Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Så du är öppen för att betala en årsavgift för Sweclockers nyheter och forum istället?

Jag skulle gärna ha en prenumeration på sidan det fungerar ju på ex fz och techreport.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Du tittar slaviskt på reklamen i pauserna när det är nåt du gillar på TV, antar jag? Gud förbjude den som går och pissar eller byter kanal!

Skickades från m.sweclockers.com

du betalar förmodligen inte TV-licens med din attityd heller så egentligen borde du inte titta på TV alls.

fattar inte att man aktivt kan motarbeta ett forum man uppenbarligen tycker om och har nytta av genom att neka dom inkomstkällan som gör det möjligt att driva sidan.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Har adblock men undantar detta domän eftersom jag vill stödja Sweclockers.com.

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Grejen är att något likt en "prenumerationstjänst" inte är världens bästa val i den längre sträckan, kommer alla betala för den här tjänsten om ett halvår ? Två år ? Reklamintäkter är ett mycket säkrare sätt och kommer hålla sidan vid liv mycket längre. Dock att sälja grejer som deras musmattor tycker jag är en bra ide, hade gärna ägt en Sweclockers-mugg.

Att gå över helt till en betaltjänst skulle vara att gräva sin egen grav, det tror jag alla förstår. Det jag menar är att erbjuda en prenumerationstjänst för att slippa reklamen parallelt med "gratissidan" som vi har idag, precis så som Spotify erbjuder sina tjänster. Att sälja merchendise är en jättebra idé, jag skulle också tveklöst köpa mig en SweC-mugg Däremot tror jag knappast att förbrukning av vare sig musmatta eller kaffemuggar är så pass stor att man kan försörja sig på det men åtminstone skaffa en liten sidoinkomst.

Jag menar, de senaste fem åren - hur många kaffemuggar eller musmattor har man köpt?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av htbtoma:

du betalar förmodligen inte TV-licens med din attityd heller så egentligen borde du inte titta på TV alls.

fattar inte att man aktivt kan motarbeta ett forum man uppenbarligen tycker om och har nytta av genom att neka dom inkomstkällan som gör det möjligt att driva sidan.

Det är reklam jag är emot, i alla dess former, och undviker den där det är möjligt.

Skulle alla som besökte sweclockers blocka reklamen vore de tvungna att anpassa sig och hitta ett annat sätt, som besökarna accepterar, att få in stålar på.

Reklam är inte det som gör sidans existens möjlig, det är pengar som gör det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna stängt av mina adblockers, men så länge annonserna rör på sig kommer det tyvärr inte hända.

Innan dess fanns det kanske något tillfälle man nappat.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Du tittar slaviskt på reklamen i pauserna när det är nåt du gillar på TV, antar jag? Gud förbjude den som går och pissar eller byter kanal!

Skickades från m.sweclockers.com

Reklam är en stor anledning till att vi inte längre ser på TV, i dagsläget är inte ens antennkabeln ikopplad. SVT och/eller UR går fint men att försöka se något på de reklamfinansierade kanalerna är hopplöst. Se en film med 3-6 reklamavbrott under sändning, gärna med nyheter i mitten, nej tack!

Jag förstår dock vad du menar, problemet är dubbeleggat. Jobbig reklam är något jag helst också skulle slippa och så länge sidor dras med det får de vara utan mina besök men som det ser ut här på SweC nu är det rätt lugn reklam. Inga blinkande animeringar, ljud/film. Värsta var väl CDON-reklamen i toppen som hade en animering precis när den visades men annars är allt lungt och fint. Om fler sidor skötte reklamen som SweC skulle internet vara trevligare.

Permalänk

Oerhörd bra avkastning på investerade pengar av annonsörerna med 40% avslut och det är cirka 5 annonsörer som syns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Att gå över helt till en betaltjänst skulle vara att gräva sin egen grav, det tror jag alla förstår. Det jag menar är att erbjuda en prenumerationstjänst för att slippa reklamen parallelt med "gratissidan" som vi har idag, precis så som Spotify erbjuder sina tjänster. Att sälja merchendise är en jättebra idé, jag skulle också tveklöst köpa mig en SweC-mugg Däremot tror jag knappast att förbrukning av vare sig musmatta eller kaffemuggar är så pass stor att man kan försörja sig på det men åtminstone skaffa en liten sidoinkomst.

Jag menar, de senaste fem åren - hur många kaffemuggar eller musmattor har man köpt?

