Vart aktivera batteriprocent iu i batteriikonen nexus5?

Permalänk
Medlem

Vart aktivera batteriprocent iu i batteriikonen nexus5?

Vill se batteriprocenten i batteriikonen utan att dra ner notificationfönstret då procenten visas brevid batteriet.

hade innan en app som fixade det men sen har jag för mig android kom med den funktionen. Ok med om procenten visas bredvid batteriet men vill att det ska visas hela tiden.

Ngn som vet vart man aktiverar det lr man måste köra app/fix?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Nu har jag bara en simpel galaxy s2 men går jag in på inställningar och display så får jag ett val som heter typ visa batteriprocent

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

samma här har en asus mobil med visa procent under inställningar-batteri.
Men finns även app ifall man är desperat, som heter Battery Percent Enabler.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Ja samsung har det vet jag men nexus hade det inte i början men sen har jag för mig de införde det. Men annars får jag köra battery percent enabler men vill ha så lite extraprogram som möjligt

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

ser det ut så här i din meny?

isf. vad finns i menyn, dom 3 prickarna under kl. 09:00?

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

Såhär ser det ut men där finns tyvärr inga inställningar för att visa batteriprocenten

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

I stock android finns inte möjlighet att visa batteriprocent statusbaren. Vill du ha det får du roota och exempelvis lägga in Xposed framework så finns det en modul som heter GravityBox som möjliggör det.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Vill se batteriprocenten i batteriikonen utan att dra ner notificationfönstret då procenten visas brevid batteriet.

hade innan en app som fixade det men sen har jag för mig android kom med den funktionen. Ok med om procenten visas bredvid batteriet men vill att det ska visas hela tiden.

Ngn som vet vart man aktiverar det lr man måste köra app/fix?

Du måste använda appen Battery Percent Enabler, det räcker med att köra den en enda gång, sen kan du ta bort den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

I stock android finns inte möjlighet att visa batteriprocent statusbaren. Vill du ha det får du roota och exempelvis lägga in Xposed framework så finns det en modul som heter GravityBox som möjliggör det.

Kör själv stock och är väl olika på tillverkare då.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Ah ok, för köra battery percent enabler igen, hade bara för mig de la in funktionen i android.

Skrivet av fAkkFejz:

Kör själv stock och är väl olika på tillverkare då.
http://i.imgur.com/HjbBAZV.jpg

Ja tillverkarna lägger till den funktionen, hade det på mins amsung men i rena andoid finns det inte om man inte drar ner notificationbaren först.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

Kör själv stock och är väl olika på tillverkare då.
http://i.imgur.com/HjbBAZV.jpg

Ja men vad jag menade med stock var såklart "vanilla" android som alla Nexus enheter kör.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |