Razer kan förvärva Ouya

Permalänk
Melding Plague

Razer kan förvärva Ouya

Den forna Kickstarter-succén Ouya är sedan tidigare i vår ute för försäljning och kan nu ha hittat en köpare, i form av speltillbehörsjätten Razer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Finns det så bra spel till Ouya?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ett köp av Ouya kan innebära början på slutet för Razer vilket vore synd.

Permalänk
Medlem

Det skeppet hann ju knappt lämna hamnen innan det sjönk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Ett köp av Ouya kan betyda början av slutet för Razer vilket vore synd.

Utveckla är du snäll.

En androidbaserad plattform anser jag har utrymme att existera, Ouya var lite för tidigt ute bara.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Utveckla är du snäll.

En androidbaserad plattform anser jag har utrymme att existera, Ouya var lite för tidigt ute bara.

Ja det vore väl gött om typ "Razer Ouya" blir en produkt likt Nvidia Shield

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Trevligt att de försöker få in dem anställda och är inte bara ute efter IP.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Utveckla är du snäll.

En androidbaserad plattform anser jag har utrymme att existera, Ouya var lite för tidigt ute bara.

Köpet av Ouya kan bli mycket kostsamt för Razer och dessutom om Razer inte lyckas vända Ouyas förlust till vinst så kan det sluta med att Razer går i konkurs.

Permalänk
Inaktiv

Jag har fortfarande lite svårt att se värdet av Ouya. Skulle väl ha varit 2013 när det fortfarande fanns intresse för produkten/plattformen. De spel som är något att tala om går förmodligen att räkna på en hand, sedan ska en del av dessa ha portats till andra plattformar. Towerfall är det enda exemplet jag kommer ihåg men ska finnas något mer exempel. Namnet Ouya borde inte vara värt så mycket, hårdvaran ingenting men kanske sitter Ouya på något trevligt patent?

Permalänk
Medlem

Känns som om namnen på alla som köpte en Ouya är värt mest. Kan användas i utpressningssyfte: om du inte betalar 200 dollar så kommer vi att offentliggöra ditt namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Köpet av Ouya kan bli mycket kostsamt för Razer och dessutom om Razer inte lyckas vända Ouyas förlust till vinst så kan det sluta med att Razer går i konkurs.

Jag tror inte tanken bakom uppköpet är att de ska försöka hålla varumärket vid liv dock. Jag tror betydligt mer på någon form av integration i egna produkter. Eller varför inte skapa en modul man kan bygga in i smart-tv direkt i fabrik, prisskillnaden för slutkund kommer vara närmst obefintlig i en sådan lösning.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Köpet av Ouya kan bli mycket kostsamt för Razer och dessutom om Razer inte lyckas vända Ouyas förlust till vinst så kan det sluta med att Razer går i konkurs.

Jag tror inte riktigt att du inser storleksskillnaden mellan Razer, värt över 1 miljard dollar, och OUYA, som samlade ca 8,6 miljoner dollar för sin konsol. Razer kan antagligen köpa flera OUYA om året med endast sin vinst.

Dessutom vill nog Razer, som artikeln spånar, antagligen bara ha spelbiblioteket och immateriell egendom. Detta är mer eller mindre engångskostnader. Ett spelbibiotek på 1000 spel vore ett trevligt försäljningsargument för deras TV-låda.

Permalänk
Skrivet av thomas_skane:

Jag tror inte riktigt att du inser storleksskillnaden mellan Razer, värt över 1 miljard dollar, och OUYA, som samlade ca 8,6 miljoner dollar för sin konsol. Razer kan antagligen köpa flera OUYA om året med endast sin vinst.

Dessutom vill nog Razer, som artikeln spånar, antagligen bara ha spelbiblioteket och immateriell egendom. Detta är mer eller mindre engångskostnader. Ett spelbibiotek på 1000 spel vore ett trevligt försäljningsargument för deras TV-låda.

Ja kanske det men varför slösa pengar på att köpa skit som Ouya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Ja kanske det men varför slösa pengar på att köpa skit som Ouya?

Som sagt, OUYA har ett komplett spelförråd med över 1000 androidspel. Vi vet ju ingenting om prislappen men jag kan inte tänka mig att OUYA-aktier är värda speciellt mycket.

Permalänk
Skrivet av thomas_skane:

Som sagt, OUYA har ett komplett spelförråd med över 1000 androidspel. Vi vet ju ingenting om prislappen men jag kan inte tänka mig att OUYA-aktier är värda speciellt mycket.

Ja men dom spelen är ju likvärdiga med vad folk satt och spelade på Atari 2600 i slutet av 70-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Ja men dom spelen är ju likvärdiga med vad folk satt och spelade på Atari 2600 i slutet av 70-talet.

Razer är dock bäst på att marknadsföra och sälja skit.
Släng på lite gröna leds på en mattsvart OUYA och miljonerna ramlar in.