Permalänk
Avstängd

Nexus 6

Någon som har en? Funderar på att köpa en dels pga jag vill ha så enkel sätt att roota och stoppa in recovery och dels vill man slippa vänta på uppdateringar. Har dock läst att den har vissa problem t.ex med batteritiden som är usel trots batteri på 3200mah samt när man filmar så fokuserar kameran om hela tiden.

Är det något som är fixat idag? Tycker ni att priset på telefonen är adekvat jämfört med vad man får? 5k är trots allt en saftigt summa för en Nexus men nu verkar det så att all elektronik verkar dyr pga depriceringen av svenska kronan..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Den är väl segare än Nexus 5 pga krypteringen..

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Den är väl segare än Nexus 5 pga krypteringen..

Det vet jag inte om den är då jag inte har ägt en Nexus 5 men köpte ändå Nexus 6 och herrejävlar vilket flyt det är i luren. Att jag inte köpt Nexus innan är tamefan en gåta. Bästa Android luren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av amanito:

Det vet jag inte om den är då jag inte har ägt en Nexus 5 men köpte ändå Nexus 6 och herrejävlar vilket flyt det är i luren. Att jag inte köpt Nexus innan är tamefan en gåta. Bästa Android luren.

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att du hittat något du trivs med!

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Den är väl segare än Nexus 5 pga krypteringen..

eftersom han ändå ska roota den så tar mna ju bort krypteringen också

ontopic

har en dock inte rootat än och är nog tamejfan den bästa telefonen jag hatt sen S2an faktiskt (hatt S3 och Note 3 innan)

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nothingtoxic:

eftersom han ändå ska roota den så tar mna ju bort krypteringen också

ontopic

har en dock inte rootat än och är nog tamejfan den bästa telefonen jag hatt sen S2an faktiskt (hatt S3 och Note 3 innan)

Såklart så ska den rootas har provat de flesta telefonerna på marknaden allt från HTC till Samsung, Motorola etc men aldrig en nexus. Vet inte varför jag aldrig köpt en nexus men tror inte jag kommer köpa annat än nexus från och med nu

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Har en själv och är nöjd. Jag har för mig att man med Lollipop har infört att om man rootar sin lur så får man inga ota updates, kan vara bra att kolla innan ni rootar. Två saker jag stör min på är låg volym när man pratar i tel och kameran som är seg och bilderna inte speciellt bra.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av delidana:

Har en själv och är nöjd. Jag har för mig att man med Lollipop har infört att om man rootar sin lur så får man inga ota updates, kan vara bra att kolla innan ni rootar. Två saker jag stör min på är låg volym när man pratar i tel och kameran som är seg och bilderna inte speciellt bra.

Jag har hört tvärtom angående volymen. Motorola gör förövrigt grymma radio och deras mikrofoner brukar vara Top notch, hade en razr tidigare. Kameran kan man lätt byta ut mot någon annan än stock och har man hdr påslaget så blir bilderna mer än acceptabla imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Avstängd

Verkar vara mjukvaru problem, kommer säkert lösas med en uppdatering annars får man slänga in en annan rom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Ja man får hoppas på att dom löser det snart.. Det är ju inte så illa att man inte hör men det är lågt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av delidana:

Har en själv och är nöjd. Jag har för mig att man med Lollipop har infört att om man rootar sin lur så får man inga ota updates, kan vara bra att kolla innan ni rootar. Två saker jag stör min på är låg volym när man pratar i tel och kameran som är seg och bilderna inte speciellt bra.

Man får OTA, men om du försöker installera OTA när du har SuperSU installerad så kommer den misslyckas

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Den är väl segare än Nexus 5 pga krypteringen..

Tror det är mer 1440p upplösningen på skärmen... Begriper inte varför man stoppar en sån skärm på en 6" men ska man sälja flaggskepp måste man väl vinna upplösningskriget. Hårdvaran är ju lite vassare på 6n än på moto 2014 men inte tillräckligt för att kompensera kanske.

Kan tipsa om Nexus 6 syster också Moto X 2014. Lite mindre med "enbart" 5,2" skärm. Sweetspot för mig jag kom från Note 2 med 5,5 tum där var borderline om än inte alls för stor. Nu är ju bezel idag lite mindre men ändå den känns perfekt att hantera med en hand och Motorola pimpeln är genial!

Endast klichéer jag kan hitta att klaga på som kameran och batteritiden kan alltid bli bättre samt naturligtvis brist på SD-kort. Varför gillar inte Google SD-kortplatserna?

Jo har väl en sak buzzern känns billig när allt annat andas toppkvalitet.

De här rörelsesensorerna på den är ett större försäljningsargument än jag trodde. Skulle sakna det rejält nu när jag haft det. Och det fungerar 100 % igt till skillnad från de frontkamera baserade lösningarna.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Tror det är mer 1440p upplösningen på skärmen... Begriper inte varför man stoppar en sån skärm på en 6" men ska man sälja flaggskepp måste man väl vinna upplösningskriget. Hårdvaran är ju lite vassare på 6n än på moto 2014 men inte tillräckligt för att kompensera kanske.

Kan tipsa om Nexus 6 syster också Moto X 2014. Lite mindre med "enbart" 5,2" skärm. Sweetspot för mig jag kom från Note 2 med 5,5 tum där var borderline om än inte alls för stor. Nu är ju bezel idag lite mindre men ändå den känns perfekt att hantera med en hand och Motorola pimpeln är genial!

