ny, fin klisterlapp på nätagget utan betydelse, utan just ett certifikat som styrker att det klarar en viss nivå. Då vore det ju väldigt smidigt om man lade till en 90 Plus-nivå för de nätagg som lever upp till de kraven, eller? Det vore nog även oerhört åtråvärt i marknadsföringssyfte för de (seriösa och väletablerade) som tillverkar nätagg att vara först med 90 Plus-certifikat. Kan inte se något dåligt med det.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Högre energieffektvitet vilket innebär:
[list]
[*]Mindre elförbrukning vilket leder till lägre driftkostnad (elräkning).
[*]Mindre värmeutveckling. Svalare datorer.
[*]Tystare fläktar och möjlighet till passiv eller semi-passiv kylning.[/list]

En fördel till är att du får ut högre effekt vilket ger att man kanske skulle kunna köpa ett klenare aggregat eller att det supereffektiva 1200W ger mer Watt ut till datorn än ett mindre effektivt 1200W. Ett effektivare ligger mer nära den uppgivna effekten, man kan säga att ett effektivare aggregat lurar konsumenten mindre.

Man kanske tycker att det är oväsentligt med någon procent hit eller dit, men kollar vi globalt så handlar det ju om miljarder datorer. Med det i tanke så är dessa få procenten otroligt bra utveckling.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

En fördel till är att du får ut högre effekt vilket ger att man kanske skulle kunna köpa ett klenare aggregat eller att det supereffektiva 1200W ger mer Watt ut till datorn än ett mindre effektivt 1200W. Ett effektivare ligger mer nära den uppgivna effekten, man kan säga att ett effektivare aggregat lurar konsumenten mindre.

Man kanske tycker att det är oväsentligt med någon procent hit eller dit, men kollar vi globalt så handlar det ju om miljarder datorer. Med det i tanke så är dessa få procenten otroligt bra utveckling.

Skickades från m.sweclockers.com

Problmet är snarare flesta OEM datorer knappt ens har 80+ märkning alls på sina agg, utan kan ligga så lågt som 75% verkningsgrad.

Den lilla klick som kör bronze/guld är en liten klick i jämförelse.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Problmet är snarare flesta OEM datorer knappt ens har 80+ märkning alls på sina agg, utan kan ligga så lågt som 75% verkningsgrad.

Den lilla klick som kör bronze/guld är en liten klick i jämförelse.

Teknik blir alltid biligare, det kommer till en gräns när det inte lönar sig att köpa skräp. Jag tror inte det finns den OEM som vill svärta ner sitt varumärke med att vara den som säljer de datorer som bullrar mest.

Sen borde organisationer som t.ex. EU gå in och styra och skynda på utvecklingen så att nätaggregat som inte ens uppfyller bronze försvinner från marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

En fördel till är att du får ut högre effekt vilket ger att man kanske skulle kunna köpa ett klenare aggregat eller att det supereffektiva 1200W ger mer Watt ut till datorn än ett mindre effektivt 1200W. Ett effektivare ligger mer nära den uppgivna effekten, man kan säga att ett effektivare aggregat lurar konsumenten mindre.

Är det specificerat för 1200 W kommer det att leverera 1200 W oavsett om det har en effektivitet på 1 % eller 100 %. Om det inte är felspecificerat.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Skrivet av blomqvist:

Är det specificerat för 1200 W kommer det att leverera 1200 W oavsett om det har en effektivitet på 1 % eller 100 %. Om det inte är felspecificerat.

Så är det ja, den lilla biten hade jag glömt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Teknik blir alltid biligare, det kommer till en gräns när det inte lönar sig att köpa skräp. Jag tror inte det finns den OEM som vill svärta ner sitt varumärke med att vara den som säljer de datorer som bullrar mest.

Sen borde organisationer som t.ex. EU gå in och styra och skynda på utvecklingen så att nätaggregat som inte ens uppfyller bronze försvinner från marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Grejen är att det är mer än energieffektiviteten som påverkar ljudnivån. Som storlek,kvalité och nätaggets uppbyggnad (hur lättkylt dom konstruerat det).

Alienware stationära datorer, t.ex kommer med billiga 80mm fläktar (trots det finns utstansat hål för 120mm i chassit), men agget har faktiskt 80plus guld, men på grund av chassi fläktarna och styckkylaren på cpu är det inte så tyst.

Billigare kompakta datorer är pigga på att köra små billiga bullriga fläktar. Så är oftast ingen idé att köpa en OEM dator dom låter en del (inte bara aggets fel). Även laptops har vist problem med ljud.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Grejen är att det är mer än energieffektiviteten som påverkar ljudnivån. Som storlek,kvalité och nätaggets uppbyggnad (hur lättkylt dom konstruerat det).

Alienware stationära datorer, t.ex kommer med billiga 80mm fläktar (trots det finns utstansat hål för 120mm i chassit), men agget har faktiskt 80plus guld, men på grund av chassi fläktarna och styckkylaren på cpu är det inte så tyst.

