Rösta fram Månadens Galleri! (juni 2015)

Permalänk
Medlem

Självklart många värdiga nomineringar men "Trädgår'n" får min röst, älskar sådana Pi projekt!

Permalänk
Medlem

Inga rack med

Permalänk
Medlem

Odyssey är bara för bra!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Proffsmoddare

Jag tycker det var svårt att välja mellan Odyssey och Elegance. Båda byggena är planerade, väl genomförda och dessutom snyggt presenterade. Odyssey fick dock min röst då jag älskar rördragningen.

Trädgår'n är ett grymt projekt men denna tävling tycker jag ska ha fokus på själva galleriet.

Lite trist dock att inte bli nominerad själv :/

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Svårt att välja en vinnare men stod mellan 3 olika galleri för mig.

Romoes fick min röst ! helt underbart projekt!
Zoyadog på en stark andre plats, så otroligt snygga bilder på en snygg skapelse
MetallicAcid på tredje plats, är väldigt svag för snygga mITX skapelser!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Odyssey är bland det snyggaste jag sett men min röst går till Trädgår'n för kreativitet och nördighet

Permalänk
Medlem

Odyssey får min röst. Otroligt fint och gediget bygge. Mycket bra smak gällande delar samt loop. Skulle aldrig i hela mitt liv ha tålamod till all kunskap som ligger bakom detta bygge. Hatten av för dig, Frida!

/Chrillthebill

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant om Swec skulle göra en liknande tävling men man skulle bara få välja album som är under 2.0 poäng..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Grymt kul att jag kom med i månadens galleri! Helt sjukt med tanke på att white dream är mitt allra första "custom"-bygge och jag hade aldrig kunnat föreställa mig att någon ens skulle kunna uppskatta det förutom mig själv.
Jag la min röst på Odyssey av Frida, så sjukt snyggt.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av bmawn:

Grymt kul att jag kom med i månadens galleri! Helt sjukt med tanke på att white dream är mitt allra första "custom"-bygge och jag hade aldrig kunnat föreställa mig att någon ens skulle kunna uppskatta det förutom mig själv.
Jag la min röst på Odyssey av Frida, så sjukt snyggt.

Du ska vara stolt över den datorn, ett riktigt kanonbygge!

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Imaculent:

Odyssey är den enda riktigt snygga vattenkylningen jag sett så den får min röst.

Guldstjärnan, kramen och andravalet går till Trädgår'n.

Skrivet av Mange75:

Odyssey fick min röst. Ser riktigt snyggt och stilrent ut.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Lutade mellan Odyssey och Trädgår'n

men blev till slut Odyssey då priserna kändes mer passande till en pc byggare.

om de skulle lottas ut aurdino eller rasbery pi skulle ja lätt gett rösten till Trädgår'n för kreativitet.

Skrivet av Rajat:

Så snyggt var det inte och kabeldragningen från fläkten skulle kunnat göras snyggare, typ vridit fläkten 90 grader och dolt den helt.

Snyggaste och stilrenaste här är Odyssey by Zoyadog, kabeldragningen är dold bra och rören för kylningen ser bara perfekt ut.

Skrivet av Damadre:

Odyssey får min röst. Detta kan vara det snyggaste och stilfullaste bygget jag sätt i hela mitt liv. Hatten av.

Skrivet av SUMITOMO:

Odyssey, bland det snyggaste jag sett, en fröjd för ögonen.

Skrivet av ArcticFire:

Odyssey, wow.

Tomaterna var påhittigt och förtjänar en andraplats av mig.

Skrivet av Hiraeth:

Denna var riktigt svår faktiskt. För mig stod det mellan 5 riktigt bra moddare, det var klurigt, vissa hade rutor som inte riktigt var min smak, andra har en 5,25" ivägen, en hade ett riktigt fint scratchbygge, men det går ju inte att undgå det arbete som lagts ner i Odessey, bilderna är både proffsiga och bygget är inte bara unikt utan otroligt väl utfört. Frida får min röst!