Endast klichéer jag kan hitta att klaga på som kameran och batteritiden kan alltid bli bättre samt naturligtvis brist på SD-kort. Varför gillar inte Google SD-kortplatserna?

Jo har väl en sak buzzern känns billig när allt annat andas toppkvalitet.

De här rörelsesensorerna på den är ett större försäljningsargument än jag trodde. Skulle sakna det rejält nu när jag haft det. Och det fungerar 100 % igt till skillnad från de frontkamera baserade lösningarna.

SD-kort är förlegade, jag har en i min gamla mobil men använder den inte alls. Snarare så att alla mobiltillverkare borde sluta upp med SD-kort. Musik finns online och 32-64gb torde räcka för gemene man. Som tur som så har de flesta stora mobiltillverkarna fattat det och nu är det väl bara skitmärken som LG som kör vidare med denna fenomen.

Edit: för att inte tala om molnet. Dropbox, Drive, box, icloud etc..

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Varför ska det slutas med utbyggnadsmöjligheter? Vad är nackdelen med att ha SD-kortplats? All musik finns inte online och det är i sämre kvalitet. Det finns separata mp3 spelare som gör ett bättre jobb men det blir ju en sak till att bära på sig.

SD-kort plats du behöver inte du köper inga SD-kort. Jag behöver köper SD-kort och alla vinner eller?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av amanito:

Någon som har en? Funderar på att köpa en dels pga jag vill ha så enkel sätt att roota och stoppa in recovery och dels vill man slippa vänta på uppdateringar. Har dock läst att den har vissa problem t.ex med batteritiden som är usel trots batteri på 3200mah samt när man filmar så fokuserar kameran om hela tiden.

Är det något som är fixat idag? Tycker ni att priset på telefonen är adekvat jämfört med vad man får? 5k är trots allt en saftigt summa för en Nexus men nu verkar det så att all elektronik verkar dyr pga depriceringen av svenska kronan..

Skickades från m.sweclockers.com

Batteritiden är bra sedan senaste uppdateringen, klarar mig utan vidare ett dygn, vilket är bra mycket bättre än min gamla Samsung S4+. Snacket om seghet pga. kryptering tror jag inte heller gäller längre, upplever telefonen som MYCKET responsiv, rentav den snabbaste jag haft, upplösningen är inte ett problem, kanske något som avhjälptes i någon uppdatering redan innan jag köpte min.

Har ALDRIG upplevt samtalsvolymen som låg, tycker ljudkvalitet och mottagning är mycket bra (både över 4G och Wifi).

Kameran är sisådär, bättre än min Samsung S4+ och iPhone 5 men sämre än de bästa. Vid filmning fokuserar den om ibland, men det är inte ett stort problem.

Nexus 6 verkar ha mycket stabil uppkoppling mot bland annat BT-enheter, bästa jag någonsin provat, antagligen pga stabilare mjukvara.

Jag var orolig att jag inte skulle gilla en så stor telefon när jag fick den men nu fullkomligt älskar jag upplösningen och skärmstorleken... dock är det HELT VÄRDELÖST att försöka göra nåt med en hand. När jag gör nåt aktivt brukar jag ta min andra mobil... detta kan vara en deal breaker om man är van med en mindre mobil.

Permalänk

Jag köpte en för en vecka sen och är hel nöjd med den, tycker att ljudet är lite sådär men annars en helt okej lur ångrar inte att jag köpte den.

Visa signatur

|MSI X99 Godlike Gaming| I7 5960x @ 4,5| 64GB Corsair Vengeance LPX Black 2666 mhz ddr4| 3xSLI MSI 980TI Gaming | 2x samsung 850 pro 256gb 2x Samsung 850evo 1tb 2X HGST Deskstar NAS 7200 4tb| EVGA SuperNOVA 1300 G2 | Corsair Carbide Air 540| Logitech G900| Logitech G910| Logitech G633| SONY HT-CT260H| Philips BDM4065UC 4K|

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Varför ska det slutas med utbyggnadsmöjligheter? Vad är nackdelen med att ha SD-kortplats? All musik finns inte online och det är i sämre kvalitet. Det finns separata mp3 spelare som gör ett bättre jobb men det blir ju en sak till att bära på sig.

SD-kort plats du behöver inte du köper inga SD-kort. Jag behöver köper SD-kort och alla vinner eller?

Nu var jag duktigt sen på den här pucken men ändå.
Skälet till att de slutar erbjuda sd-kort platser är många men till stor del är det att många användare har problem att spara det man vill på detta, t ex kanske de vill spara appar på sd-kortet men många appar går inte att spara där osv. sen köper nästan alla de billigaste sd-korten vilket medför att telefonen känns laggig och seg när man t ex är inne i galleriet och scrollar igenom sina bilder, detta medför att man tror att det är telefonen som är kass inte sd-kortet.
Sen den kanske största anledningen, de kan släppa flera versioner med olika minnesmängd, de kan alltså tjäna mer pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Var i en elektronikaffär idag och såg denna lur, FYFAN vad stor den var. Aldrig att jag skulle köpa en 6 tummare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raoul_duke:

Var i en elektronikaffär idag och såg denna lur, FYFAN vad stor den var. Aldrig att jag skulle köpa en 6 tummare.

Varenda person som provat hålla i min nexus säger tvärtom. Den är så lätt och greppvänlig att man inte tänker på storleken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."