Billigare kompakta datorer är pigga på att köra små billiga bullriga fläktar. Så är oftast ingen idé att köpa en OEM dator dom låter en del (inte bara aggets fel). Även laptops har vist problem med ljud.

När man gör jämförelser så utgår man givetvis från liknande förutsättningar, även en 80mm fläkt kommer att snurra mindre om den får mindre effekt att arbeta med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

När man gör jämförelser så utgår man givetvis från liknande förutsättningar, även en 80mm fläkt kommer att snurra mindre om den får mindre effekt att arbeta med.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart, men 120mm eller 140mm (Ja eller större), dom behöver inte varva lika hårt för att hålla tempen nere. Ser på SFX agg, där dom gör en ny version som har en 120mm fläkt.

Större är i 99% av fallen bra när det gäller fläktar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AeoNES:

Du hänger upp dig på ord. Jag tror inte att någon här är intresserad av någon ny, fin klisterlapp på nätagget utan betydelse, utan just ett certifikat som styrker att det klarar en viss nivå. Då vore det ju väldigt smidigt om man lade till en 90 Plus-nivå för de nätagg som lever upp till de kraven, eller? Det vore nog även oerhört åtråvärt i marknadsföringssyfte för de (seriösa och väletablerade) som tillverkar nätagg att vara först med 90 Plus-certifikat. Kan inte se något dåligt med det.

De skulle i så fall heta "80 Plus 90", "80 Plus 90+" eller "80 Plus Ninety Plus"... osv.

Det många har missat är att just orden "80 Plus" är namnet, precis som Sweclockers". Det är ett registrerat varumärke och certifikat.
De skulle behöva börja om med allt, + alla kostnader för att folk inte orkar se 80 Plus Titanium...

De kan mao inte bara göra "90 Plus" och så är det klart. Och om de skulle gå från 80 Plus "ädelmetaller" till 80 Plus 99 så skulle jag tro det är falskt, då det inte matchar något annat.

Så jag tycker själv att du hänger upp dig på siffror, som råkar vara ett registrerat namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Sen energiförbrukningen tror jag inte gör en märkbar skillnad.

Ett nätagg med 80% effektivitet kommer att förbruka runt 60W i en typisk gaming maskin (i5 CPU med GTX970) under last. I multi-GPU system kommer den förbrukningen gå uppemot 100W - mer än datorns CPU.

Ett 90% effektivt nätagg halverar de siffrorna, och 95% halverar dem igen. Så I ett SLI rig med 500W förbrukning, så kan du sänka energi förbrukningen från 100W till 25W. Inte en trivial förminskning i värme utveckling.

Självklart är dessa siffror mer försumbara i klenare system - men det kan fortfarande vara attraktiva / nödvändiga för att kunna köra systemet fullt passivt.

Permalänk
Skrivet av eXale:

Ett nätagg med 80% effektivitet kommer att förbruka runt 60W i en typisk gaming maskin (i5 CPU med GTX970) under last. I multi-GPU system kommer den förbrukningen gå uppemot 100W - mer än datorns CPU.

Ett 90% effektivt nätagg halverar de siffrorna, och 95% halverar dem igen. Så I ett SLI rig med 500W förbrukning, så kan du sänka energi förbrukningen från 100W till 25W. Inte en trivial förminskning i värme utveckling.

Självklart är dessa siffror mer försumbara i klenare system - men det kan fortfarande vara attraktiva / nödvändiga för att kunna köra systemet fullt passivt.

Jo fast nu var det ju 80+ guld vs platinum och titanium jag frågade om, inte gamla vanliga 80+ eftersom jag ansåg att guld var tillräckligt bra. Som du ser i graferna här http://en.wikipedia.org/wiki/80_Plus är det ju över 92% vid 50% och över 88% vid 100% Titanium 4% bättre på 50 och 3% bättre på 100 så inga gigantiska skillnader när det kommer till effektivitet.

Sen visst de lär använda bättre kvalitet på elektroniken fläktar och kontakter i dyra titanium nätagg men skulle nog hällre spara pengarna och ta ett bra Guld certifierat

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Välkommen nyhet!

Men jag hoppas att Seasonic även satsar på att minimera coil whine, för Platinumserien verkar vara allmänt drabbad enligt många användarrecensioner, inklusive jag själv - mitt Platinum-760 surrar tyvärr en del, särskilt när den är kall men den blir aldrig helt tyst.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Välkommen nyhet!

Men jag hoppas att Seasonic även satsar på att minimera coil whine, för Platinumserien verkar vara allmänt drabbad enligt många användarrecensioner, inklusive jag själv - mitt Platinum-760 surrar tyvärr en del, särskilt när den är kall men den blir aldrig helt tyst.

Är bara fram med eltejpen och linda spolarna

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Eller dränka dem med smältlim kanske.

Jag hoppas att nätaggstillverkarna (och grafikkortstillverkarna) ska börja göra något sådant faktiskt, direkt i fabrik. Seasonic får gärna bli först med det.

Visa signatur

5950X, 3090