Oculus VR direktsänder från kvällens presskonferens

Permalänk

Och sandaler!

Skrivet av Bjebben:

Roligt att han har en T-shirt med gamla loggan på...
Edit: Gillar att han har tofflor utan sockar XD

Permalänk
Medlem

"Bye bye"
Release på Oculus touch då?
Pris?

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Hmmm, inga prisuppgifter. Men från vad jag har sett ser det otroligt bra ut, tänk er The Witcher 3 eller The Elder Scrolls VI med denna inlevelse!

Permalänk
Medlem

nice att de kommer ha ett lite mer skräddarsytt input system än en xbox kontroll också

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Känner mig riktigt manad att köpa rift när den släpps. Tror att det kommer bli vändpunkten på min syn på rymdspel Ser oerhört fram emot det

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Gissar att vi får se mer av oculus touch på E3. Kanske även prisspekulationer.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli en fantastisk produkt. Frågan är vilken det blir, Rift eller Revive? Oculus Touch verkade riktigt nice i alla fall, så just nu ser det ut som att det blir en Rift.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Känns som att Oculus är en bra bit efter Vive.
Mina pengar kommer gå till Vive iaf.
Så går det om man aldrig kommer till skott.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Blir oculus för min del. Vive osar inte precis kvalitet. Förutom deras positionerings system som verkar intressant på papperet.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Att kunna streama från en x-box1 känns inget vidare, med tanke på hårdvaran som krävs för att driva vr så känns det som att det kommer floppa (igen 80 talet någon) Det enda intressanta var handkontrollerna. (men är fortsatt nyfiken & optimistisk för framtiden)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Damn, jag var tvungen att gå mitt i, så missade de nya handkontrollerna!

... om någon hittar en länk till hela konferensen såhär i efterhand, så vore jag tacksam

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Hade hoppats på avläsning av händerna som kontroller. Tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ase: de strömmade ju inte VR utan bara en bild till en VR bio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Damn, jag var tvungen att gå mitt i, så missade de nya handkontrollerna!

... om någon hittar en länk till hela konferensen såhär i efterhand, så vore jag tacksam

http://www.twitch.tv/oculus/v/6059513

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Inaktiv

Fan vad ottaggad man blev efter deras presskonferens. Som tur är så har man fortfarande Vive att se fram emot.

Permalänk
Medlem

Tackar! Man fick hoppa fram 35min och 20 sek först , men där var den

(och jepp fxfighter, den var lite oinspirerande på något vis ...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.