Svara genom ett tryck på skärmen istället för att dra? (Android)

Permalänk
Medlem

Svara genom ett tryck på skärmen istället för att dra? (Android)

Min situation ser ut som så att p.g.a. rörelsehinder har jag mobilen monterad på min rullstol och kontrollerar den via rullstolens joystick genom att styra muspekaren på skärmen. Därför undrar jag om det finns något sätt att få en visuell tryckknapp på skärmen som går att trycka på för att besvara inkommande samtal?
Alla olika dialers jag sett verkar kräva att en dragrörelse sker för att svara och detta ger mig därför bekymmer. Jag har visserligen ett headset som ger mig möjlighet att svara genom att säga ordet "answer" men det fungerar inte optimalt i alla miljöer samt kräver givetvis att jag har headset på mig (ibland kanske man vill svara ändå och använda högtalaren). Jag vill heller inte använda funktioner som automatiskt besvarar alla inkommande samtal eftersom det inte passar att svara precis alla gånger.

Så finns det någon alternativ dialer som ger mig möjligheten att svara eller inte genom en onscreen tryckknapp istället?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Rekordmedlem

Måste det vara via skärmen, det går ju ofta att ställa in så man svarar via tryck på hemknappen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Är det din OnePlus One som du använder då, enl sign?

För jag kan iallafall på min 1+1 (CM12S) gå in på
Settings -> Buttons -> Aktivera följande; Home Button (Answer call with Home button)

Testade det nyss och funkar fint genom att bara trycka "Home" då (mitten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Är det din OnePlus One som du använder då, enl sign?

För jag kan iallafall på min 1+1 (CM12S) gå in på
Settings -> Buttons -> Aktivera följande; Home Button (Answer call with Home button)

Testade det nyss och funkar fint genom att bara trycka "Home" då (mitten)

Japp det är en OnePlus jag använder just nu. Tyvärr funkar det heller inte så bra eftersom jag p.g.a. muskelsvaghet har svårt att flytta armen till telefonen och rent fysiskt trycka på den knappen. Optimalt för mig vore om jag kunde svara även med hjälp av ett klick med muspekaren. (Av samma anledning har jag exempelvis heller inte någon låsskärm som kräver ett drag).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av valiant:

Japp det är en OnePlus jag använder just nu. Tyvärr funkar det heller inte så bra eftersom jag p.g.a. muskelsvaghet har svårt att flytta armen till telefonen och rent fysiskt trycka på den knappen. Optimalt för mig vore om jag kunde svara även med hjälp av ett klick med muspekaren. (Av samma anledning har jag exempelvis heller inte någon låsskärm som kräver ett drag).

Sökte lite i playbutiken på answer by click och det verkat finnas ett par appar, du får väl testa om nån funkar OK för dig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.