Annat bilspel än assetto corsa?

Permalänk
Medlem

Annat bilspel än assetto corsa?

Tjena. Jag vill köpa ett nytt spel men vet inte riktigt vilket. Jag gillar Assetto corsa men tycker onlinen är jävligt tråkig. Jag funderar främst på rFactor 2 men vet inte hur onlinen och så är där. Project cars kommer ju ut i mars och det ska jag lätt köpa, men det är ingen idé att vänta för jag vill ändå ha fler bilspel än 2.

Har ni något annat tips? iRacing är fett men för dyrt. Vad tycker ni som lirat rFactor och Assetto, vilket är bäst osv?

Permalänk
Medlem

För rFactor2 får du också betala för online om det är vad du är ute efter. :/ Vill du bara testa så kan du ju ladda ner demo och/eller köpa det och ha rätt till 7 dagars återbetalning om du inte gillar spelet.

GSCE är ett spel som många verkar glömma, det är lite dött på onlinefronten dock men fruktansvärt roligt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

För rFactor2 får du också betala för online om det är vad du är ute efter. :/ Vill du bara testa så kan du ju ladda ner demo och/eller köpa det och ha rätt till 7 dagars återbetalning om du inte gillar spelet.

GSCE är ett spel som många verkar glömma, det är lite dött på onlinefronten dock men fruktansvärt roligt.

Vafan det hade jag ingen aning om haha.. Okej ska kolla lite på det spelet, tack

Permalänk
Medlem

Raceroom racing experience. Finns några bilar och nån bana att testa gratis. Rekommenderar Adac 14 eller Dtm14 paketen till det.

Permalänk
Medlem

Next Car Game: Wreckfest

Permalänk
Medlem
Skrivet av acer92:

Vafan det hade jag ingen aning om haha.. Okej ska kolla lite på det spelet, tack

Jag ljög nog för dig. Kollade nu och det verkar som att 1 år ingår i priset och sedan är det $12 för varje år.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trenne:

Raceroom racing experience. Finns några bilar och nån bana att testa gratis. Rekommenderar Adac 14 eller Dtm14 paketen till det.

Ser rätt nice ut, ska testa det!

Skrivet av hgbf:

Next Car Game: Wreckfest

Tycker det ser så arcade aktigt ut

Skrivet av kevve1:

Jag ljög nog för dig. Kollade nu och det verkar som att 1 år ingår i priset och sedan är det $12 för varje år.

Jaha okej det låter ju bra! Någon som lirar rFactor och vet om det är värT?

Permalänk
Medlem

Håller faktiskt på att ladda ner Raceroom racing experience för att testa lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av acer92:

Håller faktiskt på att ladda ner Raceroom racing experience för att testa lite

Var ett tag sedan jag spelade det, men vill minnas att du får med en hillclimb bana som bygger på en svensk väg

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag kan bara rekommendera iRacing. Onlinedelen är helt fantastiskt bra. Två gånger om året kommer erbjudandet om halverad årskostnad (en gång två år för samma pris, en gång ett år för halva priset). Man får även credits när man deltar i serier (max $10 per säsong vilket blir max $40 om året).

Jag tycker lätt att det är värt det. Klart bästa spelet som jag testat, men då har jag alltid föredragit känslan i GPL och Nascar-liren framför ISI:s sims.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Raceroom racing experience kör jag för närvarande. Gott om roliga bilar/serier. Några till Gr.5 bilar är på g dessutom.

Visa signatur

be quiet! Silent Base 601 l Asus ROG strix B450F l Seasonic Focus GX 750W l AMD Ryzen7 5800X3D l Zalman CNPS17X l G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600Mhz 2x16GB CL16 l Gainward RTX 3080 PHOENIX V1 LHR l Kingston A400 240GB M.2 SSD l SSD OCZ ARC 100 240GB | Seagate Barracuda 2000GB l DIY simracing rigg l Oculus Rift l Asus 27" VE278H l

Permalänk
Medlem
Skrivet av acer92:

Ser rätt nice ut, ska testa det!

Tycker det ser så arcade aktigt ut
Jaha okej det låter ju bra! Någon som lirar rFactor och vet om det är värT?

Kör själv rFactor2, det är antagligen det spelet med bäst fysik. Det är inte speciellt snyggt men all logik i spelet för hur bilen beter sig är otroligt utvecklad.
Asetto Corsa är en simcade och rFactor2 är en simulator.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Är rätt ny inom bilspel (kört många men inte seriöst genom åren).

Jag har köpt och testat Project Cars, Assetto Corsa, Grid 2, Grid Autosport, NFS (minns inte vilken version) och det spelet jag verkligen älskar långt över de andra just nu är Grid. Det jag älskar med Grid mycket är möjligheten att drifta sig igenom svängar, inget "överseriöst" med 55 tusen olika inställningar men heller inget "larv" där man kan köra hur som helst med vilken bil som helst.

Antar att det klassas som en blandning av simulator och arcade. Läste igenom en tråd från 2014 och där undrade hen samma sak utan svar (svar, men inte de svar man vill ha. ) så antar det ser dött ut om inget hänt sedan dess. :/

Kanske helt enkelt får lära mig att verkligen sätta mig in i t ex Project Cars och verkligen anpassa bilen, saknar lite tålamod för sånt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Är rätt ny inom bilspel (kört många men inte seriöst genom åren).

Jag har köpt och testat Project Cars, Assetto Corsa, Grid 2, Grid Autosport, NFS (minns inte vilken version) och det spelet jag verkligen älskar långt över de andra just nu är Grid. Det jag älskar med Grid mycket är möjligheten att drifta sig igenom svängar, inget "överseriöst" med 55 tusen olika inställningar men heller inget "larv" där man kan köra hur som helst med vilken bil som helst.

Antar att det klassas som en blandning av simulator och arcade. Läste igenom en tråd från 2014 och där undrade hen samma sak utan svar (svar, men inte de svar man vill ha. ) så antar det ser dött ut om inget hänt sedan dess. :/

Kanske helt enkelt får lära mig att verkligen sätta mig in i t ex Project Cars och verkligen anpassa bilen, saknar lite tålamod för sånt.

Prova GRID Autosport, det kommer du nog gilla isåfall, 50% rabatt just nu i Steam tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Prova GRID Autosport, det kommer du nog gilla isåfall, 50% rabatt just nu i Steam tror jag.

Det körs. Som också står för övrigt. Dock är online-delen så gott som död. :/ Finns det online så kör folk med kollisioner vilket är grymt tråkigt då de flesta bara är ute efter att förstöra. Känns konstigt hur det kan vara så få som faktiskt kör online, det är ju ändå ett rätt populärt spel. Det roligaste är ju helt klart att köra med kompisar men ingen som är sugen dessvärre.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Det körs. Som också står för övrigt. Dock är online-delen så gott som död. :/ Finns det online så kör folk med kollisioner vilket är grymt tråkigt då de flesta bara är ute efter att förstöra. Känns konstigt hur det kan vara så få som faktiskt kör online, det är ju ändå ett rätt populärt spel. Det roligaste är ju helt klart att köra med kompisar men ingen som är sugen dessvärre.

Missade, läste bara Grid 2.
Få kompisarna att köra Project Cars då.

Permalänk
Medlem

Dirt 3 och kanske Dirt rally kan vara ett allternativ?

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Är rätt ny inom bilspel (kört många men inte seriöst genom åren).

Jag har köpt och testat Project Cars, Assetto Corsa, Grid 2, Grid Autosport, NFS (minns inte vilken version) och det spelet jag verkligen älskar långt över de andra just nu är Grid. Det jag älskar med Grid mycket är möjligheten att drifta sig igenom svängar, inget "överseriöst" med 55 tusen olika inställningar men heller inget "larv" där man kan köra hur som helst med vilken bil som helst.

Antar att det klassas som en blandning av simulator och arcade. Läste igenom en tråd från 2014 och där undrade hen samma sak utan svar (svar, men inte de svar man vill ha. ) så antar det ser dött ut om inget hänt sedan dess. :/

Kanske helt enkelt får lära mig att verkligen sätta mig in i t ex Project Cars och verkligen anpassa bilen, saknar lite tålamod för sånt.

Du behöver ju inte fippla om du kör mot AIn. Då räcker det med att fippla med AI inställningar

PCars är enormt lätt att drifta med också. Var lite förvånad. Körde brno med bmw GT3n och jösses vad vilka vinklar man kan ställa upp. Jag har smått sanslöst svårt med driftingen annars. Jag är en av dem som måste ställa ner Dirt 3 på lättaste för att komma igenom vissa av drifting tutorialerna för jag finner det smått omöjligt behålla driften någon längre tid

Det är smått fascinerande hur svår den biten är i de liren när allt annat är tokenkelt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du behöver ju inte fippla om du kör mot AIn. Då räcker det med att fippla med AI inställningar

PCars är enormt lätt att drifta med också. Var lite förvånad. Körde brno med bmw GT3n och jösses vad vilka vinklar man kan ställa upp. Jag har smått sanslöst svårt med driftingen annars. Jag är en av dem som måste ställa ner Dirt 3 på lättaste för att komma igenom vissa av drifting tutorialerna för jag finner det smått omöjligt behålla driften någon längre tid

Det är smått fascinerande hur svår den biten är i de liren när allt annat är tokenkelt.

Vad i helvete, driftar du med en GT3?
Testa Mercedes-Benz 300SEL 6.8 AMG så kommer du kunna åka mer sidledes än rakt fram utan några större problem.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av acer92:

Tycker det ser så arcade aktigt ut

Wreckfest är inte alls arkadigt. De har gjort om hela fysiken i spelet inför den kommande uppdateringen och skrivit att det är mer simulator än nåt annat, jag hittar dock inte det exakta citatet just nu.

[edit:] Så här skriver en av utvecklarna:

Citat:

Even if there was a full-blown simulator under the hood (which largely is the case after the next update) we will never forget our roots -- and the fact that the game should be fun!

Permalänk
Medlem

Även Burnout paradise är realistiskt om du frågar utvecklarna. Men jo det är mer än skademodellering som simuleras

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Vad i helvete, driftar du med en GT3?
Testa Mercedes-Benz 300SEL 6.8 AMG så kommer du kunna åka mer sidledes än rakt fram utan några större problem.

Ofrivillig drifting kallas det

Enduro säsongen är över så man kanske har lite tid för annat än rFactor 2

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Om man ska prova sig på ett bilspel på en Dell xps 13 med intel hd 5500. Vilket ska man prova då? Jag har tänkt antingen grid eller dirt 3. Är det något av de som går bättre med klen grafik? Är självklart medveten att jag kommer få köra med lägsta inställningarna, men det gör inget. Sist jag spelade nå bilspel var nog nå Colin mcrae för 10-15 år sedan...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Om man ska prova sig på ett bilspel på en Dell xps 13 med intel hd 5500. Vilket ska man prova då? Jag har tänkt antingen grid eller dirt 3. Är det något av de som går bättre med klen grafik? Är självklart medveten att jag kommer få köra med lägsta inställningarna, men det gör inget. Sist jag spelade nå bilspel var nog nå Colin mcrae för 10-15 år sedan...

Skickades från m.sweclockers.com

Båda funkar nog bra med helt okej inställningar.