Skrivet av M1NT:

Odyssey, inget snack om saken.

Skrivet av bmawn:

Grymt kul att jag kom med i månadens galleri! Helt sjukt med tanke på att white dream är mitt allra första "custom"-bygge och jag hade aldrig kunnat föreställa mig att någon ens skulle kunna uppskatta det förutom mig själv.
Jag la min röst på Odyssey av Frida, så sjukt snyggt.

Tackar så hemskt mycket för alla fina kommentarer! Finner inga ord

Det är en ära att få vara nominerad tillsammans med alla andra sjukt duktiga moddare!
Min röst går till @MetallicAcid för det fina arbetet han gjort på Elegance. Stor inspiration!

Måste bara säga att jag även är sjukt imponerad av Trädgår'n. Väldigt kreativt och innovativt, love it!

Skrivet av Palme_570:

Håller med om kabeldragningen kunde gjorts bättre men i Odyssey är tanken sne, kablar som inte behöver synas syns, grafikkortskablarna är inte symertriska samt att flera av rören inte är 90 grader på ställen de borde varit det.
Men Tycker nog ändå odyssey även om jag tycker den skulle haft akryl får mera blått.

Tack för kritiken! Är medveten om vissa skönhetsfel, det är inte lätt att göra allting perfekt! Rörbockningen om jag ska vara ärlig var en pain in the ass... Till nästa gång ska jag försöka planera detaljerna lite bättre, finns alltid plats för förbättring. Sen om man vill ha kablar symmetriskt eller vilken tubing man vill ha är nog lite av en smaksak skulle jag säga

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Odyssey är snyggaste bygget, men Trädgår'n måste nog allt vara det bästa galleriet - Unikt projekt, bra bygglogg och enkelt att följa med i processen.

Permalänk
Medlem

Trädgår'n gillar egna projekt inom "smart home"

Sen undrar jag hur sponsrad får man vara för inte klassas som en "hemmapulare " ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Tackar så hemskt mycket för alla fina kommentarer! Finner inga ord

Det är en ära att få vara nominerad tillsammans med alla andra sjukt duktiga moddare!
Min röst går till @MetallicAcid för det fina arbetet han gjort på Elegance. Stor inspiration!

Måste bara säga att jag även är sjukt imponerad av Trädgår'n. Väldigt kreativt och innovativt, love it!

Tack för kritiken! Är medveten om vissa skönhetsfel, det är inte lätt att göra allting perfekt! Rörbockningen om jag ska vara ärlig var en pain in the ass... Till nästa gång ska jag försöka planera detaljerna lite bättre, finns alltid plats för förbättring. Sen om man vill ha kablar symmetriskt eller vilken tubing man vill ha är nog lite av en smaksak skulle jag säga

Det är det absolut inte! Men som du säger går det alltid göra bättre och det jag menar är inte på något sätt att de är lätt att uppnå allt jag skriver utan mer som svar på att allt var perfekt ;). Vad gäller kopparrör så är det ingen som drar ner betyget vs akryl bara jag som tycker det skulle sett nice ut.
Sen vet jag inte vad du tror att jag menar med gpukablarna,men på gpu1 går kablarna ut till höger medans på 2an är det mera rakt under, och det jag syftar på är att de borde ha samma drag mönster. Kanske t.o.m är så att gpu1s kablar skulle gått på samma ställe som gpu2 och sedan gått upp längs med dess kablar.
Men det får stå för mig

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Proffsmoddare

Röstade på @Zoyadog. Jag är väldigt imponerad av det bygget, speciellt rördragningen. Den må vara nån grad "fel" på vissa ställen som @Palme_570 påpekade men eftersom jag vet vilket helvete det är att få till rören 100% är jag grymt impad på resultatet.

Permalänk
Medlem

trädgår'n är för otroligt för att inte rösta på. solklar vinnare i mina ögon

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av MetallicAcid:

Thank you @JaZid and @DDemis And thank you @Corsair Johan for including my gallery in this months competition.

