Dreamhack summer 2015 (Diskussionstråd)

Permalänk

Dreamhack summer 2015 (Diskussionstråd)

Tänkte skapa en diskussions tråd angående Dreamhack summer 2015 .

Brukar inte vara lika stort som på vintern men är det värt det ändå?

Mycket lugnare eller mer folk än förväntat mot tidigare år?

Trivs ni med omgivningen för varmt/kallt tyst/högljutt mycket spring mellan lan platserna?

Tillgång till toaletter dusch mm?

Parkeringsplatser svåra att få kostar dom per timma/dygn ?

Lätt att komma åt butiker livsmedel el prylar mm?

Kommer sweclockers/Nordichardware ?

Hinner några stora nyheter släppas spel/Feta Grafikkort Skärmar osv ?

Speciella tävlingar ?

Får vi se tvelander?

Som ni ser kan listan göras lång men Google har svaren på det mesta av frågorna här .

Men tråden är gjord för att vi ska kunna ha en liten intressant diskussion nu till helgen så ta fram godis påsen och colan kolla på Fredagspanelen och hoppa sedan in i diskutionen.
Önskar er en trevlig helg och skriv så tangenterna glöder !!!

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik910402:

Tänkte skapa en diskussions tråd angående Dreamhack summer 2015 .

Brukar inte vara lika stort som på vintern men är det värt det ändå?

Mycket lugnare eller mer folk än förväntat mot tidigare år?

Trivs ni med omgivningen för varmt/kallt tyst/högljutt mycket spring mellan lan platserna?

Tillgång till toaletter dusch mm?

Parkeringsplatser svåra att få kostar dom per timma/dygn ?

Lätt att komma åt butiker livsmedel el prylar mm?

Kommer sweclockers/Nordichardware ?

Hinner några stora nyheter släppas spel/Feta Grafikkort Skärmar osv ?

Speciella tävlingar ?

Får vi se tvelander?

Som ni ser kan listan göras lång men Google har svaren på det mesta av frågorna här .

Men tråden är gjord för att vi ska kunna ha en liten intressant diskussion nu till helgen så ta fram godis påsen och colan kolla på Fredagspanelen och hoppa sedan in i diskutionen.
Önskar er en trevlig helg och skriv så tangenterna glöder !!!

Nu tänkte jag svara på ett par av frågorna du har här så att det samlas på ett och samma ställe då jag ser att det faktiskt är en hel del människor som frågar efter just dessa saker.

1: Brukar inte vara lika stort som på vintern men är det värt det ändå?

Ja, det är absolut värt. Jag har varit på 10+ dreamhacks och mina favoriter har alltid varit sommaren. Det kanske inte är lika mycket folk där, (Skiljer dock inte så mycket), men det har varit så mycket fler aktiviteter. Ett år hade dem skumbad, paintball, hinderbana med mera, listan går att göra lång. Det finns ungefär lika mycket e-sport, inte riktigt lika mycket eftersom att de stora finalerna avslutas på vintern men det finns mycket. Ja, det är värt att dra på Dreamhack summer.

2: Mycket lugnare eller mer folk än förväntat mot tidigare år?

Det kommer med största sannolikhet vara mer folk där. Dreamhack växer och fortsätter antagligen att växa framöver. Speciellt eftersom att e-sporten växer vilket gynnar dreamhack något enormt.

3: Trivs ni med omgivningen för varmt/kallt tyst/högljutt mycket spring mellan lan platserna?

Omgivning är dreamhack. Det är stora salar med mycket folk, kan nog lätt upplevas som stressigt. Detta är viktigt; "vart ska jag sitta?". Som ung Dreamhackare var det en självklarhet att man skulle sitta i stora salen. Problemet är att det är så fruktansvärt mycket ljud, det spelar musik högt i princip dygnet runt. Det är mycket varmare än i de andra salarna och det är mycket mer folk. Sal B brukar vara en bra för att det är en bra blandning mellan musik/kunna spela och värme. Nu är e-sporten där så det låter lite mer än vad det har gjort innan men det kan fortfarande vara trevligt att sitta där. Sal C, min personliga favorit, är den tysta hallen. Där ska man sitta om man vill kunna spela ordentligt/snacka i skype och så vidare. Det är/kan vara svårt att göra i de andra salarna.

4: Tillgång till toaletter dusch mm?

Det finns mycket toaletter och ett par duschar. Toaletter finns i varje sal och det är lätt att gå mellan dem om det är fullt på ett ställe. Duschar finns det färre av men det brukar vara så ont om folk som faktiskt använder dem att de brukar vara helt tomma ändå.

