Permalänk

Uppgradera från S5

Har i dag en S5 som jag vart besviken på sen i stort sett den var ny.
Den är slö/laggar och fastnar vid app byten. Kamerans autofokus är skit och batteri och högtalare är under all kritik.
Har nu givit upp hoppet när inte ens custom roms här telefonen så värst mycket snabbare.

Jag vill då ha tips på telefon som skulle vara så stort lyft som möjligt mot vad jag har i dag när det kommer till prestanda /batteri/skärm/ljud och eventuellt också kamera.
Känner att jag helst vill undvika en till samsung telefon men vill ändå hålla mig till Android.
Dock är jag villig att eventuellt köpa en iphone om det nu inte skulle finnas någon Android lur som duger.

Har ni annars några tips på telefon som skulle göra en extremt petig användare nöjd?

Permalänk
Medlem

Är du inte nöjd med en S5 ska du nog skippa smartphone tåget helt.

Annars rekomenderar jag en ZTE eller Huawei men i princip stock android. Dom flyter
på bättre än "Märkes Android".

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Är du inte nöjd med en S5 ska du nog skippa smartphone tåget helt.

Annars rekomenderar jag en ZTE eller Huawei men i princip stock android. Dom flyter
på bättre än "Märkes Android".

Gämför jag min S5 mot min arbetskamrat iPhone 6 är det som natt och dag när det kommer till att växla mellan körande appar och öppna dem så vist finns det bättre smartphones än en S5.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Gämför jag min S5 mot min arbetskamrat iPhone 6 är det som natt och dag när det kommer till att växla mellan körande appar och öppna dem så vist finns det bättre smartphones än en S5.

Skickades från m.sweclockers.com

Handlar helt och hållet om hur man använder dem.
Vilka appar, hur man rensar osv. Man kan inte ta 2 lurar ifrån 2 olika användare och jämföra.

Dom enda android lurarna jag märkt varit i princip oanvändbara har varit LG G3 efter man fyllt den med lite skit.
Samt en HTC One m7 (första generationen) var HTC sense fruktansvärt på. Efter ominstallation till Cyanogen mod är den kanon.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Har i dag en S5 som jag vart besviken på sen i stort sett den var ny.
Den är slö/laggar och fastnar vid app byten. Kamerans autofokus är skit och batteri och högtalare är under all kritik.
Har nu givit upp hoppet när inte ens custom roms här telefonen så värst mycket snabbare.

Jag vill då ha tips på telefon som skulle vara så stort lyft som möjligt mot vad jag har i dag när det kommer till prestanda /batteri/skärm/ljud och eventuellt också kamera.
Känner att jag helst vill undvika en till samsung telefon men vill ändå hålla mig till Android.
Dock är jag villig att eventuellt köpa en iphone om det nu inte skulle finnas någon Android lur som duger.

Har ni annars några tips på telefon som skulle göra en extremt petig användare nöjd?

Låter mer som skit bakom spakarna än som att det är nåt fel på telefonen. Har en likadan och med nyaste uppdateringarna flyter den på perfekt. Sedan får man ju såklart rensa minnet lite då och då, men så är det ju på alla telefoner. Du kanske även ska testa att rensa cache partitionen så kanske du får bättre prestanda.

Batterimässigt finns det få telefoner som är i närheten eller bättre än en S5:a och när det gäller skärmen hittar du inte bättre om du inte går på en Samsung Galaxy Note 4 eller liknande.

Rensa telefonen, ta bort onödiga appar osv så ska du nog se att den fungerar riktigt bra sen.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Appen Greenify gör underverk med att frigöra minne från appar du ändå inte behöver ha körandes i bakgrunden.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Det finns alltså ingen telefon som kör Android som skulle vara ett lyft från S5?
Antar att jag får hoppa på iPhone tåget i stället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Det finns alltså ingen telefon som kör Android som skulle vara ett lyft från S5?
Antar att jag får hoppa på iPhone tåget i stället.

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge du inte rootar och kör custom roms eller köper en Motorola eller Nexus telefon.

Permalänk
Medlem

Hade själv en S5a som jag också var relativt besviken på - den blev snodd och tur var väl det.

Köpte mig en LG G3 istället, och den är jag riiiiktigt nöjd med! Flyter på fint, och LGs variant av android är betydligt mycket skönare än samsungs. Ta dig en titt på den, billig och bra nu med när G4 har släppts!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Z3/Z3+ samt oneplus one/two skulle jag rekommendera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

S6:an är väl "bästa" luren just nu? Bra kamera, snabb och snygg!

Permalänk
Medlem

Om du vill ha det bästa i Android-världen just nu så är det antingen G4 eller S6 som gäller. Vill du pröjsa mindre så vänta tills OnePlus Two kommer ut alt. importera någon kinatelefon från t.ex Xiaomi.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+