Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskoga
Registrerad
Jun 2011

Dök upp idag, Swedbank! Karlskoga! 6600, inga fel

Chassi: Fractal Design R3 Moderkort: Gigabyte Z87X UD3H Processor: Intel Core i7 4770K @4.4GHz Processorkylare: Antec Kuhler 620 Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 ROG STRIX DC3 Minnen: Corsair 32GB VG LP SSD: Samsung 120GB Lagringsenhet: Seagate 1TB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort ASUS Xonar U7 | Tangentbord: Func KB-460 Headset: Sennheiser PC360 GAME Mus: Steelseries Sensei Pro Grade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002

Fick pengarna i dag. 1296kr. Nordea. L. Sandviken

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Mar 2011

Fick nyss. Swedbank, Väsby, efternamn på V.

Skickades från m.sweclockers.com

| FD Arc | Asus Z97 | 4690K | NH-D14 | Vengeance LP 16GB | MSI 1080 | AX 850 |

| Intel320 120GB | Samsung840 250GB | 4TB WD | Dell S2716DG | PC 363D |

| MSI TwinFrozr VI 1080@Stock |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Fick mina pengar någon gång idag efter lunch, Sthlm, Sollentuna, Länsförsäkringar Bank

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av keyser:

Ny på Sweclockers?
Här är allt en konspiration, alla företag är ute efter att lura konsumenterna, alla är avlyssnade av NSA och ALLA vet sina rättigheter.

On Topic: Inga skattepengar ännu, Swedbank.

Sshhh dom lyssnar, får dom reda på att vi vet är vi körda

OnT: Fick mina 00:01 inatt - Handelsbanken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Lagerlöf:

Fast nu "behåller" ju inte banken dessa pengar som någon tidigare skrivit i tråden. Är alla alltid så här konspirationsinspirerade?

Vad menar du nu? Banken behåller självklart den ränta som de slipper att betala på grund av väntetider i transaktionshanteringen, det är varken en konspiration eller en teori. Vem skulle få den annars menar du?

Tänk dig följande: Jag har ett (väldigt bra) sparkonto på bank A som ger mig 1% ränta per dag och där har jag sparat hundratusen och får då alltså tusen om dagen i ränta (vi säger att räntan hamnar på ett annat konto för att förenkla uträkningen). Sen får jag ett erbjudande från en annan bank (B) med lika bra ränta men något annat som lockar över mig så jag skriver på där och för över mina pengar dit. Överföringen tar tre dagar och under denna tid får jag varken ränta från Bank A eller Bank B. Alltså förlorar jag tretusen på denna transaktion och bankerna tjänar tretusen som de inte hade tjänat annars.

Skrivet av gaminggirl:

Om du ser vad jag svarar på där så svarar jag på frågan om huruvida jag har betalat skatt eller inte i det inlägg du försöker förklara... Sedan är det inte lönespecen utan kontrolluppgiften jag refererar till, men även där skrivs aldrig arbetsgivaravgifterna ut då jag som löntagare ändå inte har med dem att göra...

Yes, jag sa inte emot dig utan bara utökade ditt argument med att arbetsgivaravgifter aldrig visas på lönespecen och än mindre på kontrolluppgiften då det inte är skatt och inget som du som löntagare ska behöva bry dig om.

Citat:

Att banken håller pengar 3 dagar har jag inte varit med om, en överföring sker på 1 bankdag dvs endast om man sätter in på en fredag skulle det kunna ta tre vanliga dagar att föra över.

Det varierar mellan banker, inom min bank går det på en sekund, från min till min tjejs tar det två dagar och till min farsas bank tar det tre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Jul 2001

Fick mina idag. Swedbank, W.
Däremot fick jag tillbaka 62k istället för beräknade 18k...

{ | ASUS Maximus VIII Ranger | Intel Core I7 6700K | 2x8GiB Corsair Vengeance Black LPX DDR4 | ASUS ROG Strix Gaming GTX 1080 | ASUS ROG PG279Q | }

{ | Dell PowerEdge R630 | Dual Intel Xeon E5-2630L v3 | 256GiB DDR4 | Intel 750 400GB NVMe | }

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av snajk:

Det varierar mellan banker, inom min bank går det på en sekund, från min till min tjejs tar det två dagar och till min farsas bank tar det tre.

Inom min går det också omedelbart, till pappas, syrrans, sambons och kompisarnas banker går det över en natt... När de för över på andra hållet till mig går det också över en natt. I alla fall så länge vi inte för över på en helg eller när det är röda dagar.

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008

Skatteverket ändrade sig efter avdragen och öppnade plånboken rejält. Fick tillbaks 6kr.

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || ASUS Z87-Pro || Intel i7 4770k + Thermalright Silver Arrow Extreme || RTX 2080 || A-data 16GB DDR3 || 4TB HDD + 180GB SSD || Win7 Ultimate 64 || http://goo.gl/J2n1Xg || Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Mar 2014

fick min under natten till idag ICA banken, A, Malmö

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Nuförtiden har vi dock negativ ränta så det är lite upp-och-ner-vända världen. Banken förlorar på att ha dina pengar eftersom de måste betala för att parkera dem hos Riksbanken. Den enda anledningen att de ens tillåter dig ha ett vanligt konto är för att dina pengar gör att de uppfyller de kapitaltäckningskrav de behöver för att få låna ut mer, samt att de hoppas på att de ska kunna nalla pengar av dig på annat håll via avgifter för t.ex. kreditkort och fondförvaltning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Fick mina efter lunch idag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Aug 2005

fick idag södra dalarnas sparbank. efternamn på R. verkar ju gå enligt plan

She goes to finos

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Wixner:

Fick mina idag. Swedbank, W.
Däremot fick jag tillbaka 62k istället för beräknade 18k...