5: Parkeringsplatser svåra att få kostar dom per timma/dygn ?

Parkeringsplats finns. Det brukar dock bli väldigt fullt men man kan nästan alltid hitta dem. Det är skitdyrt om du åker dit och betalar vanlig parkeringsavgift men det finns 4 dagar för 150kr (om jag minns rätt) att köpa. Detta står dem och säljer på parkeringen första dagen.

6: Lätt att komma åt butiker livsmedel el prylar mm?

Elmia där dreamhack finns är centralt. Det är lätt att gå till mackar/butiker och det mesta du kan behöva finns faktiskt inne på festivalen. Jag kan rekommendera att gå till restaurangen på Elmia som serverar Spaghetti, hamburgare eller mer "vanlig" mat. Detta mår både du och kroppen bra av.

7: Kommer sweclockers/Nordichardware ?

Sweclockers brukar ha en årlig träff och det brukar komma en hel del människor. Detta är något jag rekommenderar och det är jättetrevligt att träffa medlemmarna i forumet. Eller varför inte Emil, (han är kort så förbered dig ) och Jonas! Båda mycket trevliga individer.

8: Hinner några stora nyheter släppas spel/Feta Grafikkort Skärmar osv ?

Svårt att säga, häng på Sweclockers så får du veta det i god tid.

9: Speciella tävlingar ?

Dreamhack är fullt av små roliga tävlingar. Det finns allt ifrån e-sport, (de stora), till turneringar i starcraft, quake, cs, möt proffs som man kan vara med i. Det är bara att gå runt så hittar man allt möjligt.

10: Får vi se tvelander?

Om han är där så är han fruktansvärt svår att missa. Han brukar ha hörnplats och hans dator... ja den sticker ut.

Nu vet jag att tråden är en diskussionstråd men jag lägger detta svaret i toppen så att nya personer kan komma in och se det i alla fall.

Jag tror dreamhack i år kommer bli roligare/bättre än tidigare dreamhack, så som det alltid är. Jag som har varit på många dreamhack kan inget annat än att trycka på hur viktigt det är att dricka mycket vatten och faktiskt sova. Ur personlig erfarenhet vet jag att man får både roligare och skönare dreamhacks genom att äta ordentligt, sova och dricka vatten.

Om vi ska dra igång en diskussion, vad tror ni blir den största turneringen i år? Kommer CS gå om LoL i antalet som är där och kollar? Jag personligen hoppas på att Starcraft 2 börjar växa igen men jag tror inte vi kommer se så mycket bra därifrån fören Legacy Of The Void kommer ut.

Med vänlig hälsning, Pontus.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Tar tillfället i akt för att göra lite reklam, typ!
Vi kommer att precis som under DHW14 hålla en speedrunning hörna (skulle gissa på att det blir i C hallen vid stream området).
Nytt för i år är att vi i tech crew inte tar sovpaus under nätterna utan kör på dygnet runt hela helgen.
Är ni nyfikna på speedrunning sväng förbi och titta på någon run eller två.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Nu tänkte jag svara på ett par av frågorna du har här så att det samlas på ett och samma ställe då jag ser att det faktiskt är en hel del människor som frågar efter just dessa saker.

1: Brukar inte vara lika stort som på vintern men är det värt det ändå?

Ja, det är absolut värt. Jag har varit på 10+ dreamhacks och mina favoriter har alltid varit sommaren. Det kanske inte är lika mycket folk där, (Skiljer dock inte så mycket), men det har varit så mycket fler aktiviteter. Ett år hade dem skumbad, paintball, hinderbana med mera, listan går att göra lång. Det finns ungefär lika mycket e-sport, inte riktigt lika mycket eftersom att de stora finalerna avslutas på vintern men det finns mycket. Ja, det är värt att dra på Dreamhack summer.

2: Mycket lugnare eller mer folk än förväntat mot tidigare år?

Det kommer med största sannolikhet vara mer folk där. Dreamhack växer och fortsätter antagligen att växa framöver. Speciellt eftersom att e-sporten växer vilket gynnar dreamhack något enormt.

3: Trivs ni med omgivningen för varmt/kallt tyst/högljutt mycket spring mellan lan platserna?

