Permalänk
Medlem

Dök upp idag, Swedbank! Karlskoga! 6600, inga fel

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Fick pengarna i dag. 1296kr. Nordea. L. Sandviken

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fick nyss. Swedbank, Väsby, efternamn på V.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem

Fick mina pengar någon gång idag efter lunch, Sthlm, Sollentuna, Länsförsäkringar Bank

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Ny på Sweclockers?
Här är allt en konspiration, alla företag är ute efter att lura konsumenterna, alla är avlyssnade av NSA och ALLA vet sina rättigheter.

On Topic: Inga skattepengar ännu, Swedbank.

Sshhh dom lyssnar, får dom reda på att vi vet är vi körda

OnT: Fick mina 00:01 inatt - Handelsbanken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Fast nu "behåller" ju inte banken dessa pengar som någon tidigare skrivit i tråden. Är alla alltid så här konspirationsinspirerade?

Vad menar du nu? Banken behåller självklart den ränta som de slipper att betala på grund av väntetider i transaktionshanteringen, det är varken en konspiration eller en teori. Vem skulle få den annars menar du?

Tänk dig följande: Jag har ett (väldigt bra) sparkonto på bank A som ger mig 1% ränta per dag och där har jag sparat hundratusen och får då alltså tusen om dagen i ränta (vi säger att räntan hamnar på ett annat konto för att förenkla uträkningen). Sen får jag ett erbjudande från en annan bank (B) med lika bra ränta men något annat som lockar över mig så jag skriver på där och för över mina pengar dit. Överföringen tar tre dagar och under denna tid får jag varken ränta från Bank A eller Bank B. Alltså förlorar jag tretusen på denna transaktion och bankerna tjänar tretusen som de inte hade tjänat annars.

Skrivet av gaminggirl:

Om du ser vad jag svarar på där så svarar jag på frågan om huruvida jag har betalat skatt eller inte i det inlägg du försöker förklara... Sedan är det inte lönespecen utan kontrolluppgiften jag refererar till, men även där skrivs aldrig arbetsgivaravgifterna ut då jag som löntagare ändå inte har med dem att göra...

Yes, jag sa inte emot dig utan bara utökade ditt argument med att arbetsgivaravgifter aldrig visas på lönespecen och än mindre på kontrolluppgiften då det inte är skatt och inget som du som löntagare ska behöva bry dig om.

Citat:

Att banken håller pengar 3 dagar har jag inte varit med om, en överföring sker på 1 bankdag dvs endast om man sätter in på en fredag skulle det kunna ta tre vanliga dagar att föra över.

Det varierar mellan banker, inom min bank går det på en sekund, från min till min tjejs tar det två dagar och till min farsas bank tar det tre.

Permalänk
Medlem

Fick mina idag. Swedbank, W.
Däremot fick jag tillbaka 62k istället för beräknade 18k...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Skrivet av snajk:

Det varierar mellan banker, inom min bank går det på en sekund, från min till min tjejs tar det två dagar och till min farsas bank tar det tre.

Inom min går det också omedelbart, till pappas, syrrans, sambons och kompisarnas banker går det över en natt... När de för över på andra hållet till mig går det också över en natt. I alla fall så länge vi inte för över på en helg eller när det är röda dagar.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Skatteverket ändrade sig efter avdragen och öppnade plånboken rejält. Fick tillbaks 6kr.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

fick min under natten till idag ICA banken, A, Malmö

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Nuförtiden har vi dock negativ ränta så det är lite upp-och-ner-vända världen. Banken förlorar på att ha dina pengar eftersom de måste betala för att parkera dem hos Riksbanken. Den enda anledningen att de ens tillåter dig ha ett vanligt konto är för att dina pengar gör att de uppfyller de kapitaltäckningskrav de behöver för att få låna ut mer, samt att de hoppas på att de ska kunna nalla pengar av dig på annat håll via avgifter för t.ex. kreditkort och fondförvaltning.

Permalänk
Medlem

Fick mina efter lunch idag

Permalänk
Medlem

fick idag södra dalarnas sparbank. efternamn på R. verkar ju gå enligt plan

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wixner:

Fick mina idag. Swedbank, W.
Däremot fick jag tillbaka 62k istället för beräknade 18k...

