Posten på röda dagar?

Permalänk
Medlem

Posten på röda dagar?

Tjena sitter utan tangentbord " Skriver från en gammal laptop " och vill verkligen börja spela igen så beställde ett tangentbord igår från netonnet express som skulle ta 1 till 2 arbetsdagar dock har det ju stått kvar i härryda sen " 18:00 " igår kväll. Min fråga är om jag beställde den igår vid 3 finns det någon chans att den kommer idag eller står posten stilla idag?

Permalänk

Tror du får lugna dig och leta upp något gammalt tangentbord tyvärr och nästa gång du har bråttom runt högtider går du till butik ;).

"Vi har stängt på helger och följande helgdagar:
Nyårsafton, Nyårsdagen, Trettondagen, Långfredagen, Påskdagen, Annandag påsk,
Första maj, Kristi Himmelsfärds dag, Pingstdagen, Nationaldagen, Midsommarafton, Midsommardagen, Alla helgons dag, Julafton, Juldagen, Annandag jul"

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Kontakta%20oss/Sidor/home...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tror du får lugna dig och leta upp något gammalt tangentbord tyvärr och nästa gång du har bråttom runt högtider går du till butik ;).

"Vi har stängt på helger och följande helgdagar:
Nyårsafton, Nyårsdagen, Trettondagen, Långfredagen, Påskdagen, Annandag påsk,
Första maj, Kristi Himmelsfärds dag, Pingstdagen, Nationaldagen, Midsommarafton, Midsommardagen, Alla helgons dag, Julafton, Juldagen, Annandag jul"

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Kontakta%20oss/Sidor/home...

Hade gjort det om det finns några butiker i sundsvall

Men tack för svar får vänta tills måndag då!

Permalänk
Medlem

Jag är 99 % säker på att Posten är stängd idag. Dom levererar inte i brevlådan på röda dagar iallafall.

Permalänk
Medlem

Stick ned till det lokala loppiset i värsta fall och kika om de har något tangentbord om du inte kan hålla dig men inte kan ta dig så långt heller.

annars har du väl kjell o company och liknande butiker ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nylund1940:

Tjena sitter utan tangentbord " Skriver från en gammal laptop " och vill verkligen börja spela igen så beställde ett tangentbord igår från netonnet express som skulle ta 1 till 2 arbetsdagar dock har det ju stått kvar i härryda sen " 18:00 " igår kväll. Min fråga är om jag beställde den igår vid 3 finns det någon chans att den kommer idag eller står posten stilla idag?

Posten har inga leveranser på röda dagar och har inte haft så länge röda dagar exciterat.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Stick ned till det lokala loppiset i värsta fall och kika om de har något tangentbord om du inte kan hålla dig men inte kan ta dig så långt heller.

annars har du väl kjell o company och liknande butiker ?

Typ allt är stängt idag eller stänger tidigt. Inte en McDonalds är öppet längs vägarna efter 3 :P.

Permalänk
Skrivet av solemn:

Jag är 99 % säker på att Posten är stängd idag. Dom levererar inte i brevlådan på röda dagar iallafall.

Skrivet av Peppar2014:

Posten har inga leveranser på röda dagar och har inte haft så länge röda dagar exciterat.

Vill bara förtydliga att Midsommarafton icke är en röd dag, Midsommardagen är det dock.

Permalänk
Medlem

Du skulle gått på SIBA, Kjell, EG eller nåt...=)

Permalänk
Avstängd

Det räcker att någon spiller lite röd färg på en kalender så tar hela posten ledigt.
Ett skämt är vad dom är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Det räcker att någon spiller lite röd färg på en kalender så tar hela posten ledigt.
Ett skämt är vad dom är.

Det skriver du i varenda tråd som rör posten och helgdagar.
Har du nåt allmänt agg mot dem eller är du bara sur för att själv få jobba helg?
OM du nu jobbar, vilket inte är så troligt.

Permalänk
Medlem

Det är inte röd dag idag. Men inte många som jobbar idag, inklusive mig.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nandai:

Vill bara förtydliga att Midsommarafton icke är en röd dag, Midsommardagen är det dock.

Ses egentligen som en röd dag, även om det inte markeras i kalendern.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@DAoG:
Eh? Jag gick till ICA lite tidigare idag, var inte en bil eller människa i sikte hela vägen, och knäpptyst, parkeringen tom. Men affären öppen med vanliga öppettider, det är ju ingen röd dag idag trots allt. Det är en helgdag, men inte röd dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@DAoG:
Eh? Jag gick till ICA lite tidigare idag, var inte en bil eller människa i sikte hela vägen, och knäpptyst, parkeringen tom. Men affären öppen med vanliga öppettider, det är ju ingen röd dag idag trots allt. Det är en helgdag, men inte röd dag.

Jag var på Coop Forum i Norrköping idag, det var öppet till klockan 18. Men ICA Maxi och andra butiker hade stängt.