Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till eck1N på Xbox-Live, blir nog en hel del spelande i sommar innan jobb, sol och bad drar igång

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Några som kör Elder Scrolls Online? Jag kör på EU servern och mellan jobb, bebis och gym så spelar jag lite när jag får tid. Vi kunde kanske slänga upp en Sweclockers guild? Jag kör Ebonheart Pact - Dunmer - Dragonknight, inte betämt mig mellan dps/tank än. Mest tänkt köra survival när jag lvlar nu. Som jag förstått det måste man tillhöra samma alliance/ras för att kunna spela tillsammans?
GT: UnderWat3r

Permalänk

Är det någon idé att köpa titanfall? Finns det folk som spelar det än? Har tröttnat på Cod: AW. och finns det split screen så att 2 personer kan spela på samma tv?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Vilken tid var det E3 presentationen börjar idag (svensk tid)?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Vilken tid var det E3 presentationen börjar idag (svensk tid)?

18.30 om jag inte är helt ute och cyklar.

http://www.e3countdown.com/

Är bra om du vill ha koll på flera olika.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Fyfan säger jag bara. Än så länge verkar det lovade.
Bland annat att kunna lira xbox360 spel på xbone one.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Så E3 konferensen är över. Dags att sammanfatta lite kanske?

Börjar med ett kampanj-demo från Halo 5.

Nya multiplayerläget Warzone.

Nya kontroll, Xbox Elite Controller.

- swappable steel joysticks.
- Includes paddles.
- "hair-trigger".
- sensitivity options.
- for XB1 and PC.
- available this fall.

En samling med 30 spel från Rare.

1. Jetpac (released in 1983, 1-2 players) – Single-screen shooter where Jetman must reassemble and fuel his rocket while fending off alien hordes.

2. Atic Atac (released in 1983, 1 player) – Top-down adventure with increased replayability thanks to randomized object locations and three different character classes.

3. Lunar Jetman (released in 1983, 1-2 players) – A return to the Jetpac side-scrolling formula, but with a scrolling, randomly generated landscape and much more to do.

4. Sabre Wulf (released in 1984, 1-2 players) – Classic jungle maze game and the first appearance of explorer Sabreman, tackling dangers including the vicious ’Wulf itself.

5. Underwurlde (released in 1984, 1 player) – Rare’s first true platform game. Help Sabreman survive the perils of the Underwurlde and escape through one of three exits.

6. Knight Lore (released in 1984, 1 player) – Introduction of Ultimate’s groundbreaking isometric Filmation engine. Sabreman must scour the castle for items to cure his werewolf curse.

7. Gunfright (released in 1986, 1-2 players) – A Wild West spin on the isometric style, with an improved engine and new first-person target-shooting sections.

8. Slalom (released in 1987, 1-2 players) – Rare’s first console game. Make it to the bottom of each course before time runs out while avoiding trees, sledders, snowmen and other skiers.

9. R.C. Pro-Am (released in 1988, 1 player) – Responsive racing game that inspired elements of Rare’s future racers, including speed boosts, upgrades and collectible power-ups littered around the track.

10. Cobra Triangle (released in 1989, 1 player) – Hop into a boat and power through a branching game world, completing challenges such as shooting targets, disposing of mines and defeating leviathans.

11. Snake Rattle N Roll (released in 1990, 1-2 players) – A fast-paced isometric adventure. Rattle and Roll must eat Nibbley-Pibbleys until they’re heavy enough to ring a bell and open the exit.

12. Digger T. Rock (released in 1990, 1-2 players) – 2D platformer in which Digger must find an exit switch, stand on it, then make it to the exit in 60 seconds.

13. Solar Jetman (released in 1990, 1 player) – A game built around exploration and physics; Jetman has to tow fuel and other items to his mothership.

14. Battletoads (released in 1991, 1-2 players) – Skill and perseverance required as the ’Toads take on multiple game styles to rescue Pimple and Princess Angelica from the Dark Queen.

15. R.C. Pro-Am II (released in 1992, 1-4 players) – Sequel to R.C. Pro-Am with a wider variety of environments, more car customization options and bonus games.

16. Battletoads Arcade (released in 1994) – First “Battletoads” game to allow all three ‘Toads to play simultaneously. Has never had a home release before “Rare Replay”!

17. Killer Instinct Gold (released in 1996, 1-2 players) – Home version of Killer Instinct 2 with several multiplayer modes (including tournament mode) and a training dojo.

18. Blast Corps (released in 1997, 1 player) – Cult classic with a fleet of destructive vehicles (from bulldozers to robots) used to clear the path for a runaway nuclear missile carrier.

19. Banjo-Kazooie (released in 1998, 1 player) – 3D platformer adventure where Banjo and Kazooie must take on the evil witch Gruntilda, who’s kidnapped Banjo’s sister Tooty and plans to steal her beauty for herself.

20. Jet Force Gemini (released in 1999, 1-4 players) – Interstellar action adventure that mixes third-person exploration and alien-blasting action as the last three JFG members go up against Mizar.

21. Perfect Dark (relased in 2000, 1-4 players) – A stealth shooter set in the year 2023. Players lead secret agent Joanna Dark against the dataDyne corporation as they uncover an alien conspiracy that takes her around the world.

22. Banjo-Tooie (released in 2000, 1-4 players) – Builds on Banjo-Kazooie with larger worlds, separately controllable characters, multiplayer modes and many more moves to learn.

23. Conker’s Bad Fur Day (released in 2001, 1-4 players) – Beloved comedy adventure that mixes up genres (platformer, third-person shooting, racing) with mature humor, pop culture references and parodies.

24. Grabbed by the Ghoulies (released in 2003, 1 player) – Rare’s first Xbox game. A comic book beat-’em-up set in a haunted house filled with breakable scenery and Ghoulies of all kinds.

25. Perfect Dark Zero (released in 2005, 1-4 players locally, up to 32 players online) – A prequel to Perfect Dark that delves into Joanna’s origins and fuses first-person shooting with third-person, cover-based combat.

26. Kameo: Elements of Power (released in 2005, 1-2 players locally or online) – A fantasy adventure focused on combat and exploration, with Kameo able to transform into ten different Elemental Warriors.

27. Viva Piñata (released in 2006, 1-2 players locally) – A magical gardening/life sim in which the player can cultivate a garden paradise, attract different Piñatas and keep them safe from Professor Pester and his Ruffians.

28. Jetpac Refuelled (released in 2007, 1-2 players locally or online) – A modern update to Jetpac. Assemble and fuel your rocket before blasting off to the next of 128 challenging stages.

29. Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts (released in 2008, 1-2 players locally, up to 4 players online) – A more open-ended, customizable approach to the series with vehicle-based challenges set by L.O.G. (the Lord of Games).

30. Viva Piñata: Trouble in Paradise (released in 2008, 1-2 players locally or online) – Features new species and Piñata Central challenges, plus desert and arctic regions to visit and catch native Piñatas.

Dold text

Forza 6

Väder och nattracing denna gången

En remaster av Gears of War 1.

1080p/60fps goodness, plus en förbättrad multiplayer komponent.

Gears of War 4

Sea of Thieves från Rare


Rise of the Tomb Raider


Fallout 4, PC mods kommer till Xbox One

http://www.eurogamer.net/articles/2015-06-15-fallout-4-pc-mods-can-be-played-and-shared-on-xbox-one-for-free

SPELA DINA XBOX 360 PÅ XBOX ONE!!!!!!

Minecraft Hololens demo

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Om någon har en xbox preview program invite att erbjuda så tar jag gärna emot en

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Medlem

Riktigt taggad på Rare bundlen. Ska bli kul att köra Jet Force gemini med dual stickers. Prövade det igen på n64 för något år sen. Men kontrollen är för jäkla usel när man är van vid bättre.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Kan som inbiten Playstation 1-4 ägare säga att jag aldrig varit mer imponerad av MS än detta årets E3. Börjar rycka lite i min köptand, kanske blir ett xbone till hösten.

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att det enda jag fann intressant var bakåtkompabiliteten och Sea of Thieves.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar Halo 5 lida av Star Wars prequel sjukdomen.

Permalänk
Medlem

Vart inte mycket av intresse alls för min del, Handlade så got som bara om bara FPS/3PS, den kattegori av spel jag är otroligt utråkad av.

Förutom bakåtkompabilitet och den nya gamepaden så vart det typ enbart ReCore som var intresant för min del, och kanske blir det enda spel jag har intresse av som är exklusivt till den platformen, dock för tidigt att säga då vi inte fick se någon gameplay.

Här är trailern för spelet i alla fall

Fanns lite andra multiplatform spel som är intresanta från eventet, men det mesta vart redan känt sedan innan, Men trevligt att alla Darksouls 3 ryktena nu blivit bekräftade.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Mycket kul från E3!!

Om någon har en invite till xbox preview program så tar jag gärna emot en! GT: Rollox73

Permalänk
Medlem

Också grymt sugen på preview-programmet. GT: Shrux
Lite irriterande att de inte bara låter en göra en opt-in som för förra versionen.

Visa signatur

.<

Permalänk

Sakerna jag tyckte om detta året.

