Har problem med att logga in på Steam [LÖST]

Permalänk
Medlem

Har problem med att logga in på Steam [LÖST]

Hej så där här är ett problem jag haft till och från men just nyligen börjat bli värre.

När jag jobbat så jobbar jag en vecka sen ledig en/två och då varje gång jag kommit hem så har jag inte kunnat logga in på steam utan kommer till "Anslutningsfel" där jag kan välja att försöka igen eller gå in offline.

Förut har jag fixat detta genom att logga in på steams hemsida sen testa att logga in i programmet.

Nu har det slutat fungera så jag kommer in på Steams hemsida men inte programmet.

Ibland kommer jag in och ibland inte.

Några tips vad jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Ladda ned steam installer, kör igång, välj reparera om det finns. Om det inte finns, avinstallera och installera igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Ladda ned steam installer, kör igång, välj reparera om det finns. Om det inte finns, avinstallera och installera igen.

Testat att ladda ned och installera - avinstallera ladda ner o köra från deras hemsida och nu får jag Varning Steam har problem med att ansluta till Steams servrar.

Permalänk
Inaktiv

Ingen aning men det som brukar lösa de flesta problem med steamklienten är:
Stäng av steam helt och hållet, därefter:

Start - kör: steam://flushconfig
Radera clientregistry.blob från steammfoldern
(starta om datorn)

Observera att du kommer att få logga in igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Ingen aning men det som brukar lösa de flesta problem med steamklienten är:
Stäng av steam helt och hållet, därefter:

Start - kör: steam://flushconfig
Radera clientregistry.blob från steammfoldern
(starta om datorn)

Observera att du kommer att få logga in igen.

Jag hittar ingen clientregistry.blob

EDIT:

Jag slog av routern, väntade några minuter, avinstallera steam (För fuck it, hade ändå blivit av med spelen från disken) och startade om datorn, installerade steam, logga in, fick upp meddelande om att jag försöker logga in på en ny dator (?!) fick mail från steam, skrev in koden och kom in nu!

Permalänk
Medlem

Norton har blockerat steam klienten tidigare vet jag om inte Norton har sökt efter uppdateringar på ett tag. Om du har Norton så sök uppdateringar

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Hej jag har ett problem, uppdaterade min e-mail till outlook för någon månad sedan som är registrerat till steam. Nu har jag installerat nytt Windows på datan och klantig som jag är kommer jag inte ihåg min email adress så kommer inte in på steam! :/ Har kontaktat dom men det är ingen bra support man får direkt. Så tänkte om någon här haft samma problem och kan hjälpa mig?