Hjälp att hitta äldre pc spel!

Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta äldre pc spel!

Hej, jag kom nyss att tänka på ett spel som jag spelade mycket när jag var liten. Det hette Tuffa Jobb tror jag, nån som kommer ihåg :)? Jag sökte på det men det kommer verkligen inte upp någonting alls så jag skulle gärna vilja ha lite hjälp att hitta det..... om det nu går förstås hehe, tack på förhand

Permalänk

bump på denna!

Kom hit för att fråga samma sak.
Hade hoppats på lite gameplay på youtube, men finns inget att hitta.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem

Och hur länge sedan var det du var liten? För mig själv innebär detta 80-talet. Ge oss ett spann på årtal så kanske det blir lättare att hjälpa till.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Ni får nog ge lite mer info, vad gick spelet ut på? 3D eller 2D osv...

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Och hur länge sedan var det du var liten? För mig själv innebär detta 80-talet. Ge oss ett spann på årtal så kanske det blir lättare att hjälpa till.

Exakt, spelade pong.. Kanske det som söks?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Tuffa jobb

Skrivet av hempyyy:

Hej, jag kom nyss att tänka på ett spel som jag spelade mycket när jag var liten. Det hette Tuffa Jobb tror jag, nån som kommer ihåg :)? Jag sökte på det men det kommer verkligen inte upp någonting alls så jag skulle gärna vilja ha lite hjälp att hitta det..... om det nu går förstås hehe, tack på förhand

Tjenare! Jag hade samma problem... kom in på denna tråden när jag letade men utan resultat. Tillslut så ringde jag morsan och det sjuka var att hon visste precis vad jag menade och hon har sparat alla gamla spel sen jag var liten. Lyckan var enorm haha

Om du fortfarande vill ha det så kan man kanske fixa fram ett bränt ex Gäller alla andra som läser detta också

Permalänk

Mer om spelet.

Jo det skulle vara roligt med en kopia! Spelade det en hel del som barn!

För er som undrar vad det är för spel så är det ett spel som släpptes av discovery Channel 1996 till PC. var själv i 6 års ålderna då. Spelet går ut på att man håller på med olika Tuffa Jobb. Det finns 3 olika yrken man kan ha: Brandman, byggarbetare eller Bonde (med RIKTIGT stora häftiga maskiner). Det finns olika lägen i spelet. Dels så kör man runt i en skåpbil med någon robot liknande kille som heter ture. Det finns 3 olika vägar, ett för varje yrke. Där åker man runt och utför olika jobb och åker på bio och ser kortare filmer som handlar om det yrkes område man har valt just då. Man får även samlarbild för varje uppdrag. Minns att jag en gång i tiden skrev ut alls, det var cirka 50 stycken tror jag. sen finns det lite mer, man kan bygga en modellvärld, Bygga ihop olika diverse konstiga & Mindre konstiga fordon i en fabrik och lite annat pyssel.

Spelet i sig verkar vara väldigt okänt då man som sagt typ inte hittar nånting alls på nätet om det!

Permalänk

Komm även att tänka på Mamut med. Vet inte exakt vad det heter men är ett form av uppslagsverks spel med roliga animeringar och lätt förklarigt för barn. handlar mycket om teknik.

Permalänk
Skrivet av Kungrilo:

Tjenare! Jag hade samma problem... kom in på denna tråden när jag letade men utan resultat. Tillslut så ringde jag morsan och det sjuka var att hon visste precis vad jag menade och hon har sparat alla gamla spel sen jag var liten. Lyckan var enorm haha

Om du fortfarande vill ha det så kan man kanske fixa fram ett bränt ex Gäller alla andra som läser detta också

Jag tar gärna emot ett exemplar.
Skickade ett PM till dig också utifall att.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk

Hittade en Engelsk "Lets Play": https://www.youtube.com/watch?v=KGY1vrdFPTM

Inte med de sköna svenska rösterna så klart men man får ju lite nostalgi bara genom att se bilderna.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungrilo:

Tjenare! Jag hade samma problem... kom in på denna tråden när jag letade men utan resultat. Tillslut så ringde jag morsan och det sjuka var att hon visste precis vad jag menade och hon har sparat alla gamla spel sen jag var liten. Lyckan var enorm haha

Om du fortfarande vill ha det så kan man kanske fixa fram ett bränt ex Gäller alla andra som läser detta också

Spelet borde tekniskt sett vara abandonware vid det här laget så du kan nog ladda upp den på t ex Theisozone och abandonia.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Vart kan jag hitta det?

Skrivet av mini-z1994:

Spelet borde tekniskt sett vara abandonware vid det här laget så du kan nog ladda upp den på t ex Theisozone och abandonia.

Jag har letat efter det ett tag nu, men lyckas inte. Någon som vet hur jag får tag på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej jag söker ett spel til pc någon gång runt 95.
Man startar i en grotta där man skall hjälpa en drake.
Som sen flyger en till staden. Man är första person som skall hitta olika föremål samt man kan spela ett tärnings spel på en pub för att känna pengar.
Minns ett troll som man möter i en gränd eller liknande lyckades aldrig besegra det. Det var dubbel cd. Tack på för hand

Skickades från m.sweclockers.com