Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Blockar alltid all reklam av principskäl. Finansiering medelst påtvingad reklam är moraliskt förkastligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Seriöst, hur tycker du att man ska finansiera webbaserad journalistik?

Permalänk
Inaktiv

Har klickat på annonser för att erbjudandet har verkat intressant men kan inte minnas att jag köpt direkt efteråt. Kan dock ha påverkat mig inför senare köp.

Skrivet av hoski:

Blockar alltid all reklam av principskäl. Finansiering medelst påtvingad reklam är moraliskt förkastligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Swec behöver som alla andra lön för sitt arbete, dom pengarna kommer från såna som mig och dig. Tänk på det, ifall du nu missat den snälla vädjan som finns för dom som kör adblock o liknande. Men antar att du skänker pengar istället vid sidan om, eftersom din moral inte kan vara förkastlig?

Med det sagt vore det ju nice med något "betala premium o slipp reklam", typ som FZ och deras supportprogram. (Dock ej mer reklam för dom som inte kör premium).

edit: viktigt för mig som besökare att reklamen är relevant för sweclockers. Dvs "dataprylar".

Permalänk
Medlem

Jag tror inte allt är reklamintäkter...
http://www.allabolag.se/5566720131/Geeks_Publishing_AB

Trasig länk...
Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Inaktiv

Det enda jag kan minnas att jag klickat på och faktiskt köpt är när Komplett hade deras rabatt kampanjer på blandannat SSD, HDD och CPUer för ett par år sedan. 1337-deals eller vad det kallades, 50% på populärare produkter.

Sidan är oftast vitlistad men flashblock kan tillfälligt aktiveras om Flash är extra instabilt vid tillfället.

Så länge reklamen är relevant för sidans innehåll så tycker jag personligen att det finns få, kanske inga, anledningar att blockera den. Sweclockers är ganska unik på detta område då så gott som alla andra sidor visar vilken reklam som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Den länken funkar inget vidare

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_vasagos:

Nej kör adblock så slipper reklamen

Samma här, men jag är nyfiken, kan folk se att man kör Adblock Plus här?
Det var en som kommenterade att fler blockers hittar hit i en forumtråd en gång så jag bara undrar vad hen menade med det.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är Flash som används för reklam så har jag genom åren haft problem med detta i Firefox. (vet att Chrome finns) Så nu har jag efter ett tips bara reklam när huvudsidan visas. Då slipper Firefox bugga när jag har flera flikar öppna.

Jag har föreslagit för SweC att de kan börja att sälja nyckelringar, muggar, och andra tillbehör för att på detta sett få ihop mer pengar och minska på reklamen på sidan. När de sålde musmattorna köpte jag två stycken bara för att supporta deras jobb. En är fortfarande i sin förpackning. Skulle även kunna betala en "medlemsavgift" för att få slippa se reklamen. Bättre de får pengarna direkt av mig än genom reklamannonsörer.

Tycker även att SweC kan vara ett föredöme för andra sidor och sluta med flash och börja med jpg/gif/html5-videos istället. De använder inte flash på mobil-sidan så det fungerar att visa reklam UTAN flash.

Jag trycker inte på en reklam för att den blinkar!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Limpanax:

Seriöst, hur tycker du att man ska finansiera webbaserad journalistik?

Jag hade jättegärna betalat för mig, för att läsa något jag gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Den länken funkar inget vidare

Har aldrig tryckt på nån reklam på sweclokcers
Kör addblock på jobbet (Jobbar på finskt företag så har finskt ip så får reklam på finska ibland) annars brukar jag släppa igenom
reklam på sidor jag gillar.

http://www.allabolag.se/5566720131/SweClockers_AB

2014 vinstmarginal 44% så går inte dåligt för dom direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Så du är öppen för att betala en årsavgift för Sweclockers nyheter och forum istället?

Kör inte med adblock på SweC men skulle absolut betala en hundring i månaden för att slippa reklamen.

Permalänk
Medlem

Sweclockers är lika lite berättigad till reklampengar från mig som jag är berättigad till att få ta del av dess innehåll.

Vill inte marknaden finansiera verksamheten medelst att titta på reklam får man hitta andra sätt att tjäna pengar (eller lägga ned), precis som alla andra vinstdrivande verksamheter i hela världen.

Vill man inte ha reklamblockerande användare finns det sätt att hindra dessa från att kunna besöka siten.

