Nvidia bundlar The Witcher 3 och Batman: Arkham Knight med Geforce GTX 900

Permalänk
Hjälpsam

Äsch! dom spelen är det ändå ingen som vill ha.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Tycker att alla som köper ett kort värt tillräckligt mycket för att någonsin få spel bundlade - bör få tillgång till åtminstonde 1 av de utvalda titlarna. Köpte t ex mitt GTX 960 samma dag som det nådde butiker och inte fick jag något spel för att jag var snabb, tvärtom fick jag inget alls.

I-lands problem men ändå... Känns konstigt hur systemet gynnar de som väntar med sitt köp.

Skrivet av andymoogle:

Jag har sett att du om och om igen snackar om att folk borde köpa 290/290x istället för ett GTX970. Något du aldrig nämner är att 290/290x drar betydligt mer W än GTX970. Jag hade väldigt gärna köpt ett 290, men mitt nätagg räcker inte riktigt till. Så istället för att köpa ett 290 för runt 2500 kr och ett nätagg för runt 1000 kr, så köper jag hellre ett 970 med två spel för runt 3500 kr.

Att kalla folk för idioter bara för att de hellre vill ha ett kort över ett annat känns lite väl. Det är inte som att vi i slutändan talar om massor med pengar. Någon hundralapp hit eller dit är inte någon massiv summa som gör någon till idiot (eller höns som du så "snällt" säger).

Ser din poäng här. 290x är trevligt om man vill ha ett törstigt och varmt kort. Nvidias kort är trevliga om man vill ha semi-passiva kort som bara drar vid load, där de även drar mindre än amd's varianter.
Det var mitt argument till att skaffa 960, att det är helt passivt utan load, och även i spel som CSGO, DOTA m.m. så tror jag inte ens fläkten går igång, för jag hör aldrig den.

Permalänk

köpte 960 flex för 2100kr på rea.... (ca 20% dyrare nu) då fick ja med Witcher3 på köpet. sålde det till min kompis för 200kr.

så jag är supernöjd

just nu kostar dessa kort 200-400kr dyrare än dessa "normala versioner" så det är ganska dyrt.

Permalänk

Kopte ju kort förra veckan.. Trevlogt med witcher 3 men man känner sig lite snuvad på batman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andymoogle:

Jag har sett att du om och om igen snackar om att folk borde köpa 290/290x istället för ett GTX970. Något du aldrig nämner är att 290/290x drar betydligt mer W än GTX970. Jag hade väldigt gärna köpt ett 290, men mitt nätagg räcker inte riktigt till. Så istället för att köpa ett 290 för runt 2500 kr och ett nätagg för runt 1000 kr, så köper jag hellre ett 970 med två spel för runt 3500 kr.

Att kalla folk för idioter bara för att de hellre vill ha ett kort över ett annat känns lite väl. Det är inte som att vi i slutändan talar om massor med pengar. Någon hundralapp hit eller dit är inte någon massiv summa som gör någon till idiot (eller höns som du så "snällt" säger).

Sweclockers testdator med en monster i7 extreme, överklockad dessutom, tar max ca 400w med ett 290/290x. En vanlig Svenssondator med 4690k tar då ca 300w max med 290/290x.
Jag gissar de flesta här sitter med nätagg på lugnt över 400w och kan köra 290/290x utan problem.
290/290x tar effekt som till exempel ett 780ti lr gtx titan och ingen knystar ngnsin ngt om att de nvidia korten skulle dra mycket ström.

Skrivet av cider123:

Ser din poäng här. 290x är trevligt om man vill ha ett törstigt och varmt kort. Nvidias kort är trevliga om man vill ha semi-passiva kort som bara drar vid load, där de även drar mindre än amd's varianter.
Det var mitt argument till att skaffa 960, att det är helt passivt utan load, och även i spel som CSGO, DOTA m.m. så tror jag inte ens fläkten går igång, för jag hör aldrig den.

Att de skulle gå varma är också en seglivad myt, fullt medveten om att det är mer effekt att kyla bort (fast de tar effekt som nvidiakort nämnt ovan) än 960 och 970 men eftermarknadskylarna gör detta utan problem (förutom asus vars kylare e crap).
Vet också att 960 o 970 går svalare och påstår inget annat men 290/290x framställs ofta som om de skulle ta oehörda mängder ström och bli sjukt varma när de tar effekt och blir varma som vanliga nvidia kort.

Här är tempen på några eftermarknadskort. Inga siffror man höjer ögonbrynen åt, går svalare än en hel del low end nvidia kort, dock gissar jag det är referens men ingen hade ngnsin klagat på de temperaturerna.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Datavetare
Skrivet av cider123:

Tycker att alla som köper ett kort värt tillräckligt mycket för att någonsin få spel bundlade - bör få tillgång till åtminstonde 1 av de utvalda titlarna. Köpte t ex mitt GTX 960 samma dag som det nådde butiker och inte fick jag något spel för att jag var snabb, tvärtom fick jag inget alls.

I-lands problem men ändå... Känns konstigt hur systemet gynnar de som väntar med sitt köp.

Är inte det snarare helt självklart i en marknadsekonomi? Initialt säljer produkterna på nyhetens behag och att de förhoppningsvis är en förbättring av föregående modell. När nyhetseffekten klingar av får man hålla uppe intresset genom att justera priset eller sockra erbjudandet på andra sätt.

Inget företag är din vän, de är bara intresserade att så fort som möjligt få dig som kund att lätta så mycket som möjligt på lädret

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Tycker att alla som köper ett kort värt tillräckligt mycket för att någonsin få spel bundlade - bör få tillgång till åtminstonde 1 av de utvalda titlarna. Köpte t ex mitt GTX 960 samma dag som det nådde butiker och inte fick jag något spel för att jag var snabb, tvärtom fick jag inget alls.

