Permalänk
Medlem

Emoji till android

Hej!

Går det att få emoji smileysarna till android? Lyckades fixa en app så jag fick de smileysarna med tangentbordet men då försvann Å, Ä, Ö vilket blir problematiskt. Så undrar om någon vet hur jag kan fixa emoji smileysarna som iPhone telefoner har men samtidigt å,ä och ö till android?

Permalänk
Medlem

prova något av de större tangentborden, t.ex swiftkey. det borde ha både emojis och svenskt tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

prova något av de större tangentborden, t.ex swiftkey. det borde ha både emojis och svenskt tangentbord.

Tack det funkade!

Permalänk
Medlem

Hur fixar jag så man slipper autocorrect med det tangentbordet? Hittar inte.

Permalänk
Medlem

Kör inte SwiftKey själv men googlade "how to turn off auto correct with swiftkey" och hittade denna länk.

Hade du googlat själv så hade du hittat det 10 minuter snabbare

http://www.phonearena.com/news/How-to-turn-off-SwiftKey-keybo...

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Kör inte SwiftKey själv men googlade "how to turn off auto correct with swiftkey" och hittade denna länk.

Hade du googlat själv så hade du hittat det 10 minuter snabbare

http://www.phonearena.com/news/How-to-turn-off-SwiftKey-keybo...

Tack! Var lite för bekväm idag hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

Hej!

Går det att få emoji smileysarna till android? Lyckades fixa en app så jag fick de smileysarna med tangentbordet men då försvann Å, Ä, Ö vilket blir problematiskt. Så undrar om någon vet hur jag kan fixa emoji smileysarna som iPhone telefoner har men samtidigt å,ä och ö till android?

Problemet med att bara byta tangentbordet är att även om ios emojis visas på knapparna då, är det inte säkert att just sådana infogas i de appar du kör. På Android 4.4.4 och med rootbehörighet går det däremot att byta ut dem permanent, det har jag själv gjort på min telefon som kör 4.4.4 för tillfället. (Just den metoden funkar dock inte i android 5, det har jag själv också testat).

Att sedan ios emojis inte finns på android som ett standardval beror väl på att Apple tyvärr inte givit sin tillåtelse.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)