Permalänk

Låga FPS

Jag har börjat få lite låga fås i spel. Vet någon vad man ska uppgradera i datorn för att få högre FPS?

Permalänk
Medlem

Kan ju vara en fördel att säga vilka delar du har just nu..
Processorn och grafikkortet utgör det mesta dock.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Som sagt: alldeles för lite information. Vilken processor, grafikkort och hur mycket minne har du nu? Vilka spel har du problem med?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Skrivet av solomon:

Kan ju vara en fördel att säga vilka delar du har just nu..
Processorn och grafikkortet utgör det mesta dock.

Jag vet inte riktigt vad jag har men jag tror det var NIVADA Geforce GT 650 grafik kort och Intel core i5 2,50 GHz processor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av leftthegan:

Jag har börjat få lite låga fås i spel. Vet någon vad man ska uppgradera i datorn för att få högre FPS?

Hur mycket RAM har du då?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Hur mycket RAM har du då?

8 GB RAM

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av leftthegan:

Jag har börjat få lite låga fås i spel. Vet någon vad man ska uppgradera i datorn för att få högre FPS?

Definiera "börjat få". Har du problem med nya spel eller har du börjat få problem med gamla spel som funkade bra tidigare? Ditt grafikkort är ingen höjdare precis. Skulle börja med att byta det om det mest är nyare spel du har problem med.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leftthegan:

Jag vet inte riktigt vad jag har men jag tror det var NIVADA Geforce GT 650 grafik kort och Intel core i5 2,50 GHz processor.

Skickades från m.sweclockers.com

Ladda ner detta program CPU Z http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html Där kan du se vad du har för grafikkort, processor, moderkort och hur mycket ramminne som finns i datorn

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av leftthegan:

Jag vet inte riktigt vad jag har men jag tror det var NIVADA Geforce GT 650 grafik kort och Intel core i5 2,50 GHz processor.

Skickades från m.sweclockers.com

Med det och 8GB ram är det nästan garanterat grafikkortet som är den svagaste länken.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A