I-lands problem men ändå... Känns konstigt hur systemet gynnar de som väntar med sitt köp.

Ser din poäng här. 290x är trevligt om man vill ha ett törstigt och varmt kort. Nvidias kort är trevliga om man vill ha semi-passiva kort som bara drar vid load, där de även drar mindre än amd's varianter.
Det var mitt argument till att skaffa 960, att det är helt passivt utan load, och även i spel som CSGO, DOTA m.m. så tror jag inte ens fläkten går igång, för jag hör aldrig den.

Ja, ett R9 290 drar mer ström än ett 960 och går varmare, men de är ungefär lika dyra och R9 290 springer dubbla åttor runt trötta GTX 960, så R9 290 köper man om man vill ha bäst prestanda för pengarna.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Tycker att alla som köper ett kort värt tillräckligt mycket för att någonsin få spel bundlade - bör få tillgång till åtminstonde 1 av de utvalda titlarna. Köpte t ex mitt GTX 960 samma dag som det nådde butiker och inte fick jag något spel för att jag var snabb, tvärtom fick jag inget alls.

I-lands problem men ändå... Känns konstigt hur systemet gynnar de som väntar med sitt köp.

Ser din poäng här. 290x är trevligt om man vill ha ett törstigt och varmt kort. Nvidias kort är trevliga om man vill ha semi-passiva kort som bara drar vid load, där de även drar mindre än amd's varianter.
Det var mitt argument till att skaffa 960, att det är helt passivt utan load, och även i spel som CSGO, DOTA m.m. så tror jag inte ens fläkten går igång, för jag hör aldrig den.

I idle läge tvivlar jag på att det skiljer speciellt mycket i ljudnivå/strömförbrukning mellan 290x och 970/980.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Jävla segt då man köpte ett 970 för en vecka sedan, och så ändrar de om det här nu.

NVM! Mailade inet och fick key!

Permalänk
Medlem

Jag betalar gärna extra om jag slipper plast skivor i kartongen. säger jag som har ADSL.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonathanknet:

Du får det inte direkt för 0:-, det verkar som att man har tagit bort alla andra rabatter då man kunde få tag på ett 970 för runt 3000kr, dom verkar ligga högre i pris nu.

Tror han tänkte på att det gick att få tag i asus 290x för 1999kr på cdon, dom tog slut väldigt fort dock.
Det finns samma kort på netonnet för 2490kr

Varför GTX 970 ligger högre i pris är pga. kronan värde och inte pga. att de slängt in ett spel på köpet. GTX 970 har legat på denna prisnivå sedan i mars minst.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Tycker det blir ibland lite orättvist för dem som redan köpt ett av de nyare korten, vad får vi? Ingenting bara nvidia som "rubbing it in your face".

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimpen:

Att de skulle gå varma är också en seglivad myt, fullt medveten om att det är mer effekt att kyla bort (fast de tar effekt som nvidiakort nämnt ovan) än 960 och 970 men eftermarknadskylarna gör detta utan problem (förutom asus vars kylare e crap).
Vet också att 960 o 970 går svalare och påstår inget annat men 290/290x framställs ofta som om de skulle ta oehörda mängder ström och bli sjukt varma när de tar effekt och blir varma som vanliga nvidia kort.

Här är tempen på några eftermarknadskort. Inga siffror man höjer ögonbrynen åt, går svalare än en hel del low end nvidia kort, dock gissar jag det är referens men ingen hade ngnsin klagat på de temperaturerna.

Det är då ingen myt för mig att fläkten snurrar på 290X även i idle.

Skrivet av Equilibrium:

Tycker det blir ibland lite orättvist för dem som redan köpt ett av de nyare korten, vad får vi? Ingenting bara nvidia som "rubbing it in your face".

Precis.

Skrivet av havoc:

I idle läge tvivlar jag på att det skiljer speciellt mycket i ljudnivå/strömförbrukning mellan 290x och 970/980.

Även om detta är ointressant för mig så vet jag att både 970 och 980 också har semi-passiv kylning.

Det är helt enkelt ett faktum att 290x låter mer i idle.

Permalänk
Medlem

Om man köper ett GTX 980 på en webbanmälan och använde den koderna, är det då möjligt att returnera grafikkortet? Eller vad händer då?

OBS: detta är inget jag planerar att göra, jag är inte så lumpen!

Permalänk
Skrivet av heneli627:

Kopte ju kort förra veckan.. Trevlogt med witcher 3 men man känner sig lite snuvad på batman.

Prova maila butiken du köpte kortet från, har de någorlunda ok kundtjänst borde de lösa det. Jag hade beställt ett EVGA GTX 980 SC från Inet i söndags och fick då med en Witcher 3-kod. Lite ledsen blev man efter man såg denna nyheten ett par dagar senare, men efter ett e-mail till Inet så löste de det snabbt och skickade mig en kod för Batman också! Tack Inet!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Moderkort: ASRock Z77 Extreme 4 CPU: i5 3570K @ 4.5GHz RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB GPU: Gigabyte GTX 670 2GB OC @ 1280 / 6648

Permalänk
Medlem

Ursäkta för bumpen men jag funderar på att nyttja det här erbjudandet när jag köper ett EVGA GTX 970 (och även Witcher 3 GOG-key). Problemet är när man ska beställa så står det att de är osäkra gällande leveransen på Batmanspelet då det inte är släppt ännu så kommer det senare eller? Jag tänkte för det är väl bara en Steam-nyckel.