Permalänk
Medlem

corsair vengeance k70 + en hel kopp kaffe

Spillde ner hela tangentbordet med kaffe, har blåst med tryckluft och plockat isär hela tangentbordet och dränkt det i ris.

Skulle jag sköljt det med vatten först? Några påstår man ska dränka det i vatten men det låter ju helt galet.

Absorberar riset upp kaffet eller måste det sköljas med vatten först?

Väldigt tacksam för svar då tangentbordet är av det dyrare slaget

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du socker eller mjölk i kaffet? I så fall måste du rengöra, annars behövs det förmodligen inte så länge inte kaffedoften besvärar dig. Ris är väldigt bra på att suga upp fukt, det är därför det brukar rekommenderas. Det kan dock ta ett tag.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Har du socker eller mjölk i kaffet? I så fall måste du rengöra, annars behövs det förmodligen inte så länge inte kaffedoften besvärar dig. Ris är väldigt bra på att suga upp fukt, det är därför det brukar rekommenderas. Det kan dock ta ett tag.

Tur att jag dricker svart! Men du tror inte kaffet kan förstöra när det ligger kvar då det blir en klibbig yta?

Jag låter den ligga där i några dygn och får hoppas på bästa

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cameltotem:

Tur att jag dricker svart! Men du tror inte kaffet kan förstöra när det ligger kvar då det blir en klibbig yta?

Jag låter den ligga där i några dygn och får hoppas på bästa

Så vitt jag vet ger inte rent kaffe någon klibbig yta. Men rengör om du känner för det. Det skadar ju inte om du använder rätt grejer. I så fall rekommenderar jag att ta elektronikrengöring på en tops eller liknande och försöka rengöra med den. Ingen mening att dränka hela tangentbordet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Har dränkt tangentbord (logitech di novo media, hp's egna fula platta standard) i kaffe många gånger på jobbet. Har då skölj med vatten och låt torka någon vecka sedan kopplat in i datorn och kört igen utan bekymmer.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag lyckats göra det igen, fått det fungera båda gångerna dock

Mitt tangentbord är kaffeproof.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Cameltotem:

Kan säga att jag lyckats göra det igen, fått det fungera båda gångerna dock

Mitt tangentbord är kaffeproof.

Du får ta de lite lugnt med kaffet!

Men härligt att de fungerar fortfarande, här har du en bra guide på hur man rengör tangentbord ifall man spillt något i det.

http://imgur.com/a/9sHx7

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Kaffe lämnar beläggningar som nog kan ställa till det, skruva isär och kör i diskmaskinen, har jag gjort ett flertal gånger med lyckat resultat. obs låg värme och inget diskmedel.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300