För mig var det tvärtom, beräknade 90k tillbaka, men fick bara 44k.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av snajk:

Vad menar du nu? Banken behåller självklart den ränta som de slipper att betala på grund av väntetider i transaktionshanteringen, det är varken en konspiration eller en teori. Vem skulle få den annars menar du?

Tänk dig följande: Jag har ett (väldigt bra) sparkonto på bank A som ger mig 1% ränta per dag och där har jag sparat hundratusen och får då alltså tusen om dagen i ränta (vi säger att räntan hamnar på ett annat konto för att förenkla uträkningen). Sen får jag ett erbjudande från en annan bank (B) med lika bra ränta men något annat som lockar över mig så jag skriver på där och för över mina pengar dit. Överföringen tar tre dagar och under denna tid får jag varken ränta från Bank A eller Bank B. Alltså förlorar jag tretusen på denna transaktion och bankerna tjänar tretusen som de inte hade tjänat annars.

Vet inte om du var seriös med din räkning där eller inte men så funkar inte ränta. Det är årsränta men gissar att du kanske skojjade.

Sen när en bank skickar pengar till en annan bank så tjänar dem inget på det ju? Dem har ju inte kvar pengarna? Anledningen till att pengarna tar lång tid är att de slussas genom Riksbankens betalningssystem. Varje dag bokförs ett överskott eller underskott hos bankerna till riksbanken och då får banker ut så att de kan täcka underskottet av sitt kapital eller så för bankerna över kapital till riksbanken då de har ca 10% själva. Sen så förlorar banken på varenda krona som sätts in i sparkonton/fastränteplaceringar pga ränteläget.

Permalänk
Medlem

Pengarna dök upp under dagen, någon gång mellan 12 och 14, fick aldrig någon väntande inbetalning som man brukar se på lön och andra inkommande pengar.
Swedbank Stockholm, Sollentuna.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Japp mina dök upp idag o jag har handelsbanken

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Fick mina vid lunch idag. Har Danske Bank

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag mina 11k, Swedbank.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Idag, 16k. Undrar hur länge dom kommer få sitta ifred

Permalänk
Medlem

Fick mina pengar idag, sparbanken öresund.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hyperhorn:

Vet inte om du var seriös med din räkning där eller inte men så funkar inte ränta. Det är årsränta men gissar att du kanske skojjade.

Nej jag skojade inte utan använde enkla siffror för att förtydliga. Det spelar ingen roll om det är års- eller dagsränta för mitt argument.

Citat:

Sen när en bank skickar pengar till en annan bank så tjänar dem inget på det ju? Dem har ju inte kvar pengarna? Anledningen till att pengarna tar lång tid är att de slussas genom Riksbankens betalningssystem. Varje dag bokförs ett överskott eller underskott hos bankerna till riksbanken och då får banker ut så att de kan täcka underskottet av sitt kapital eller så för bankerna över kapital till riksbanken då de har ca 10% själva. Sen så förlorar banken på varenda krona som sätts in i sparkonton/fastränteplaceringar pga ränteläget.

Menar du att en överföring mellan två privatpersoner går via Riksbanken? Och att det är Riksbanken som skapar fördröjning? Varför skiljer sig fördröjningen i så fall beroende på vilka banker som är inblandade?

Pengar på ett konto ger ränta och om personen som äger pengarna inte får någon ränta så är det någon annan som får den. Nu har vi en extrem situation med negativ ränta och det ställer förstås till med en del problem men bankerna har förstås ingen negativ ränta mot sina kunder så det påverkar inte mina argument heller.

Bankernas täckning för deras utlånade kapital har inget med saken att göra. Att bankerna inte tjänar pengar efter att de har överfört pengarna betyder bara att den mottagande banken tjänar pengarna istället. Någon håller likväl pengarna under tiden som överföringen tar och den tjänar på att hålla pengarna utan att betala ränta för dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äntligen ca: 6100 pistoleros

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem

2700:- rikare i någon minut, gick till registrera valparna, så var la inte så kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Fast bankerna har inte dina pengar, det är skatteverket som har dem

Har skatteverket lagt våra pengar i en källare då eller? Klart det är bankerna som har pengarna..

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk
Medlem

Kör vi igen?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Inget här än.

Nordea

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk

Inget här heller. Nordea rules the tråd!

Permalänk
Medlem

inte fått in något än, handelsbanken

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

nix. Ica banken