Permalänk
Medlem

Tips på bra headset för max 1000kr!

Tjena hallå, jag ska köpa ett nytt headset eftersom mitt siberia v2 pajjade. Har kört med v2 i flera år även fast det är skräp eftersom jag inte vågat byta till något annat.

Jag hoppas att det finns något schysst för min budget.
Jag vill ha headset alltså lurar+mic och skall användas till att snacka med polare och spela CS och självklart musik.
Tack i förväg!

Permalänk
Medlem

Sennheiser är ju aldrig fel.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Köpte q-pad qh-90 lr vad de heter häromveckan, riktigt nöjd, dock kanske under din prisklass?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

@stimpen: Ah, kollade på det headsetet! Men vetej om det är bra eller inte.. Vilken har du? Finns två olika en open och en closed version

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdegge:

@stimpen: Ah, kollade på det headsetet! Men vetej om det är bra eller inte.. Vilken har du? Finns två olika en open och en closed version

Kör också på ett Qpad Q-90 och är riktigt nöjd , haft det i 2år nu och det är som nytt.
Kolla in denna länk , testa av olika headset dock 2 år gammal men qpad är med.
Själv kör jag på ett slutet , men det är för att jag föredrar det framför ett öppet.

http://www.sweclockers.com/test/16604-headset-fran-corsair-qp...
Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Jag tycker Qpad QH-90 är väldigt bra för sitt pris. Kingston HyperX Cloud är i princip samma headset men med fler tillbehör, inklusive möjligheten att byta mellan slutna och öppna öronkuddar.

Permalänk
Medlem

HyperX Cloud II Gaming Headset har fått bra kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdegge:

@stimpen: Ah, kollade på det headsetet! Men vetej om det är bra eller inte.. Vilken har du? Finns två olika en open och en closed version

Jag har closed, tror de öppna heter 85.
Köpte inte closed pga egna preferenser utan var extrapris på just 90 så köpte dem.

Jag är ingen expert men fått för mig att öppna ska vara luftigare på öronen men de släpper in mer ljud utifrån o har ngt sämre bas o annorlunda ljudbild. Men man gillar olika. Hade öppna varit på rea hade jag köpt dem istället.
Men riktigt nöjd med mina 90

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync