Från ett integrerat grafikkort till ett dedikerat

Permalänk

Från ett integrerat grafikkort till ett dedikerat

Byggde ihop min dator för några dagar sedan, men eftersom grafikkortet inte fanns i lager har jag använt det integrerade grafikkortet i processorn. Imorgon kommer dock mitt GTX 970, och jag undrar helt enkelt om det bara är att montera grafikkortet eller om jag behöver "förbereda" på något sätt innan monteringen?

Sker allting automatiskt, d.v.s. att det dedikerade grafikkortet börjar användas istället för det integrerade?

Detta är möjligtvis en dum fråga, men jag vill vara helt säker.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Ja du kommer få bild direkt ifrån det. Men lada genast ner de senaste drivrutinerna ifrån nvidia.

Permalänk

När du monterar det nya grafikkortet så blir det automatiskt det primära kortet för skärmen. I BIOS kan man påtvinga att även nuvarande (onboard) grafikutgångar skall användas. Du får dock inte full grafikprestanda utan att ladda ner och installera Nvidias drivrutiner.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Du måste sätta skärmkabeln i uttaget på ditt nya grafikkort, samt installera drivrutiner tillhörandes grafikkortet. Annars är det bara att köra.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk

Tack för snabba svar!