För mig var det tvärtom, beräknade 90k tillbaka, men fick bara 44k.

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 128gb / Timecapsule 3TB / Ipad Air 2 / Apple Watch 42mm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av snajk:

Vad menar du nu? Banken behåller självklart den ränta som de slipper att betala på grund av väntetider i transaktionshanteringen, det är varken en konspiration eller en teori. Vem skulle få den annars menar du?

Tänk dig följande: Jag har ett (väldigt bra) sparkonto på bank A som ger mig 1% ränta per dag och där har jag sparat hundratusen och får då alltså tusen om dagen i ränta (vi säger att räntan hamnar på ett annat konto för att förenkla uträkningen). Sen får jag ett erbjudande från en annan bank (B) med lika bra ränta men något annat som lockar över mig så jag skriver på där och för över mina pengar dit. Överföringen tar tre dagar och under denna tid får jag varken ränta från Bank A eller Bank B. Alltså förlorar jag tretusen på denna transaktion och bankerna tjänar tretusen som de inte hade tjänat annars.

Vet inte om du var seriös med din räkning där eller inte men så funkar inte ränta. Det är årsränta men gissar att du kanske skojjade.

Sen när en bank skickar pengar till en annan bank så tjänar dem inget på det ju? Dem har ju inte kvar pengarna? Anledningen till att pengarna tar lång tid är att de slussas genom Riksbankens betalningssystem. Varje dag bokförs ett överskott eller underskott hos bankerna till riksbanken och då får banker ut så att de kan täcka underskottet av sitt kapital eller så för bankerna över kapital till riksbanken då de har ca 10% själva. Sen så förlorar banken på varenda krona som sätts in i sparkonton/fastränteplaceringar pga ränteläget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Pengarna dök upp under dagen, någon gång mellan 12 och 14, fick aldrig någon väntande inbetalning som man brukar se på lön och andra inkommande pengar.
Swedbank Stockholm, Sollentuna.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Maj 2012

Japp mina dök upp idag o jag har handelsbanken

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Fick mina vid lunch idag. Har Danske Bank

i7 6850K, MSI GTX 1080 X, MSI GODLIKE CARBON X99, 64GB Corsair Vengeance LPX 2133Mhz, Noctua NH-D15, Samsung 850 EVO 500GB, Samsung 950 PRO 256GB, WD Black 6TB, be quiet Dark Base 900, AE-5.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Äntligen fick jag mina 11k, Swedbank.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 2080Ti Gaming X Trio @ 2010/15600MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A @ 95Hz]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2011

Idag, 16k. Undrar hur länge dom kommer få sitta ifred

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Fick mina pengar idag, sparbanken öresund.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Hyperhorn:

Vet inte om du var seriös med din räkning där eller inte men så funkar inte ränta. Det är årsränta men gissar att du kanske skojjade.

Nej jag skojade inte utan använde enkla siffror för att förtydliga. Det spelar ingen roll om det är års- eller dagsränta för mitt argument.

Citat:

Sen när en bank skickar pengar till en annan bank så tjänar dem inget på det ju? Dem har ju inte kvar pengarna? Anledningen till att pengarna tar lång tid är att de slussas genom Riksbankens betalningssystem. Varje dag bokförs ett överskott eller underskott hos bankerna till riksbanken och då får banker ut så att de kan täcka underskottet av sitt kapital eller så för bankerna över kapital till riksbanken då de har ca 10% själva. Sen så förlorar banken på varenda krona som sätts in i sparkonton/fastränteplaceringar pga ränteläget.

Menar du att en överföring mellan två privatpersoner går via Riksbanken? Och att det är Riksbanken som skapar fördröjning? Varför skiljer sig fördröjningen i så fall beroende på vilka banker som är inblandade?

Pengar på ett konto ger ränta och om personen som äger pengarna inte får någon ränta så är det någon annan som får den. Nu har vi en extrem situation med negativ ränta och det ställer förstås till med en del problem men bankerna har förstås ingen negativ ränta mot sina kunder så det påverkar inte mina argument heller.

Bankernas täckning för deras utlånade kapital har inget med saken att göra. Att bankerna inte tjänar pengar efter att de har överfört pengarna betyder bara att den mottagande banken tjänar pengarna istället. Någon håller likväl pengarna under tiden som överföringen tar och den tjänar på att hålla pengarna utan att betala ränta för dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2004

Äntligen ca: 6100 pistoleros

$$

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

2700:- rikare i någon minut, gick till registrera valparna, så var la inte så kul

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Printscreen:

Fast bankerna har inte dina pengar, det är skatteverket som har dem

Har skatteverket lagt våra pengar i en källare då eller? Klart det är bankerna som har pengarna..

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003

Kör vi igen?

Intel Core i5-3570K | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB | Intel SSD 330 Series 60GB, Seagate Barracuda Green 2TB | MSI Z77A-G43 | Fractal Design R4 White | Silver Power SP-SS850 850W | Corsair H80i | MacBook Air |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Inget här än.

Nordea

Fractal Design Nano S || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 970 STRIX || Ryzen 5 2600X || Corsair H115i || Corsair RM650X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Inget här heller. Nordea rules the tråd!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2012

inte fått in något än, handelsbanken

▪ i7-3770 - P8Z77-I Deluxe - 8 GB DDR3 - MSI R9 290 Gaming 4 GB
▪ Acer Helios 300 - i5-7300HQ - GTX 1060 6gb - 8GB DDR4
▪ Nintendo Switch - Galaxy S7

Trädvy Permalänk
Medlem