Permalänk
Medlem

Reklam på sweclockers

Tjena!

Brukar ni nappa på reklamer på sweclockers?
Har varit sugen några gånger på att köpa, men aldrig kommit till mer än checkout... och sen är de flesta dealsen inte så nice heller för den delen.

Så hur är det för er?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Ja nån gång har jag köpt pga reklamen här men då har jag också varit ute efter produkten i fråga och det kom lägligt.
Har inte gjort några impuls köp pga reklamen här vad jag kan minnas.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Nej kör adblock så slipper reklamen

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Visst har det hänt. Ibland är ju reklamen också riktade Sweclockerdeals vilket kan öka intresset lite. Reklamen är ju ofta för sådant som intresserar mig, så ibland blir det lite information på köpet.
Den dagen SC tar in reklam för Vitaepro, blir dagen jag säger upp mitt medlemskap.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Har kikat in på vissa deals, men aldrig beställt något Har adblock av här på swec då jag anser att reklamen faktiskt till viss del är av intresse för mig.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Sweclockers är en av väldigt få hemsidor där jag faktiskt klickar på reklamen. Det beror troligtvis på att det ofta är reklam för kampanjer och dyligt, och det har ofta hänt att man snubblar på en rätt bra deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Nej kör adblock så slipper reklamen

Själv har jag det avstängt, enda hemsidan jag har det avstängt eftersom det ger Sweclockers lite pengar för deras arbete. Är det minsta man kan göra, samt brukar Sweclockers ha helt okej reklam.

Ditt val, men tycker du inte Sweclockers är värt något för deras arbete ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanFalk:

Själv har jag det avstängt, enda hemsidan jag har det avstängt eftersom det ger Sweclockers lite pengar för deras arbete. Är det minsta man kan göra, samt brukar Sweclockers ha helt okej reklam.

Ditt val, men tycker du inte Sweclockers är värt något för deras arbete ?

Absolut är dom det men man behöver inte tapetsera sidan med reklam och är ungefär lika upphetsande som julgrans belysning eller gif bilder på sidan så min kommer fortsätta att vara på

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Aldrig, kör med adblock då jag absolut hatar rörlig reklam på en hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Absolut är dom det men man behöver inte tapetsera sidan med reklam och är ungefär lika upphetsande som julgrans belysning eller gif bilder på sidan så min kommer fortsätta att vara på

Ja, det är verkligen fruktansvärt. Jag hittade 6 annonser på huvudsidan, varav en från CDON var rörlig. Herregud, hur kan jag klara mig med dem påslagna?

Permalänk
Medlem

har även jag stängt av adblock på sweclockers då jag inte upplever reklamen som störande och den är även relevant för mig. det har dock aldrig blivit så att jag har beställt något som jag har klickat mig till från reklam på sweclockers men jag har rått andra att göra det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Ja, det är verkligen fruktansvärt. Jag hittade 6 annonser på huvudsidan, varav en från CDON var rörlig. Herregud, hur kan jag klara mig med dem påslagna?

Tror inte du gör det i långa loppet och får antagligen akut herpes i ögat och ligger i riskzonen för amputering

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Tror inte du gör det i långa loppet och får antagligen akut herpes i ögat och ligger i riskzonen för amputering

Pinsamt med dig som varit medlem sen 2002 och inte vill ge Swec lite pengar i reklamintänkter.

Permalänk
Inaktiv

Har Adblock avslaget på SweC. Däremot har jag aldrig nappat på någon reklam eller ens tryckt på länken.

Permalänk
Medlem

Aldrig. Jag köper bara när jag behöver nåt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Det har hänt flera gånger att man nappat på ett och annat erbjudande, dock endast på saker som jag varit ute efter.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Sötast

Njäe, impulsköp är inte riktigt min grej.

Har oftast adblock på då jag surfar, men oavsett så har reklam aldrig fungerat på mig. Ser det endast som ett störande moment. Alla mina inköp är långt om länge planerade.

Permalänk
Medlem

Jag handlar extremt sällan men SweClockers borde få betalt även för klick, varför jag ibland klickar in på lite deals mest för att ge företagen anledning att fortfarande betala SweC för att få ha reklamen på sidan. Kör AdBlock på så gott som alla andra sidor men sidor jag gillar förtjänar mitt stöd!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Nope. Har clickat några gånger och undersökt "erbjudandet" reklamen har haft men har aldrig blivit något. (enligt vad jag kan minnas).
Har adblock i chrome men har det avstängt på SweC då jag anser mig överleva reklam på den sidan jag är på mest av alla, tror bestämmt jag till och med överlever animerad reklam. Reklam med ljud är en helt annan sak dock, den är jag allergisk emot med akut hjärnblödning som reaktion.
Hade nog känt mig ganska rutten om jag haft reklam avstängd på SweC, jag vill att dom fortsätter med det dom gör utan att behöva leva på nudelkost. Det kostar mig inget trots allt ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

aldrig köpt något vad jag kan minnas genom reklamen.
Aldrig varit några bra deals heller som passat mig.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Impulshandlar aldrig.
Behöver dock ny SSD till win10 och OCZ ARC 100 480GB 2.5" SATA-600 verkar lite intressant.
480GB för samma pris som man får 256GB av alla andra.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Jag tror att jag genomfört 2-3 köp de senaste fem åren via reklam på Sweclockers. Vad jag minns var det inte några impulsinköp, utan råkade sammanfalla med mina behov. Kör vanligtvis uBlock, men har vitlistat Sweclockers domän.

Permalänk
Medlem

SweClockers har riktigt behaglig reklam, känns nästan tomt utan den.

Permalänk
Avstängd

Sweclockers är en av få siter som jag inte adblockar.
Det är bra och relevant reklam här, bara datorprodukter så man slipper alla spelbolag. Och sen ligger den ute i kanten så den stör inte.
Så visst har det hänt att man fallit för reklamen.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

Blockar alltid all reklam av principskäl. Finansiering medelst påtvingad reklam är moraliskt förkastligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk

Samma som flera andra sagt, just sweclockers är undantagit från adblocker hos mig för de är värda lite cash samtidigt som deras reklam inte stör så mycket.
Angående shopping via reklamen har det minst blivit en SSD i alla fall

Permalänk
Proffsmobbare

Absolut, externa hårddiskar och något grafikkort har det blivit via reklambanner.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av hoski:

Blockar alltid all reklam av principskäl. Finansiering medelst påtvingad reklam är moraliskt förkastligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du är öppen för att betala en årsavgift för Sweclockers nyheter och forum istället?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Själv kör jag adblock men det är avstängt här. ibland brukar grejer dyka upp när något gått åt skogen vilket alltid är trevligt!

Min polare behövde ett nytt grafikkort och ville ha ett kort för vettiga pengar vilket där dök upp en annons för inte så länge sedan på ett R9 290x för nästan 2500kr. han var påväg att köpa ett 960 före det.

Jag har inga problem med annonserna här! faktum är att det är en av få sidor( om inte den enda) som har reklam jag står ut med

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Blockar alltid all reklam av principskäl. Finansiering medelst påtvingad reklam är moraliskt förkastligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du att någon tvingar dig att surfa in på SweClockers?