Omgivning är dreamhack. Det är stora salar med mycket folk, kan nog lätt upplevas som stressigt. Detta är viktigt; "vart ska jag sitta?". Som ung Dreamhackare var det en självklarhet att man skulle sitta i stora salen. Problemet är att det är så fruktansvärt mycket ljud, det spelar musik högt i princip dygnet runt. Det är mycket varmare än i de andra salarna och det är mycket mer folk. Sal B brukar vara en bra för att det är en bra blandning mellan musik/kunna spela och värme. Nu är e-sporten där så det låter lite mer än vad det har gjort innan men det kan fortfarande vara trevligt att sitta där. Sal C, min personliga favorit, är den tysta hallen. Där ska man sitta om man vill kunna spela ordentligt/snacka i skype och så vidare. Det är/kan vara svårt att göra i de andra salarna.

4: Tillgång till toaletter dusch mm?

Det finns mycket toaletter och ett par duschar. Toaletter finns i varje sal och det är lätt att gå mellan dem om det är fullt på ett ställe. Duschar finns det färre av men det brukar vara så ont om folk som faktiskt använder dem att de brukar vara helt tomma ändå.

5: Parkeringsplatser svåra att få kostar dom per timma/dygn ?

Parkeringsplats finns. Det brukar dock bli väldigt fullt men man kan nästan alltid hitta dem. Det är skitdyrt om du åker dit och betalar vanlig parkeringsavgift men det finns 4 dagar för 150kr (om jag minns rätt) att köpa. Detta står dem och säljer på parkeringen första dagen.

6: Lätt att komma åt butiker livsmedel el prylar mm?

Elmia där dreamhack finns är centralt. Det är lätt att gå till mackar/butiker och det mesta du kan behöva finns faktiskt inne på festivalen. Jag kan rekommendera att gå till restaurangen på Elmia som serverar Spaghetti, hamburgare eller mer "vanlig" mat. Detta mår både du och kroppen bra av.

7: Kommer sweclockers/Nordichardware ?

Sweclockers brukar ha en årlig träff och det brukar komma en hel del människor. Detta är något jag rekommenderar och det är jättetrevligt att träffa medlemmarna i forumet. Eller varför inte Emil, (han är kort så förbered dig ) och Jonas! Båda mycket trevliga individer.

8: Hinner några stora nyheter släppas spel/Feta Grafikkort Skärmar osv ?

Svårt att säga, häng på Sweclockers så får du veta det i god tid.

9: Speciella tävlingar ?

Dreamhack är fullt av små roliga tävlingar. Det finns allt ifrån e-sport, (de stora), till turneringar i starcraft, quake, cs, möt proffs som man kan vara med i. Det är bara att gå runt så hittar man allt möjligt.

10: Får vi se tvelander?

Om han är där så är han fruktansvärt svår att missa. Han brukar ha hörnplats och hans dator... ja den sticker ut.

Nu vet jag att tråden är en diskussionstråd men jag lägger detta svaret i toppen så att nya personer kan komma in och se det i alla fall.

Jag tror dreamhack i år kommer bli roligare/bättre än tidigare dreamhack, så som det alltid är. Jag som har varit på många dreamhack kan inget annat än att trycka på hur viktigt det är att dricka mycket vatten och faktiskt sova. Ur personlig erfarenhet vet jag att man får både roligare och skönare dreamhacks genom att äta ordentligt, sova och dricka vatten.

Om vi ska dra igång en diskussion, vad tror ni blir den största turneringen i år? Kommer CS gå om LoL i antalet som är där och kollar? Jag personligen hoppas på att Starcraft 2 börjar växa igen men jag tror inte vi kommer se så mycket bra därifrån fören Legacy Of The Void kommer ut.

Med vänlig hälsning, Pontus.

Shit har du vart på 10+awesome en stamkund är du då:P

Okey mycket folk då åker öronpropparna med så man kan sova (blir oftast mitt på dagen som jag sover )

Okey jag bokade en plats i C hallen , hoppas jag blir nöjde med omgivningen.

Bra livsmedel då behöver jag inte tänka på matlåda och micro mat då

Hoppas sweklockers kommer då, har full koll på sweklockers forumen nu .

Okey tävlingarna blir bara mer intressantare för varje år jag är taggad då man börjat spela lite cs

Okey tvelander ska vara lätt att hitta jag ser fram emot hans monster byggen han gör

Cs känns som det vuxit dom senaste 3 åren kan det bli en sucse i framtiden det får vi se

Förlåt för sent svart såg citeringen när jag rensa gamla inlägg

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Finns det fina erbjudanden i butikerna?
Letar först och främst efter ett 980GTX och minnen

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR