Antec kraftsamlar med Signature S10 – lyxig datorlåda av glas och aluminium

Permalänk
Melding Plague

Antec kraftsamlar med Signature S10 – lyxig datorlåda av glas och aluminium

Vad som sägs vara Antecs mest påkostade datorlåda hittills gör premiär på Computex 2015. Nya Signature S10 kombinerar exklusiv design med tjocka aluminiumplåtar och härdat glas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

snyggt men alldeles för dyrt för min smak.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Keeper of Traditions

Hoppas på en variant som är en fjärdedel så stor, till en fjärdedel av priset, för små speldatorer.... Känns inte så troligt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Gillar Antec! kört med ett Antec 1200 i 5 år nu och det fungerar galant! Good stuff!

Permalänk
Medlem

Man undra hur dom ens kom på tanken att göra ett enskilt utrymme så pass stort när det bara kan användas av 6st 3.5 hårddiskar.
Men så är det Antec också..

Permalänk
Discokungen

Känns inte så attraktivt i jämförelse med typ CaseLabs för samma pengar. Eh...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Roligt att se att dem fortfarande kan leverera dock tråkigt resultat. Ja tycker chassit saknar den innovation som behöves för att ett chassi ska bli populärt i dagens marknad. Känns som dem har tagit en gammal stomme och täckt den men aluminiumplåtar, tyvärr . ta Phanteks chassi t ex. hur smart dem är byggda men ändå till ett rimligt pris.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Man kan ju undra vad dom räknade med att tjäna på att göra ett chassi 5mm aluminium istället för att köra 4mm rakt igenom sortimentet.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Typ alla de senaste chassina från detta företag har ju varit besvikelser. Det här såg ju riktigt snyggt ut, även om om mellanrummet för mig är lite svårförståeligt. Som sagt, såg bra ut....tills man såg priset. *suck*

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Ser trevlig ut dock för högt pris.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt men det skulle kostat halva priset för att vara intressant. Man kan ju få ett custom-bygge för det priset.

Permalänk
Medlem

Snyggt, och intressant lösning med uppdelningen i två delar. Inte riktat till mig dock, jag skulle vilja betala runt 2500:- för ett bra chassi.

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen chassit men kommer aldrig köpa det för 5100:-

Jag kör med många diskar och har länge velat ha dem separat och inte inpå grafikortet så att chassit va uppdelat i 4 olika sektioner gillade jag (nätagget, 2.5", 3.5", mobo+prolle+gpu).

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Perfekt chassi för mig med många hdd o snyggt som sören.
Men priset, nej tack

Permalänk
Inaktiv

Ganska fräsch låda faktiskt. På snudden till futuristisk men ändå något som kan funka i ett vuxet möblerat hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns som ett otroligt bra chassi att bygga vattenkylning i, man bör väl kunna slopa platserna fram och slänga in en jätteradiator där. Kavlitétskänslan är påtaglig och är ett av de snyggare chassin jag sett men prislappen känns väldigt svårsmält. Vid ca 3000:- tror jag det hade kunnat locka men med prislapp 549€ tror jag knappast det kommer bli någon storsäljare.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jonas behöver snart en Sweclockers-intervention för sin aluminium fetish. =D

Visa signatur

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Man undra hur dom ens kom på tanken att göra ett enskilt utrymme så pass stort när det bara kan användas av 6st 3.5 hårddiskar.
Men så är det Antec också..

6st?! Jag får det till 9st i fronten + 5 platser vid nätagget.

EDIT: Var tvungen att kolla specen på det och du har rätt, det är 6st 3,5", så här ser det ut

6 x 3.5" Quick Release Tool-Less Bays (HDD)
8 x 2.5" Quick Release Tool-Less Bays (SSD)
http://www.antecsignature.com/

Det jag däremot saknar är 1st 5,25" för optisk läsare alternativt fläktkontroll.

Skrivet av Flamso:

Känns inte så attraktivt i jämförelse med typ CaseLabs för samma pengar. Eh...