Bakåtkompatibelt var välkommet.
Rare samlingen lika så
Forza 6 är nog mer vad jag en gång hoppades att Forza 5 skulle varit.
Mer av Cuphead år folket!
Att indie devs (med betoning på flera) fick 10 - 15 minuter i rampljuset, var extremt välkommet.

Vad ser jag då fram mot mest? 360 kompatibel så klart. Sjukt många Indie spel där som jag saknar på Xbox One. En del titlar som jag köpt digitalt har dock plockats bort ur sortimentet? Antar att det är den stora nackdelen med digital distribution, kontra fysisk.

Vill se mer av Recore och inte bara en CG - trailer. Tyckte det var för mycket CG - trailers detta året över lag.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Omøjligt att komma åt butiken från min låda - någon annan med samma problem? Har så sjukt lust på Elite Dangerous!

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Omøjligt att komma åt butiken från min låda - någon annan med samma problem? Har så sjukt lust på Elite Dangerous!

verkar ligga nere enligt: http://support.xbox.com/en-GB/xbox-live-status

Permalänk
Skrivet av raQblad:

Omøjligt att komma åt butiken från min låda - någon annan med samma problem? Har så sjukt lust på Elite Dangerous!

Kan tänka mig att det är X antal miljoner användare som sitter och hamrar servrarna just nu. Vänta ett par timmar så har det säkert släppt.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Hmmm blir nog att köpa en Xbox One iaf, trodde endast PS4 skulle räcka till

Permalänk

Tyckte Microsofts presentation var riktigt awesome Tappade hakan när de visade nya kontrollen, kommer byta ut SCUF:en så fort jag får chansen!

Om någon har en Xbox Preview-invite över så tar jag jättegärna en, skulle vara kul att testa på streamingen och bakåtkompabiliteten

GT: eXodys

Permalänk
Medlem

Ska sälja min One snart tror jag. Vad tror ni jag får för paketet?
-Baskonsol 500GB (inkl. 1 kontroll & headset)
-3 spel (oöppnat Wolfenstein: Old Blood, The Wolf Among Us, Halo: MCC

Jag tänker att 2400 kanske är ok?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Nu när man fått mer info om 360 spelen så faller mycket av glädjen bort. Bara utvalda titlar som ska kunna köras. Det var en liten besvikelse. Hade gärna spelat lite Dead Pixels, Space Giraffe och en hel hög med andra titlar igen. Men då det är ganska smala spel är förmodligen chansen minimal att det kommer hända.

En annan sak jag reagera över, fatta jag detta rätt? Man ska inte kunna spela från disc utan spelet dyker upp under nedladdningskön efter att Xboxen känt av vilken skiva som sitter?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Det snackades mycket om XBONE och Xin10 men kan någon snällt förklara vad man tjänar på att ha Win10 på sin dator och köpa en XBONE?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det snackades mycket om XBONE och Xin10 men kan någon snällt förklara vad man tjänar på att ha Win10 på sin dator och köpa en XBONE?

Det enda jag vet jag av är att du kommer kunna strömma bilden från XBONE till din Windows-burk, om frugan eller barnen snor åt sig TV'n, eller om du av någon annan anledning hellre sitter vid datorn och spelar.
Skulle även tippa på att man kommer kunna strömma media. Eller det kanske man redan kan?

Video och artikel som demonstrerar spel-strömmande från årets E3:
http://www.theverge.com/2015/6/15/8782549/xbox-one-game-strea...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Börjar kännas ganska bra att jag införskaffat en XBOX ONE.
Skönt att kunna köra XBox 360 spel på den också. Hoppas dom får ihop synkronisering med Windows 10 på ett bra vis.

Är det någon som har möjlighet att bjuda in mig till "XBOX Preview Program" så är jag evigt tacksam.
GT: Skirner

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Det enda jag vet jag av är att du kommer kunna strömma bilden från XBONE till din Windows-burk, om frugan eller barnen snor åt sig TV'n, eller om du av någon annan anledning hellre sitter vid datorn och spelar.
Skulle även tippa på att man kommer kunna strömma media. Eller det kanske man redan kan?

Video och artikel som demonstrerar spel-strömmande från årets E3:
http://www.theverge.com/2015/6/15/8782549/xbox-one-game-strea...

Ok tack, känns inte som skäl nog att skaffa en bara för det men det var många bra spel som presenterades.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tar gärna emot en preview invite om någon har? Man behöver det för att kunna testa elite : dangerus på boxen

Nick : zerialkilla - känn er fria att adda,

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

Tar gärna emot en preview invite om någon har GT: xGrumpyOldM4nx

Man blev ju lite lätt taggad för dels tomb raider men även Forza 6

Blir en trevlig höst/vinter men även otrevlig för plånboken misstänker jag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev som en liten tiggeritråd detta nu efter E3

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500