Varför kommer MMS till min mail?

Permalänk
Inaktiv

Varför kommer MMS till min mail?

Jag har en Androidtelefon, och använder Comviq.
En bekant har en iPhone med Telia.

När han skickar MMS till mig så kommer de inte till telefonen, utan till min Gmail.

Har inte märkt det från andra, kan det vara någon iPhonegrej som spökar?

Permalänk
Medlem

Troligen skickar han bilderna till din mailadress, för att ändra på det ska det bara vara att skapa ett nytt (tomt) meddelande, och välja din kontakt och då välja ditt mobiltelefonnummer istället för mailadressen, och sen skicka en bild.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Inaktiv

@ToJa92: Men borde de inte gå iväg som mail då? De är egentligen inte ens MMS, det är bara text, men de kommer från mobilnr@mms.telia.com.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

@ToJa92: Men borde de inte gå iväg som mail då? De är egentligen inte ens MMS, det är bara text, men de kommer från mobilnr@mms.telia.com.

Troligtvis är det för att Telia tror att din mobil inte kan ta emot MMS, testa att skicka ett från din mobil så kanske den registreras.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6