Star Wars: Battlefront intar Hoth under E3

Permalänk
Melding Plague

Star Wars: Battlefront intar Hoth under E3

Det vankas hårda strider på planeten Hoth i senaste filmklippet från Star Wars: Battlefront. Framför kameran hamnar både AT-AT och ärkeskurken Darth Vader.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag gillade det jag såg

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Damn, i need to change pants

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

om det här ps4 versionen..... Ser så sjukt fram emot detta !

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

HÅHÅHÅHÅH DAJM!!!!

Den 17:e i 11:e kommer pappa säga hej då till familjen och barnen och försvinna in i BF:BF för all överskådlig framtid.

Permalänk
Medlem

När vi ändå är inne och nerdar inom star wars genre

https://www.youtube.com/watch?v=bkgzXpKbVGE

3rd faction in Knight of the old republic

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Shit va snyggt alltså! Undrar hur bra grafik på PC det kommer att bli??? #hype!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som starkt ogillar HUDen?

Visa signatur

CPU: i5 4460 | |Minne: 8GB BallistiX Sports |GPU: ASUS GTX 960 Strix|
Chassi: CoolerMaster 430 Elite |PSU: EVGA 500w White| Hårddisk: WD 1 TB
OS: Windows 10
Mus: Corsair Raptor M40|Tangentbord: Logitech|Skärm: BenQ XL2411L

Permalänk

Så det är bara att springa runt på ett öppet fält utan att behöva va rädd för att bli träffad. Precis som i filmerna Men det måste varit botar eller något.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Över förväntan faktiskt! Ser riktigt bra ut. Såg även ganska snyggt ut på PS4 så det lär ju kunna bli riktigt riktigt snyggt på PC.

Stora förväntningar

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

När vi ändå är inne och nerdar inom star wars genre

https://www.youtube.com/watch?v=bkgzXpKbVGE

3rd faction in Knight of the old republic

God DAMNIT. Get your words straight! Läste i all min hast att det var en tredje del i KOTOR-serien

Permalänk
Medlem

Det som verkligen tycker jag borgar för att det kommer bli både grafiskt snyggt och flyta på bra är att de verkar kunna kräma ur 60fps ur PS4:an (hela spelsekvensen i videon är 60fps), trots att det ser rätt snyggt ut. Nya Frostbite-motorn i kombination till att man verkar ha lärt sig utnyttja konslen bättre ser lovande ut.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

star wars: battlefield?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Dayum när Skywalker och Vader clashar!

dis gon' be good, hopefully!

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut det där Star Wars: Battlefield

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Det som verkligen tycker jag borgar för att det kommer bli både grafiskt snyggt och flyta på bra är att de verkar kunna kräma ur 60fps ur PS4:an (hela spelsekvensen i videon är 60fps), trots att det ser rätt snyggt ut. Nya Frostbite-motorn i kombination till att man verkar ha lärt sig utnyttja konslen bättre ser lovande ut.

Tyckte verkligen inte att det såg ut att vara i 60fps.

Som någon tidigare skrev så måste fienden ha varit bots med tanke på hur alla springer omkring överallt utan att riskera att dö.
Spelet ser ut att ha potential oavsett och det hjälper enormt att det vi såg var från ps4.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Tror allt kommer bara va en fet clusterfuck och jedis och siths kommer vara op. Det kommer också vara en stor nivå av kampare. Det är vad jag tror iallafall.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hijklu:

Bara jag som starkt ogillar HUDen?

Nej jag tyckte också att den var fullkomligt horribel. Man får hoppas att det endast är en placeholder.
Hur som helst, jag undrar hur mycket fokus som faktiskt läggs på PC? Kommer vi få några speciella features eller är det PS4-versionen med högre FPS och mer AA?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Så det är bara att springa runt på ett öppet fält utan att behöva va rädd för att bli träffad. Precis som i filmerna Men det måste varit botar eller något.

Skrivet av Blomman1337:

Som någon tidigare skrev så måste fienden ha varit bots med tanke på hur alla springer omkring överallt utan att riskera att dö.

Nein, men givetvis har de planerat hur de ska göra för att få bra footage att visa i sin trailer, kan ju inte visa folk som blir spawnkillade

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan stänga av den dära musiken...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nej jag tyckte också att den var fullkomligt horribel. Man får hoppas att det endast är en placeholder.
Hur som helst, jag undrar hur mycket fokus som faktiskt läggs på PC? Kommer vi få några speciella features eller är det PS4-versionen med högre FPS och mer AA?