Dold text

Tänkte som du säger att försäljningen av "merchandise" skulle varit något på sidan, för lite extra inkomst. Angående antal musmattor och kaffemuggar jag använt de senaste fem åren...5 kaffemuggar och 3 musmattor.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Adblock är tyvärr aktiverat på Sweclockers.

Jag körde länge avaktiverat på de få siter som jag besöker ofta (IDG, GP, Swec) men då började otyget med att lägga annonser över HELA skärmen (dvs en jättemodal som ligger över allt man är ute efter) - då rök Swec.

Efter ett halvår avaktiverade jag adblock för Swec, men det dröjde inte länge innan en sådan annons till dök upp och sen dess är Swec svartlistat. Hade det bara vart annonser i kanterna som INTE skymde informationen så hade det vart en annan sak - då hade de fått vara kvar.

SweClockers har inga annonser som täcker för information.

Permalänk
Medlem

Nej, det har aldrig hänt men reklamen har ibland intresserat mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

SweClockers har inga annonser som täcker för information.

De har inte men det har hänt, om än för väldigt längesedan. Vill minnas att de plockade bort den ganska kvickt efter en del klagomål. Inte för att det specifikt är anledningen till att jag själv blockerar reklamen dock.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Nej eftersom reklamen på Sweclockers är väldigt inkränkande, inpetad mellan nyheter och bryter hela sajtens layout på framsidan. Har köpt saker som varit annonserade på Sweclockers, dock inte genom reklamen här (då jag inte ens ser den) utan av behov och bra timing med kampanjer och lite sökande.

Permalänk
Medlem

Har adblock avstängt för swec. Aldrig klickat på reklamen dock. Men reklamen här känns klart relevant och är inte störande heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanFalk:

Själv har jag det avstängt, enda hemsidan jag har det avstängt eftersom det ger Sweclockers lite pengar för deras arbete. Är det minsta man kan göra, samt brukar Sweclockers ha helt okej reklam.

Ditt val, men tycker du inte Sweclockers är värt något för deras arbete ?

Jag tycker Sweclockers förtjänar lite pengar för arbetet... men inte genom att visa oss reklam. Den skiten får gärna försvinna.

Tack AdBlock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

SweClockers har inga annonser som täcker för information.

Jag kan bestämt meddela att SweClockers åtminstone har haft sådana i stil med den här:

(Sorry för högkantsprintscreen, tänkte inte på det...)

Där man är tvungen att klicka på något för att stänga själva annonsen. Precis sådana har Swec haft (fast Swec hade tonat bakgrunden, så innehållet skymtes igenom). Det kan också vara väääldigt länge sen det var så sist, men det har förekommit (du är dessutom en relativt ny användare - skapat först 2013, så det kan ha varit före din tid)

Sen om de fortfarande har kvar den typen av annonser låter jag vara osagt, men det är huvudanledningen till att jag inte har ett undantag för Swec.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Avstängd

Har µBlock tillagt i Chrome så man slipper ju se allt skräp turligt nog. Underbart att det också fungerar så man slipper reklamklippen på YouTube.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Jag kan bestämt meddela att SweClockers åtminstone har haft sådana i stil med den här: http://i.imgur.com/174EEbh.png

(Sorry för högkantsprintscreen, tänkte inte på det...)

Där man är tvungen att klicka på något för att stänga själva annonsen. Precis sådana har Swec haft (fast Swec hade tonat bakgrunden, så innehållet skymtes igenom). Det kan också vara väääldigt länge sen det var så sist, men det har förekommit (du är dessutom en relativt ny användare - skapat först 2013, så det kan ha varit före din tid)

Sen om de fortfarande har kvar den typen av annonser låter jag vara osagt, men det är huvudanledningen till att jag inte har ett undantag för Swec.

Men det är väl inte relevant vad som man hade för så många årsedan? Har för övrigt använt SweClockers sedan ungefär 2011 men skapade inte kontot förrän 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Tänkte som du säger att försäljningen av "merchandise" skulle varit något på sidan, för lite extra inkomst. Angående antal musmattor och kaffemuggar jag använt de senaste fem åren...5 kaffemuggar och 3 musmattor.

Ja, kaffekopparna är väl kanske mer normalt. Tre musmattor ovanligt, men oavsett om det nu skulle vara normalkonsumtion så pratar vi max 300:- om året, på ett höftat snitt. Hade alla legat på den pengen så kanske det hade fungerat som ett kompliment, men troligtvis gör väldigt få det.

