Bredbandbolaget bryr sig inte att alla tv kanaler är nere

Permalänk
Avstängd

Bredbandbolaget bryr sig inte att alla tv kanaler är nere

BBB står till igen, började i morse att alla tv kanaler var nere, nu när jag kom hem samma sak.
Ringde BBB och dom har inget svar på vad detta beror på, jag får till svar "vi får se om dina grannar kanske också ringer så kan vi göra en felanmälan"
Va fan ska man göra ska jag behöva gå och ringa på hos mina grannar och samla in namn för att BBB ska göra nåt åt saken?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Deras nät låg ju nere hela dagen igår och hela dagen idag tills 15ish i Nyköping.
Haft problem med dem sedan jag var tvungen att välja mellan ComBort och Bredbandsförgöraren.
Hade problem med ComHem när jag hade dem för länge sedan, men då kunde jag använda internet men jag fick bara ut ca 1 av 100 ner och med ca 1 av 10 i uppladdning.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Har haft lite strul med BBB senaste månaden och val av kanaler.

De har visserligen hjälpt mig, men deras kötider är under all kritik.

Aldrig under 30 minuters väntetid. "Men om du ringer innan kl 15 så är köerna kortare", vilket jag väldigt gärna skulle göra, men nu är det så att jag jobbar dagtid.
Frågade lite vänligt om de kunde ringa upp mig så jag slipper stå i kö "nej vi jobbar inte så".

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oobum:

Har haft lite strul med BBB senaste månaden och val av kanaler.

De har visserligen hjälpt mig, men deras kötider är under all kritik.

Aldrig under 30 minuters väntetid. "Men om du ringer innan kl 15 så är köerna kortare", vilket jag väldigt gärna skulle göra, men nu är det så att jag jobbar dagtid.
Frågade lite vänligt om de kunde ringa upp mig så jag slipper stå i kö "nej vi jobbar inte så".

Jag har suttit där i 30min kö ett flertal ggr, fy fan vilken usel service otrevliga och extremt okunniga.
Men jag är tvungen att köra BBB då tele2 bytte, och i min fastighet finns inga andra val.

För några år sedan när jag bodde i en annan fastighet körde jag BBB och då tyckte jag det fungerade helt ok, men det verkar ha ändrats totalt sedan dess.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Mm, det är väldigt trist på att de händer.
Jag som trodde nu att Bredbandsbolaget är bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Aldrig under 30 minuters väntetid. "Men om du ringer innan kl 15 så är köerna kortare", vilket jag väldigt gärna skulle göra, men nu är det så att jag jobbar dagtid.

Det stämmer ju dock.
Vet en som jobbar på deras support, finns luckor när de får vänta på samtal (oftast eftermiddagen).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

On topic så ligger fortfarande allt nere idag också.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Deras nät låg ju nere hela dagen igår och hela dagen idag tills 15ish i Nyköping.
Haft problem med dem sedan jag var tvungen att välja mellan ComBort och Bredbandsförgöraren.
Hade problem med ComHem när jag hade dem för länge sedan, men då kunde jag använda internet men jag fick bara ut ca 1 av 100 ner och med ca 1 av 10 i uppladdning.

Har ComHem, hade 100/10 innan och fick ut 115/12 faktiskt, riktigt nöjd. Dock när man skulle uppgradera till 250 så får jag nu ut ca 94 nedladdning, väldigt skumt.

Permalänk
Medlem

tror att efter 48h kan du kräva ersättning pga kontraktsbrott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av beejac:

tror att efter 48h kan du kräva ersättning pga kontraktsbrott.

Men dom säger att dom inget kan göra om inte flera ringer och klagar.
Men det låter bra det där med 48h, ska ringa senare och nämna det.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Men dom säger att dom inget kan göra om inte flera ringer och klagar.
Men det låter bra det där med 48h, ska ringa senare och nämna det.

Du får stå på dig och kräva att dom felanmäler det, tjänsten DU betalar för fungerar inte. Det upp till BBB att lösa det.

Ring in och felanmäl och klaga tills dom löser problemet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wRRM:

Du får stå på dig och kräva att dom felanmäler det, tjänsten DU betalar för fungerar inte. Det upp till BBB att lösa det.

Ring in och felanmäl och klaga tills dom löser problemet.