/J

Tack själv Justin, otroligt fint bygge, det var roligt att få se de IRL på Birdie.

Skrivet av ygd3n:

WOW! Tack för nomineringen!

Tack själv Alexander, fortsätt bygg på!

Skrivet av August L:

Tack för nomineringen! Lycka till alla

Tack själv August, grymt bygge!

Skrivet av Romoes:

Kul att mina vattenkylda tomater i SLI-konfiguration kom med

Tack för nomineringen och lycka till allihopa!

Gick ju inte att motstå ditt galleri! Tävlingen handlar ju inte om snyggast bygge utan just om Månadens Galleri vilket kan vara nästan vad som helst.

Skrivet av Adnerhill:

oj tackar för nomineringen, beställde dock nytt chassi idag, som kommer moddas mer är vad de jag har nu är

Tyckte de var ett väldigt snyggt bygge för att vara första custom loopen, bra jobbat!

Skrivet av bmawn:

Grymt kul att jag kom med i månadens galleri! Helt sjukt med tanke på att white dream är mitt allra första "custom"-bygge och jag hade aldrig kunnat föreställa mig att någon ens skulle kunna uppskatta det förutom mig själv.
Jag la min röst på Odyssey av Frida, så sjukt snyggt.

Det var ett grymt bygge för att vara ditt första custom-bygge måsta jag säga, keep it up!

------------------------------------------------------------------------------------

Tycker det är otroligt roligt att så många kommenterar här och röstar, jag hoppas att ni tycket det är en rolig tävling för det gör verkligen jag. Just denna gång var de otroligt många fina gallerier så vi kände att vi vill boosta upp priserna litegrann!

Tävlingsvinster.

Så lycka till allihopa, må bästa galleri vinna!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Lite synd med bara 1% av rösterna men. Men så kan det va! Tror en stor brist är mina bilder. Vilket jag fått höra mycket

Visa signatur
Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ygd3n:

Lite synd med bara 1% av rösterna men. Men så kan det va! Tror en stor brist är mina bilder. Vilket jag fått höra mycket

Jag gillar ditt bygge, är svag för scratchbuilds, men det var många bra byggen med denna gång så de är ju hög konkurrens, fortsätt bygga bara så kommer du nog med i framtiden med.

Sista dagen att rösta nu, in och lägg en på erat favoritbygge!

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Jo, jag lyckas alltid hamna med i tävlingar där andra byggen är helt sjuka. Men får gotta mig med att jag faktiskt blir nominerad till tävlingar!

Visa signatur
Permalänk
Inaktivt företagskonto

Då var omröstningen avslutad för denna gång, jag måste säga att detta var den bästa gången hitills med otroligt många fina byggen.

Det var även otroligt jämnt mellan första och andraplats, 9 röster.

Grattis till @zoyadog till första platsen! Väldigt stilrent bygge.
Grattis till @Romoes för ditt finurliga och kreativa bygge!
Grattis till @Metallicacid för ditt också otroligt stilrena låda.
Och tillslut, grattis också till @August L för ditt radioaktiva tema-bygge!

Jag kommer kontakta er angående priserna. Bra jobbat till er alla andra med, hoppas vi ses om två månader igen!

Permalänk
Proffsmobbare

Grattis! Mycket värdiga vinnare.

Permalänk
Proffsmoddare

Thank you for the opportunity Johan, and congratulations to all winners and nominees!!

Kind regards,
Justin

Permalänk
Medlem

Tack för tävlingen och grattis till en mycket värdig vinnare!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av MetallicAcid:

Thank you for the opportunity Johan, and congratulations to all winners and nominees!!

Kind regards,
Justin

Skrivet av Romoes:

Tack för tävlingen och grattis till en mycket värdig vinnare!

Tack själv! Riktigt fina byggen ni gjort.

Trevlig helg på er nu.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan