Razer köper mikrokonsolaktören Ouya

Permalänk
Melding Plague

Razer köper mikrokonsolaktören Ouya

Investmentbanken Mesa Global förbigår officiella pressmeddelanden och avslöjar att Razer köpt Ouya, sannolikt för att stärka den egna mikrokonsol-satsningen Forge TV.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var med och Kickstartade Ouya för flera år sedan, väntade fortfarande på leverans tills för någon månad sedan då de hörde av sig att de hade glömt bort mig. Då skickade de den till slut.

Synd att jag inte orkade hämta den på posten så de gav mig pengarna tillbaka istället. Slutet gott allting gott, I guess.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Konsolgrävare

Måste varit en billig affär.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Inte lätt med mikrokonsoler egentligen, med prestanda som en mobiltelefon/surfplatta kan man lika gärna bara använda sin lur/platta, koppla till TVn och använda en Bluetooth kontroll eller liknande.

Permalänk
Inaktiv

Ouya var en flopp för att det tänkte smått, att göra en konsol som är sämre än en mobil motiverar ju inte direkt. Ouya drevs av ett fruntimmer som var besatt av hur snyggt användargränssnittet skulle vara och missade helt den teknologiska biten. Razer slaktar Ouya och tar det som är värt något, helt rätt tycker jag, då kanske det blir något riktigt gjort med folk som vet vad gamers vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Måste varit en billig affär.

Skickades från m.sweclockers.com

Mja, antar att dom också får med företagets skulder, blir extra kostnad där.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Inte lätt med mikrokonsoler egentligen, med prestanda som en mobiltelefon/surfplatta kan man lika gärna bara använda sin lur/platta, koppla till TVn och använda en Bluetooth kontroll eller liknande.

Nja, jag skulle aldrig vilja koppla in min telefon för att göra de, men jag tycker android TV ska bli riktigt intressant att få i både tv apparater och små konsoler för att man just kan spela spel som GTA. Det som jag saknar lite är att man inte kan steama från sin desktop som man kan göra med Steam och Nvidia men det kommer fölrmodligen snart. Dock så måste de små konsollerna vara ganska mycket billigare än vissa telefoner idag.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Måste varit en billig affär.

Skickades från m.sweclockers.com

Razer gick väl med på att köpa upp lagret av dammiga Ouya-konsoler, så det kan ha varit en dyr affär.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Det känns som att mikrokonsoler har svårt att hitta en egen marknad och detta uppköpet lär visserligen stärka Razer position men frågan är om det verkligen är en bra affär med detta uppköpet. Skulle vara intressant att veta hur mycket detta har kostat.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Razer gick väl med på att köpa upp lagret av dammiga Ouya-konsoler, så det kan ha varit en dyr affär.

Kan ju inte varit något nämnvärt belopp dom fick för konsolerna - Razer har ju annars ganska lite anledning till köpet ^^