Jag kan dock inte använda deras tv-box då jag har inbyggd tv-box i tvn. Så det kanske dom gnäller på i såna fall?
Dock har jag kört med detta i flera år utan problem.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag kan dock inte använda deras tv-box då jag har inbyggd tv-box i tvn. Så det kanske dom gnäller på i såna fall?
Dock har jag kört med detta i flera år utan problem.

Har du deras box också? Om det inte fungerar där heller så är det ju glasklart deras sida felet ligger på.

Permalänk
Avstängd

Hade inte haft TV på över 7 dagar och krävde pengar tillbaka och sen så sa jag upp det och då sa dom att jag hade en månad uppsägningstid kvar och då sa jag att jag kunde inte se på TV och då fick jag uppsägningstiden gratis.

Plus att jag inte fick dom kanaler som jag hade betalat för allt efter att BBB hade köpte upp Tele2.

Om du kollar på deras Facebook sida så ser man att dom inte bryr sig om sina kunder.

Edit: Kräv pengar tillbaka det skulle jag gjort på en gång.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wRRM:

Har du deras box också? Om det inte fungerar där heller så är det ju glasklart deras sida felet ligger på.

Måste köra på den inbyggda boxen

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zxhosting:

Hade inte haft TV på över 7 dagar och krävde pengar tillbaka och sen så sa jag upp det och då sa dom att jag hade en månad uppsägningstid kvar och då sa jag att jag kunde inte se på TV och då fick jag uppsägningstiden gratis.

Plus att jag inte fick dom kanaler som jag hade betalat för allt efter att BBB hade köpte upp Tele2.

Om du kollar på deras Facebook sida så ser man att dom inte bryr sig om sina kunder.

Edit: Kräv pengar tillbaka det skulle jag gjort på en gång.

Samma här dom tog bort flera kanaler som jag beställde när jag körde tele2 plus att dom har höjt priset.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Samma här dom tog bort flera kanaler som jag beställde när jag körde tele2 plus att dom har höjt priset.

Ide på att byta till någon annan?

Jag hade bara 8 kanaler hos Tele2 och när dom bliv uppköpta så vart det 50 kronor dyrare för mig.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Men dom säger att dom inget kan göra om inte flera ringer och klagar.
Men det låter bra det där med 48h, ska ringa senare och nämna det.

Testa att be om att få prata med någon chef. De kan oftast göra mer.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag ringt igen, "en felanmälan har gjort men teknikerna har mycket att göra så det kommer dröja några dagar innan dom kan titta på det"

Jag sa det där med 48h men hon blev sur och det gick inte diskutera så jag ta på luren..

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Nu har jag ringt igen, "en felanmälan har gjort men teknikerna har mycket att göra så det kommer dröja några dagar innan dom kan titta på det"

Jag sa det där med 48h men hon blev sur och det gick inte diskutera så jag ta på luren..

Nu drar jag bara till med en stor gissning. Men det kan inte vara så att det är tv-modulen ( den som kortet sitter i ) som spökar för dig ? Att det är den som ställer till det ?!

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Liv&helvete:

Nu drar jag bara till med en stor gissning. Men det kan inte vara så att det är tv-modulen ( den som kortet sitter i ) som spökar för dig ? Att det är den som ställer till det ?!

Det finns väl alltid en chans men att den över natten skulle bara sluta fungera har jag mycket svårt att tro.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Det finns väl alltid en chans men att den över natten skulle bara sluta fungera har jag mycket svårt att tro.

Visserligen. Men det kan kanske ändå vara något att kolla upp. För elektronik har ju den säregna egenskapen att bara kunna sluta funka. Men som sagt, det var och är bara en vild gissning / förslag från min sida.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Måste köra på den inbyggda boxen

varför kan du inte använda deras box?
känns ju rätt så självklart att om du ska felsöka så kan det ju vara en ide att använda deras utrustning så att systemet funkar i original utförande?

(sitter visserligen i slutet på ett 12-timmars arbetspass så jag kanske har missat något)

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Avstängd
Skrivet av INCSlayer:

varför kan du inte använda deras box?
känns ju rätt så självklart att om du ska felsöka så kan det ju vara en ide att använda deras utrustning så att systemet funkar i original utförande?

(sitter visserligen i slutet på ett 12-timmars arbetspass så jag kanske har missat något)

Trodde inte det gick att köra med den när man har inbyggd i tvn.
Men jag får testa att koppla in den om jag har den kvar.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Nu har dom fixat det.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]