Corsair tar styrsystemet Link till RM-serien

Permalänk
Melding Plague

Corsair tar styrsystemet Link till RM-serien

På Computex 2015 tar Corsair det egna styrsystemet Link till ytterligare en produktfamilj, närmare bestämt de Gold-certifierade nätaggregaten i serien RMI.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Heh, de här kommer ju inte vara billigare än den överprisade RM-serien vi har nu. Corsair-agg förblir svårrekommenderade.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

RM kör också CWT, några har kört Chicony Power Technology (med är utgående).

Få se om detta är stabilare plattform, körde ju rätt blandat med caps i förra agget och av oförklarlig anledning skipat en 5 volts lina i 650 watts agget.

RM försökte corsair klä i en premium kostym (rätt misslyckat). Blev mest mediokert agg.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har link stöd på mitt RM750 som jag köpte i våras. så knappast något nytt....

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom ser över Corsair Link mjukvaran för den suger verkligen. Har ett AX1200i..

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av Wigra:

Har link stöd på mitt RM750 som jag köpte i våras. så knappast något nytt....

Ja precis. Jag har också c-link på mitt RM1000. Har jag missat något här eller?

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Wigra:

Har link stöd på mitt RM750 som jag köpte i våras. så knappast något nytt....

Skrivet av macke0010:

Ja precis. Jag har också c-link på mitt RM1000. Har jag missat något här eller?

På vanliga RM kan man bara övervaka fläkthastighet och effekt vad jag förstår det som. På RMi så kan du styra fläkten, välja om du vill köra single- eller multi-rail, korrigera spänningen m.m.

Skillnaden bör alltså vara att övervakning från RM blir fullständig kontroll i RMi.

Det ska även vara enbart japanska kondensatorer i RMi, för den som tycker att det spelar någon roll.

Permalänk
Skrivet av Laine:

På vanliga RM kan man bara övervaka fläkthastighet och effekt vad jag förstår det som. På RMi så kan du styra fläkten, välja om du vill köra single- eller multi-rail, korrigera spänningen m.m.

Skillnaden bör alltså vara att övervakning från RM blir fullständig kontroll i RMi.

Det ska även vara enbart japanska kondensatorer i RMi, för den som tycker att det spelar någon roll.

Det som spelar mest roll är att dom är av bra kvalité, inte vilket land dom kommer ifrån.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Hoppas dom ser över Corsair Link mjukvaran för den suger verkligen. Har ett AX1200i..

Håller med, helt värdelöst.

Det bör dom ju koncentrera sig lite mer på...!

Visa signatur

| i5 10600k @5,2Ghz | Asus ROG Strix Z490-G Gaming| Asus RTX 3070 ROG Strix OC | G.Skill 32GB RGB | M.2 OCZ RD400 512GB | Corsair AX 1200i | ASUS ROG Strix LC 240 RGB | Fractal Design C Mini TG | Corsair K70 MX-Red | Asus Swift PG278Q |

Permalänk
Avstängd

Buggiga Link-programvaran till Nätaggen funkar rätt bra men till deras vattenlösningar är det en katastrof. Trodde de gett upp Link men nu ökar de!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Broken-arrow:

RM kör också CWT, några har kört Chicony Power Technology (med är utgående).

Få se om detta är stabilare plattform, körde ju rätt blandat med caps i förra agget och av oförklarlig anledning skipat en 5 volts lina i 650 watts agget.

RM försökte corsair klä i en premium kostym (rätt misslyckat). Blev mest mediokert agg.

I RMi-serien kör vi endast med japanska kondensatorer.

Skrivet av Wigra:

Har link stöd på mitt RM750 som jag köpte i våras. så knappast något nytt....

Skrivet av macke0010:

Ja precis. Jag har också c-link på mitt RM1000. Har jag missat något här eller?

CLink stödet på RM gör att man kan se 12V-linan samt fläktens RPM.

På RMi kommer det gå att kontrollera och övervaka mycket mer.

Skrivet av Tobbbe__:

Hoppas dom ser över Corsair Link mjukvaran för den suger verkligen. Har ett AX1200i..

Skrivet av Jonas HB:

Håller med, helt värdelöst.

Det bör dom ju koncentrera sig lite mer på...!

Skrivet av stormense:

Buggiga Link-programvaran till Nätaggen funkar rätt bra men till deras vattenlösningar är det en katastrof. Trodde de gett upp Link men nu ökar de!

Tråkigt att ni haft problem med Corsair Link, jag vill gärna hjälpa er att försöka fixa era problem. Exakt vad är de som krånglat för er?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

I RMi-serien kör vi endast med japanska kondensatorer.

CLink stödet på RM gör att man kan se 12V-linan samt fläktens RPM.

På RMi kommer det gå att kontrollera och övervaka mycket mer.

Tråkigt att ni haft problem med Corsair Link, jag vill gärna hjälpa er att försöka fixa era problem. Exakt vad är de som krånglat för er?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Tjena, kul att du dykt in i tråden (även om det är rätt gamal tråd nu). Men du har ingen aning varför en 5volts lina aldrig kopplades in på eran RM 650 wattare? Var rätt kul grej, gick ju fixa det själv tydligen med gott resultat (dock försvinner garantin).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar