Permalänk
Medlem

Mekaniskt Tangentbord

Hej,

Söker ett mekaniskt tangentbord som inte låter mycket. Just nu har jag ett Razer Blackwidow som låter för jävligt för vännerna i ts. Då undrar jag om det finns något mekaniskt tangentbord som inte låter så mycket.

Har en budget på ca. 1500kr. Bryr mig inte om numpad och macros osv.

Vad använder/ rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem

Röda och bruna brytare är det du får titta efter då dom inte har något klickljud. Röda är har inget motstånd när du trycker, men det har bruna. kolla här för väldigt mycket mer info: #12165570

Permalänk
Medlem

CM Novatouch TKL. Toprebrytare är betydligt tystare än någon Cherry. Eller något med Matias Quiet Click, de är också betydligt tystare än någon Cherry. Även bruna/svarta/röda låter en hel del när de bottnas ur även om de så klart låter mindre än de blå du har i ditt bw.

Permalänk
Medlem

CM Novatouch TKL kanske kan vara något att titta på i så fall, se Sweclockers recension. Jag har inte testat just det tangentbordet själv, men använder ett Topre RealForce med liknande brytare som jag tycker är mycket skönare än alla Cherry MX-brytare. Kostar 1595 kr hos Webhallen.

Annars är det Cherry MX röda, bruna eller svarta som gäller. Röda och bruna är lika lätta, men bruna har en liten puckel som tar emot lite vid aktiveringspunkten. Svarta är linjära som röda, men är tyngre att trycka ner.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Cherry MX Clear om du har en kraftig stil. Styvare än bruna med starkare puckel. Bottnar inte lika enkelt, så de är väldigt tysta till att vara Cherry. Vortex Poker 3 är ett mycket prisvärt alternativ med PBT-tangenter och alu case. Under 1300 kronor med frakt.

Permalänk
Medlem

Röda eller bruna Cherry-brytare med o-ringar skulle jag rekommendera.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770