Det luriga blir ju vad man ska betalt för, hur mycket och hur ofta? Hur mycket pengar tjänar man på en snittbesökare? Hur mycket trafik får man räkna bort när man ska sälja in annonser? Det är en minfält men antagligen något man bör fundera på. Adblock är väldigt populärt och fler och fler använder någon sådan form av tjänst.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Nej jag använder reklamblockerare.

Permalänk
Medlem

Anväder AdBlock med undantag för Sweclockers.

Tycker att reklamen här är helt okej, med passande annonser. Ploppar inte upp något skit över skärmen eller täcker över länkar/info.

Har för övrigt inte nappat på någon annons, men har klickat på vissa för att kika närmare.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

jag har adblock på allt förutom på sweclockers för det kan komma fina erbjudanden ibland, är väldigt sugen på o beställa Asus Z97-A Intel Z97 som kommer upp hela tiden just nu

Visa signatur

CHASSI Fractal Design Arc Midi R2 - NÄTAGGREGAT EVGA SuperNOVA G2 750W
MODERKORT Gigabyte GA-Z77X-D3H - PROCESSOR 8700k
MINNE Corsair vengeance 3000mhz 16 GB - GRAFIKKORT EVGA1070 TI
SSD SSD 240GB OCZ Arc 100

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ABP även på SweC.
Jag är finländare och har inte riktigt lust att se fina erbjudanden som jag inte har en chans att utnyttja. CDON och Webhallen kanske sänker de finska priserna också, men jag är inte säker.
Om SweC hade haft skild reklam för finsk IP hade jag nog avaktiverat ABP. T.ex finska priser på CDON och Webhallen + de större finska butikerna (har ingen aning om vilka de mest seriösa är).

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

På nexusmods.com kan man betala en engångssumma för att bli av med reklamen eller om man väljer ett antal månader i taget. Man kan välja dessa prisklasser

1 month £2.99 ($4.80 USD)
3 months £8.49 ($13.60 USD)
6 months £14.99 ($23.20 USD)
12 months £24.99 ($39.99 USD)
Life-time membership £49.99 ($79.99 USD)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av zyberzero:

Jag kan bestämt meddela att SweClockers åtminstone har haft sådana i stil med den här: http://i.imgur.com/174EEbh.png

(Sorry för högkantsprintscreen, tänkte inte på det...)

Där man är tvungen att klicka på något för att stänga själva annonsen. Precis sådana har Swec haft (fast Swec hade tonat bakgrunden, så innehållet skymtes igenom). Det kan också vara väääldigt länge sen det var så sist, men det har förekommit (du är dessutom en relativt ny användare - skapat först 2013, så det kan ha varit före din tid)

Sen om de fortfarande har kvar den typen av annonser låter jag vara osagt, men det är huvudanledningen till att jag inte har ett undantag för Swec.

Jag vill minnas bestämt att det var en annonsartikel för Webhallen som hade riktiga killer-deals. Denna annons dök endast upp en gång för vardera enhet/användare eller om man tömde cache. Det var dessutom endast ett dygn.

Jag köpte bland annat 2st 280X pga den annonsen. Detta var väl typ julen 2013

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Köpte ju både ett Asus Radeon R9 290X på Cdon för 2499 kr och ett Asus Z97-A så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja nån gång har jag köpt pga reklamen här men då har jag också varit ute efter produkten i fråga och det kom lägligt.
Har inte gjort några impuls köp pga reklamen här vad jag kan minnas.

Om du var ute efter en produkt i fråga kan du nog räkna med att du har blivit "spårad" på vad du har tittat på i webbläsarn sen blev reklamen riktad till dig här på sweclockers

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Nah, tror inte jag har köpt någonting, men jag har väl klickat ett par gånger. Exempelvis när det är någon 24/48h rea eller liknande.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Pinsamt med dig som varit medlem sen 2002 och inte vill ge Swec lite pengar i reklamintänkter.

Tycker du det är pinsamt är det upp till dig men jag gillar inte att få ett kilo reklam kastat i ansiktet när jag oftast sitter och hjälper andra på min fritid som dom flesta andra gör och blir jävligt anti när sidor är helt nedkletade med reklam och är inte bara swec utan är less på all jävla reklam överallt, på allt, hela tiden så min adblock kommer vara på inte för att swec inte förtjänar pengar men är så mycket att jag inte orkar se skiten

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Nja, har inte köpt något på grund utav reklamen även om jag handlat från företagen som har reklam här.

Kör med adblock avstängt då reklam för det mesta faktiskt är hyfsat relevant till datorhårdvara.