Nvidia Mech Ti demonstrerar visuella effekter i DirectX 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Tackar @vompen för kvällens skratt Jag hoppas personligen vi får se ett Vulkan demo med Vulkaner

Only love and stupidness from me <3

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Only love and stupidness from me <3

Nja, okunnighet är inte nödvändigtvis idioti. Det var lite oskyldigt ovetande vars resultat kittlade skratt nerven en del

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Tekniken var väl klart intresant men implementationen? Var det räligaste Demo jag sett på länge. Fick typ CnC vibbar av det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får hoppas Nvidia lägger av med barnsligheterna att försöka sänka prestandan på AMD kort då.

Ger viss bismak.

Om man nu kan säga att det är så dom gör. Nvidia sänker ju inte på prestandan som sådan på AMD's kort, men du har ju rätt i att prestandan blir lägre när de kör Nvidia physx eller gameworks kod på AMD's kort. Samtidigt med tanke på det vi just sett, när släppte AMD något fräckt demo?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Mjaaa ge inte mycket för Nvidias trams hairworks till exempel (witcher 3) -10fps på mitt GTX980 jojaa! tackar...nej.

Permalänk
Medlem

Begriper inte varför så många utvecklare slänger på ett kromatisk aberrationsfilter, jag ser då ingen färgblödning i verkliga livet och inte heller ser jag världen genom någon sunkig lins.

Det ser bara dåligt ut, och sällan kan man stänga av effekten i spelet heller utan man måste istället gå igenom config-filer och hoppas på att finna nått där.

Permalänk

Jag är inte särskilt imponerad. Det jag bland annat reflekterade över var reflektionerna (hö hö hö) , mech'en verkar vara gjord av stål och målad i en matt färg så borde den inte reflektera ljus som om den var gjord i högpolerat krom. Och "röken" vars bedrövlighet många redan påpekat, ser snarare ut som trögflytande vågformad gröt som stiger mot himmelen.
Nvidia får nog anstränga sig lite mera nästa gång.

Permalänk
Avstängd

Hoppas att det kommer till Windows 7.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Inaktiv

För många är det säkert att den här eran och effekterna är grunden för kommande generationer, än idag ser jag tillbaka på 3Dmark 01 / 2003 som tidens begynnelse! Sedan dessa dagar har det inte hänt mycket.. visst, detaljer och stora händelser har skapats, men ändå inte för mig! Im stuck in the past :/

Permalänk

Ser ut som en förhastad demo, åh andra sidan, har karaktärer denna detaljrikedom i kommande dx12 spel så ser det lovande ut.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Imponerande.
Röken ser lite konstig ut, ung som att det vore en model på 3cm dom filmat. (man kan ju förvänta sig att den är onormalt tjock i ett teknikdemo.) , Men ljus och skuggor på röken ser ju sjukt bra ut. Det kan nog bli riktigt bra när proffsen får leka med det. Ljus och skuggor ser ju sjukt bra ut också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Hoppas att det kommer till Windows 7.

Kommer Microsoft låta en uppgradera gratis (vad det nu innebär) till W10 och med tanke på historien så känns det inte speciellt sannolikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiinis:

Kommer Microsoft låta en uppgradera gratis (vad det nu innebär) till W10 och med tanke på historien så känns det inte speciellt sannolikt.

Ja, Windows 10 är gratis att uppdatera till för den som har Windows 7. DirectX 12 är alltså enkelt att skaffa för den som har Windows 7.

http://www.sweclockers.com/artikel/20640-guide-uppgradera-gra...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=2Fi1QHhdqV4
Nvidia ingenjör gästar PCPer och går igenom väldigt mycket, VR, Gsync, Dx12 etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja, Windows 10 är gratis att uppdatera till för den som har Windows 7. DirectX 12 är alltså enkelt att skaffa för den som har Windows 7.

http://www.sweclockers.com/artikel/20640-guide-uppgradera-gra...

ÄVen om du kan uppgradera gratis så vet du inte vad som händer sen. Kommer man behöva betala månadsvis eller köpa till extra funktion osv.
Microsoft ger inte bort saker utan en anledning. Vad är anledningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

ÄVen om du kan uppgradera gratis så vet du inte vad som händer sen. Kommer man behöva betala månadsvis eller köpa till extra funktion osv.
Microsoft ger inte bort saker utan en anledning. Vad är anledningen?

De vill att alla ska köra Windows 10 i stället för Windows 7, Windows 8 och 8,1.

Billigare att köra support mm på en produkt istället för 3 samt att stoppa folk från Steam OS i framtiden kanske.

Permalänk
Avstängd

Bra test på effekter... Man väljer att ha tjockt rök för att påvisa hur det ser ut med ljuseffekter, skoggur på rök, samt hur röken särar sig och beter sig kring objekt... självklart kan man ju sänka rökens massa.... Bra demo som visar att rök i udda miljöer kan ses även som något annat också... t. ex dimma i andra färger... moln kanske... tjockt... tunt o.s.v... det de vill visa är hur ljus beter sig på rök eller moln som till exempel åska, blixt i moln och dimma. Kanske hur ett flygplan ser ut då det flyger genom ett moln med rök, blixt, skoggor o.s.v. hur det beter sig.... Använd fantasin o se det som vad det kan användas för förutom rök som i detta test demo. Sedan hur raytrace skuggor och annat "kan" användas. Demot är just bara ett DEMO... och skall enbart ses som ett demo. Visst skulle man kunnat göra den snyggare och basera den på mer verklighet men nu valde de detta.

Tack till sweclockers för att ni visar upp detta... mycket intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

ÄVen om du kan uppgradera gratis så vet du inte vad som händer sen. Kommer man behöva betala månadsvis eller köpa till extra funktion osv.
Microsoft ger inte bort saker utan en anledning. Vad är anledningen?

De har redan förtydligat att inga som helst extra avgifter eller kostnader tillkommer, inga abonnemang eller något sådant.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Avstängd

Fick bara tanken ...
Tänk ifall Skyrim hade dessa skuggor... brottades länge med skuggorna i det spelet.

Permalänk
Moderator
Moderator

Mech? MECH! Inte Mechwarrior? Sad.

Alltid intressant att se grafikdemos, säger en del om vart de vill med tekniken.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Känns lite fail att skryta och dema nya förbättrade tekniker och visa det i 30fps med ohygglig screen tearing. Tycker tech demos brukar vara rätt balla men den här kändes som något man hade kunnat se på ps3an...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

De har redan förtydligat att inga som helst extra avgifter eller kostnader tillkommer, inga abonnemang eller något sådant.

Aah vad bra, det hade jag missat.

Permalänk

Blir väldigt nyfiken på hur Apples Metal kommer stå sig mot DirectX 12. Men det skiter väl de flesta i på detta överlag ganska Apple-hatande forum.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Entusiast
Skrivet av EliteSweden:

Begriper inte varför så många utvecklare slänger på ett kromatisk aberrationsfilter, jag ser då ingen färgblödning i verkliga livet och inte heller ser jag världen genom någon sunkig lins.

Det ser bara dåligt ut, och sällan kan man stänga av effekten i spelet heller utan man måste istället gå igenom config-filer och hoppas på att finna nått där.

Jag störde mig också på det. Massa CA och extremt dålig skärpa. Har sett pinhole med bättre skärpa. Till och med en Diana ser bättre ut och det är en kamera av plast som är medvetet dåligt byggd. Lagom seriöst att skryta om skarpa skuggor och sedan göra hela bilden suddig. De dränkte i alla fall inte bilden med lens flares...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24