Permalänk

Oakbox Mk 1

Mitt senaste projekt. Tänkte att ni kanske ville se resultatet utan att skrolla igenom all process. Vill ni ändå se hur själva bygget gick till kan ni kolla in byggloggen här: http://www.sweclockers.com/galleri/12419-oakbox-mk-1-bygglogg

Material: Stål och ek
Kylning: 1 st Corsair H60, 4 st 120 mm fläktar, 3 st Scythe 40mm Mini Kaze Silent Fan
Kortläsare: Akasa Internal Media Card Reader
ODD: Streacom OB3 Blu-Ray
Frontpanel: Lian Li PW-IO4H515
Ljuslist: Flexi-strip-set 300xLED
Moderkort: MSI Armor
CPU: Intel i7 6700K
RAM: Corsair 16 GB (4x4GB)
GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming
Lagring: Corsair SSD 480 GB + 3GB HDD
PSU: Corsair RM 750 (Tack vare er här på Sweclockers)

(Mer detaljerad info kommer när jag hittar förpackningarna, i ett så här utdraget bygge var det svårare än jag trodde att komma ihåg alla komponenter)

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Otroligt fint, bra jobbat!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jamen i med lite komponenter då!

Permalänk
Medlem

Noctuas fläktar kanske för en gångs skull passar i ett bygge som detta!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Jamen i med lite komponenter då!

Fixar du ett bra betalt jobb åt mig då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fantastiskt snygg

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd

Riktigt snyggt måste jag säga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Snyggt! Gediget och stilrent arbete!

Permalänk

Imponerad, riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

Mycket tjusig!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt träbygge.

Visa signatur
Permalänk

otroligt fint trähantverk, man önskar man hade det skillsetet snyggt.

Permalänk
Medlem

Skulle ju verkligen inte tacka nej till att ha en sådan där stående hemma..

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Verkligen elegant!

Permalänk
Medlem

snyggt bygge

en sak om man går mer på design än kanske funktion tänker jag att ett svart galler under skulle kunna funka där ränderna går för att dölja genomskinligheten. Men såklart det påverkar kanske också luftflödet lite mer negativt.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Skrivet av huxflux:

snyggt bygge

en sak om man går mer på design än kanske funktion tänker jag att ett svart galler under skulle kunna funka där ränderna går för att dölja genomskinligheten. Men såklart det påverkar kanske också luftflödet lite mer negativt.

Ja, det kanske vore något. Får se om jag stör mig på det när den står framme sen, just nu är den gömd i garderoben i väntan på fler komponenter...

Visa signatur
Permalänk
Silverstone

Imponerande!

Visa signatur
Permalänk

Riktigt snyggt. Hur är ljudnivån?

Permalänk
Medlem

Snygt, otroligt designspråk, nu pratar vi riktig konst. Som gammal gubbe känner jag lite vindar från danskt 70 tal.. Men prova nån gång med alu eller rostfritt istället för svart til sånna träsorter, det ger en otrolig känsla av kontrast när man verkligen ser naturliga material skapar något tilsammans. Svart är grymt också, men man vet ju inte om det är metall eller plast man ser på. Hursomhelst något jag skulle sätta i vardagsrummet vilken dag som helst, och slippa få skäll för at det är ännu mer elektronikskräp som min fru kallar alt med en strömkabel.. Poäng? Självklart full pott! Hoppas bara kylning och ljudnivå håller samma kvalité.

Permalänk
Skrivet av Gipsyboy:

Snygt, otroligt designspråk, nu pratar vi riktig konst. Som gammal gubbe känner jag lite vindar från danskt 70 tal.. Men prova nån gång med alu eller rostfritt istället för svart til sånna träsorter, det ger en otrolig känsla av kontrast när man verkligen ser naturliga material skapar något tilsammans. Svart är grymt också, men man vet ju inte om det är metall eller plast man ser på. Hursomhelst något jag skulle sätta i vardagsrummet vilken dag som helst, och slippa få skäll för at det är ännu mer elektronikskräp som min fru kallar alt med en strömkabel.. Poäng? Självklart full pott! Hoppas bara kylning och ljudnivå håller samma kvalité.

Tack så mycket!
Angående det svarta så är det ju bara insidan och baksidan som är svarta, och de ser man ju inte så ofta. Sen är stommen av stål, men moderkortsplåten är av aluminium, och jag tyckte att det blev mycket snyggare när allt var i en enhetlig färg.

Visa signatur