Surfplatta för 2000-2500 kr.

Permalänk

Surfplatta för 2000-2500 kr.

Tjena Sweclockers.

Jag letar efter en surfplatta på runt 8.4 tum alltså typ en mini för att kunna ta med mig på resor. Jag kommer nog mest använda den för att se på film och kanske spela lite spel. Gärna högupplösning på den

Jag har tittat på denna samsung platta. Vad tror ni om den? eller har ni några andra förslag.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2427703

Permalänk
Medlem

nej ingen ipad rena skräpet, den där tab pro är fan så mycket bättre

Permalänk
Medlem

Om nu det främsta behovet är Film, så ligger iPad Mini 16Gb inte så bra till
Har själv en iPad Air 16Gb och en LG G Pad 8,3 och för att få acceptabelt antal timmar film till iPaden så får man antingen komprimera riktigt hårt eller ha dem på ett separat minne, typ Sandisk USB Wireless http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2082336 med ca 4h batteritid (har en sådan).
Har man fri surf så kan PlexServer (i datorn hemma) och Plex i plattan vara ett gångbart alternativ.
Med Androiden så är det bara att lägga till ett lagomt stort MicroSD-kort!

Permalänk
Medlem

Har den 8.4" modellen.
Skärmen är galet bra.
Batteritiden var usel innan jag hittade att det var nån synkfunktion som drog ur batteriet när den var i viloläge.
Men köp till ett bookcover, utan det så är den rent av besvärlig att hålla i.
Den är helt enkelt för tunn och hal för att vara bekväm

Permalänk
Medlem

En Galaxy Tab Pro/S känns väl som ganska bra val. Om jag inte minns fel har Tab S betydligt bättre batteritid när det kommer till film och annat material som normalt sett är mörkare än en vit webbsida.

Permalänk
Skrivet av Heinz9:
Skrivet av HazZarD:

nej ingen ipad rena skräpet, den där tab pro är fan så mycket bättre

Skrivet av klp65:

Om nu det främsta behovet är Film, så ligger iPad Mini 16Gb inte så bra till
Har själv en iPad Air 16Gb och en LG G Pad 8,3 och för att få acceptabelt antal timmar film till iPaden så får man antingen komprimera riktigt hårt eller ha dem på ett separat minne, typ Sandisk USB Wireless http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2082336 med ca 4h batteritid (har en sådan).
Har man fri surf så kan PlexServer (i datorn hemma) och Plex i plattan vara ett gångbart alternativ.
Med Androiden så är det bara att lägga till ett lagomt stort MicroSD-kort!

Skrivet av Svensktiger:

Har den 8.4" modellen.
Skärmen är galet bra.
Batteritiden var usel innan jag hittade att det var nån synkfunktion som drog ur batteriet när den var i viloläge.
Men köp till ett bookcover, utan det så är den rent av besvärlig att hålla i.
Den är helt enkelt för tunn och hal för att vara bekväm

Skrivet av hakro807:

En Galaxy Tab Pro/S känns väl som ganska bra val. Om jag inte minns fel har Tab S betydligt bättre batteritid när det kommer till film och annat material som normalt sett är mörkare än en vit webbsida.

Jag har nu bestämt mig för att ta en samsung galaxy tab pro, Hade redan tänkt på det där med sd kortet då jag har det i mobilen (samsung s4) Hur stänger man av den där synkfunktionen då? Rekomendation på nåt bra book cover?