Att du ens gör dem jämförelsen visar att du inte tänker, finns mycket som skiljer dem åt på samma sätt som att du kan få ett mycket bättre som är mer praktiskt och enligt mitt tycke snyggare chassi för 12000kr än det här, men det är inte därför folk köpte det.

Skrivet av FlashTec:

Man kan ju undra vad dom räknade med att tjäna på att göra ett chassi 5mm aluminium istället för att köra 4mm rakt igenom sortimentet.

Vart läser du att det är 5mm aluminium? Jag läser att det är 4mm aluminium eller 5mm härdat glas

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Känns inte så attraktivt i jämförelse med typ CaseLabs för samma pengar. Eh...

Caselabs är ju inte direkt kända för sin design. De har rätblock i olika storlekar. De verkar rätt genomtänkta och välbyggda men de säljer ju inte direkt på sin estetik. Så det är olika målgrupper. Caselab säljer på funktion och insida. S10 är till för folk som vill ha en snygg utsida också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Fulsnyggt och dyrt, men jag gillar Antec och kvalitén är säkerligen hög.

(Har haft många av deras chassin genom åren; för närvarande huserar min server i ett P280 med sina överlägset effektiva vibrationsdämpare för 3,5"-diskar.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Det var mig en dyr historia.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

är det någon som vet vad fläktarna heter i videon på 0:25

Permalänk
Medlem

Mmm, för dyrt, och 4mm alu känns overkill. Tungt blir det (och onödigt dyrt som sagt)

Är det bara jag som stör sig på att det är en kraftig "puckel" på taket på chassit, men dörrsidorna är fortfarande helt horisontella? Det ger lite quasimodo-känsla över profilen tycker jag... Skulle varit snyggare med rakt tak, eller möjligen om de format sidodörrarna efter takprofilen.

Inget chassi för mig (alldeles för stort) men kul med uppdelningen i olika sektioner - man får lite P180 vibbar

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zotamedu:

Caselabs är ju inte direkt kända för sin design. De har rätblock i olika storlekar. De verkar rätt genomtänkta och välbyggda men de säljer ju inte direkt på sin estetik. Så det är olika målgrupper. Caselab säljer på funktion och insida. S10 är till för folk som vill ha en snygg utsida också.

Allt är väl relativt, de kör en avskalad stil som ser bra ut med rätt bygge! Vet inte riktigt om jag vill hålla med om att S10 har lika funktionell insida men fläktfilter har den i alla fall!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Allt är väl relativt, de kör en avskalad stil som ser bra ut med rätt bygge! Vet inte riktigt om jag vill hålla med om att S10 har lika funktionell insida men fläktfilter har den i alla fall!

De har även olika målgrupper

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av trickysaer:

Känns som ett otroligt bra chassi att bygga vattenkylning i, man bör väl kunna slopa platserna fram och slänga in en jätteradiator där. Kavlitétskänslan är påtaglig och är ett av de snyggare chassin jag sett men prislappen känns väldigt svårsmält. Vid ca 3000:- tror jag det hade kunnat locka men med prislapp 549€ tror jag knappast det kommer bli någon storsäljare.

Precis! Ut med burarna i fronten och in med en radiator eller varför inte något läckert vattenfallsres, skulle se fränt ut med glassidan. Man ser även ut att få plats med 2 X 240 rad på högkant bredvid agget, precis som i Cosmos 2.

Permalänk
Medlem

Varför är sweclockers så kära i dator chassin? Jag tycker det är alldeles för många nyheter om datorlådor.

Permalänk
Medlem

Disk-enheterna i en separat del i fronten verkar vara poängen med hela chassit. Men varför då ha dörren till diskarna på sidan och inte i fronten och varför finns det inget bakplan med inbyggda kontakter för SSD:erna? Det är det minsta man kan vänta sig av ett till hälften så dyrt chassi med obligatoriska diskplatser tycker jag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av riporto:

Varför är sweclockers så kära i dator chassin? Jag tycker det är alldeles för många nyheter om datorlådor.

För att det är både en del av datorn och en del av en möbel i ditt hem.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Alla vill har en snygg chassi, väldigt snygg men priset är högt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black