Då det är DICE som utvecklar det så kan man ju anta att det bådar gott för PC versionen, dem älskar ju ligga i hög kanten på det tekniska spelplanet. Vi har ju en Chef på DICE här, @repi, men tror tyvärr inte han kommer svara i och med sekretess samt att han inte verkar vara särskilt aktiv här. Skulle däremot vara trevligt att få höra lite hur dem kommer vilja göra med PC versionen så om @repi mot förmodan läser detta, svara gärna med den information du får ge ut.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv

Japp, Frostbite 3 = massiva mängder fuskare. Spelet kan vara hur bra som helst men när fuskare kommer in i spelet slås hela balansen ur spel och det blir helt värdelöst och tråkigt att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

När vi ändå är inne och nerdar inom star wars genre

https://www.youtube.com/watch?v=bkgzXpKbVGE

3rd faction in Knight of the old republic

Jag tycker att dom kan göra ett Knights of the old republic som är en riktig uppföljare till kotor och inte ett mmo.

Permalänk
Medlem

En till Bugfield, den här gången är utgångspunkten en konsol... *suck*

DICE borde sluta göra spel för de spottar ut dem hur som helst utan att fixa till dem ordentligt.
Ena uppdateringen efter den andra gör spelupplevelserna bara värre...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

En till Bugfield, den här gången är utgångspunkten en konsol... *suck*

DICE borde sluta göra spel för de spottar ut dem hur som helst utan att fixa till dem ordentligt.
Ena uppdateringen efter den andra gör spelupplevelserna bara värre...

Har du spelat BF4 nyligen? Fungerar alldeles utmärkt.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

En till Bugfield, den här gången är utgångspunkten en konsol... *suck*

DICE borde sluta göra spel för de spottar ut dem hur som helst utan att fixa till dem ordentligt.
Ena uppdateringen efter den andra gör spelupplevelserna bara värre...

Vad ska de göra istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Tyckte verkligen inte att det såg ut att vara i 60fps.

Som någon tidigare skrev så måste fienden ha varit bots med tanke på hur alla springer omkring överallt utan att riskera att dö.
Spelet ser ut att ha potential oavsett och det hjälper enormt att det vi såg var från ps4.

Jasså? Jag tycker det onekligen såg ut att vara bra mycket mjukare animationer än vad man är van vid när det är 30fps på konsol. Ja, det var väl ganska uppenbart att det var en regisserad spelsekvens. Skulle gissa att vi ser namnskyltar istället när det är riktig MP vi pratar om samt nån form av intelligens istället för att bara flöjta fram utan omtanke på vad som försegår runt omrkring

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Har du spelat BF4 nyligen? Fungerar alldeles utmärkt.

Slutade spela skräpet när det buggade som värst.
Spelar ingen roll om det fungerar nu, det är inte lönt att spendera pengar på spel tillverkade av DICE eftersom det tar sån tid för dem att lära sig sina misstag innan de hittar själva felen och löser dem.
Samma sak kommer hända med Star Wars-spelet. Ni är så hajpade att köpa det och när ni väl spelar det så fungerar varken drivrutinerna för grafiken eller spelet i sig i minst 1 års tid. Ena patchen "fixar" kanske en textur, men statisk lagg kommer ske oftare. Sen kommer de med en patch mot lagget, men då uppstår ett nytt fel. Det är tyvärr så med dom här snubbarna på EA/DICE.

Nej usch, väntar hellre på att The Division kommer ut nästa år. Iaf ett spel som får göras i lugn och ro så att det fungerar från dag 1.

EDIT: Kan tillägga att de kommer göra allt för att ni ska betala för extramaterial, precis som med BFBC2, BF3, BF4, BFH osv...
Värt att lägga 1000+ kr på ett spel? Nä...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Japp, Frostbite 3 = massiva mängder fuskare. Spelet kan vara hur bra som helst men när fuskare kommer in i spelet slås hela balansen ur spel och det blir helt värdelöst och tråkigt att spela.

Japp, stort populärt spel = massiva mängder av fuskare. Tror knappast det är Frostbite 3-motorn som gör att det är en stor mängd fuskare. Så här ser det ut i ALLA större spel som är populära. Kan inte minnas att jag någonsin sett fuskare i Need for Speed - Rivals, trots att den körde Frostbite 3, vad beror det på tror du?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wiinis:

Vad ska de göra istället?

Tillverka godis.