Permalänk
Medlem

mmm, klassiska vänstertänk här hos vissa som vanligt. "jag kör med adblock för att det passar mig". tycker givetvis att det ska vara gratis, men är inte intresserade för fem öre att bidra själv med något. men det är lugnt, vi andra stänger av adblock här till förmån för sidan och dess överlevnand samt förhoppning till vinst för att utveckla och göra sidan ännu bättre.

jag gillar inte heller reklam och kör med det allt som ofta förutom här och på YT. Precis som med de jag följer på YT så har jag inga problem att se lite reklam, det ger personerna en slant för sitt arbete, precis som här på swec. har inga problem att zona ut, ibland kanske det tom dyker upp något som är intressant.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Sweclockers borde erbjuda reklamfritt mot att man t.ex. stöder dem med månadsdonation via Patreon eller liknande tjänst.

Jag har AdBlock avstängt på Sweclockers eftersom de inte har något sådant system, men jag hatar reklam och betalar mycket hellre.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Nej kör adblock så slipper reklamen

tycker att ALLA borde undanta adblock på sweclockers då det är så de finansierar sidan och sin verksamhet. Extremt mycket mindre störande med lite banners med datorprylar som folk på detta forum faktiskt gillar än till exempel reklam för bantningspiller och damsugarmunstycken som tex aftonbladet kör med i sina banners.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Har inget emot reklamen på SweC eller FZ då det är sajter jag frekvent besöker. Däremot önskar jag att jag kunde köra Adblock på TVn istället Reklam var 10e minut är plågsamt varför jag sällan kollar på TV.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickysaer:

mmm, klassiska vänstertänk här hos vissa som vanligt. "jag kör med adblock för att det passar mig". tycker givetvis att det ska vara gratis, men är inte intresserade för fem öre att bidra själv med något. men det är lugnt, vi andra stänger av adblock här till förmån för sidan och dess överlevnand samt förhoppning till vinst för att utveckla och göra sidan ännu bättre.

jag gillar inte heller reklam och kör med det allt som ofta förutom här och på YT. Precis som med de jag följer på YT så har jag inga problem att se lite reklam, det ger personerna en slant för sitt arbete, precis som här på swec. har inga problem att zona ut, ibland kanske det tom dyker upp något som är intressant.

Du precis som jag har rätt att göra/tänka precis som vi själva vill och har inget med vänstertänk att göra.

Jag hatar ALL typ av reklam och blockerar den med näbbar och klor via datorn, telefonen, fysiska brevlådan och inspelningsbar box på TV:n.
Jag vill inte bli besvärad av något eller någon som har med reklam att göra, jag skyr det som pesten.

Om Sweclockers börjar ta betalt, so be it jag överlever men jag tycker forum ska vara fria och utan reklam.
Jag behöver ingen reklam, vet redan vad jag ska köpa och när jag ska köpa det och behöver inte bli påmind hela tiden.

Permalänk
Medlem

Valde att avstå min röst då jag använder adblock. Folk får väl göra och tycka vad de vill men går det att slippa reklam på något sätt i något sammanhang så kör jag på det, även irl.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

kör en blandning mellan adblock och reklam. dom reklamerna som stör mig så att jag inte vill använda sidan blockerar jag. tex rörliga reklamer.

men nej, jag har aldrig hittat något att köpa. jag tror jag är för bortskämd med alla deals

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Jag har inte direkt köpt nånting pga deras reklam.
Men jag har senaste veckan suttit och starkt funderat på att skaffa mer RAM till jobbdatorn. Tackvare ESET's reklam.
Tackvara ESET's h*lvetes j*vla sk*treklamer.
Jag vet att man snudd på får skylla sig själv med 4Gb ram, men att Swec-fliken ibland nosar på 600Mb-sträcket känns sådär.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Reklamen här på SweC är bra och stör inte alls i mitt tycke, då det faktiskt är reklam som är relaterad till sidan och inte en massa "Jag blev galet rippar på 4 veckor med hjälp av 1 enkel regel"

Man kan ju se dem som shortcuts till de olika butikerna med

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Du precis som jag har rätt att göra/tänka precis som vi själva vill och har inget med vänstertänk att göra.

Jag hatar ALL typ av reklam och blockerar den med näbbar och klor via datorn, telefonen, fysiska brevlådan och inspelningsbar box på TV:n.
Jag vill inte bli besvärad av något eller någon som har med reklam att göra, jag skyr det som pesten.

Om Sweclockers börjar ta betalt, so be it jag överlever men jag tycker forum ska vara fria och utan reklam.
Jag behöver ingen reklam, vet redan vad jag ska köpa och när jag ska köpa det och behöver inte bli påmind hela tiden.

Absolut, jag sa vissa personer och drar givetvis inte alla över samma kam. Men det finns alldeles för mycket "something for nothing". I en perfekt värld hade sidan varit reklamfri, tror det är väldigt få personer som uppskattar reklam. Men en "prenumerationstjänst" för att slippa reklam på sidan är kanske något man kunde fundera på.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Men en "prenumerationstjänst" för att slippa reklam på sidan är kanske något man kunde fundera på.

Grejen är att något likt en "prenumerationstjänst" inte är världens bästa val i den längre sträckan, kommer alla betala för den här tjänsten om ett halvår ? Två år ? Reklamintäkter är ett mycket säkrare sätt och kommer hålla sidan vid liv mycket längre. Dock att sälja grejer som deras musmattor tycker jag är en bra ide, hade gärna ägt en Sweclockers-mugg.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Man har väl fastnat på nån annons nån gång o sen fått ett paket på posten, ja

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Swec behöver som alla andra lön för sitt arbete, dom pengarna kommer från såna som mig och dig.

Skrivet av Limpanax:

Seriöst, hur tycker du att man ska finansiera webbaserad journalistik?

Det är varken mitt bekymmer eller mitt problem att lösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jodå, det har hänt någon enstaka gång. Sweclockers ligger som undantag i Adblock

Skrivet av hoski:

Det är varken mitt bekymmer eller mitt problem att lösa.

Mja, i långa loppet blir det ditt bekymmer, om man skulle dra det till det extrema att SweClockers inte längre kan gå runt på grund av uteblivna intäkter.

Det är lite av en hedersfråga; Sweclockers producerar innehåll i utbyte mot att vi kikar lite reklam på sidan om innehållet. Det fina vore att inte konsumera deras innehåll om man inte gillar reklamen. Lite som att piratkopiera för att man inte gillar priset på mjukvaran; det fina vore då att helt avstå från att konsumera produkten öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det är varken mitt bekymmer eller mitt problem att lösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Ojoj, luktar troll! Eller försöker du verkligen så medvetet få en konfrontation?

Permalänk
Medlem

Adblocker avstängt på SC. Det är väldigt sällan det är rörliga annonser, och när det väl är så är annonserna ofta väldigt bra integrerade med sidan. Alltså väldigt bra kontakt mellan sälj och kund, till skillnad från många andra sajter.

Sedan är Sweclockers en av få sajter med en fast höjd på annonsplatserna så man slipper en sajt som "hoppar ner" när annonsen laddats in.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hoski:

Det är varken mitt bekymmer eller mitt problem att lösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte bara att du ville tänka steget längre då du började ditt inlägg med "moraliskt förkastligt" samtidigt som du själv inte vill bidra. Som @Ibis beskriver, något av en hedersfråga.

Men din ståndpunkt är klar, dock saknar ju du den moral som du själv efterfrågar.

Permalänk
Medlem

Adblock är tyvärr aktiverat på Sweclockers.

Jag körde länge avaktiverat på de få siter som jag besöker ofta (IDG, GP, Swec) men då började otyget med att lägga annonser över HELA skärmen (dvs en jättemodal som ligger över allt man är ute efter) - då rök Swec.

Efter ett halvår avaktiverade jag adblock för Swec, men det dröjde inte länge innan en sådan annons till dök upp och sen dess är Swec svartlistat. Hade det bara vart annonser i kanterna som INTE skymde informationen så hade det vart en annan sak - då hade de fått vara kvar.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ibis:

Det är lite av en hedersfråga; Sweclockers producerar innehåll i utbyte mot att vi kikar lite reklam på sidan om innehållet. Det fina vore att inte konsumera deras innehåll om man inte gillar reklamen. Lite som att piratkopiera för att man inte gillar priset på mjukvaran; det fina vore då att helt avstå från att konsumera produkten öht.

Du tittar slaviskt på reklamen i pauserna när det är nåt du gillar på TV, antar jag? Gud förbjude den som går och pissar eller byter kanal!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4