Permalänk

Ny stol, DxRacer?

Så, nu har man fått nog av dessa jädra stolar fråpn Ikea och Jysk, så nu ska jag äntligen köpa en stol som håller ett tag!

Jag har 2500-3500:- att spendera, vad har ni för stolar och vad skulle ni rekommendera för märke?

Tackar!

Permalänk

Dom har olika stolar beroende på hur stor du är Gillar min DX racer F serie normt

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på en Marcus (dock från ikea) eller en begagnad kinnarpsstol, Finns företag som bara säljer sådant.

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Skrivet av DwarF:

Jag skulle satsa på en Marcus (dock från ikea) eller en begagnad kinnarpsstol, Finns företag som bara säljer sådant.

Markus är skit. Absolut helt okej första året men med tiden trillar sönder. Kinnarp har bra kvalitets stolar

Permalänk
Medlem

Haft en DXRacer i snart 7 månader och den är fortfarande som ny.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xXQuantinXx:

Så, nu har man fått nog av dessa jädra stolar fråpn Ikea och Jysk, så nu ska jag äntligen köpa en stol som håller ett tag!

Jag har 2500-3500:- att spendera, vad har ni för stolar och vad skulle ni rekommendera för märke?

Tackar!

Det bästa är att man prov-sitter och känner efter själv hur bra man sitter. Eftersom alla har sina smak och tycke. Alla har inte exakt samma längd eller ser likadana ut (kroppsmässigt).

Till exemepel. Vissa sitter i 70-90 graders när de kör bil och vissa ligger ner (140-170 graders) och kör bil.

Permalänk
Medlem

Jag har en DXRacer King-series, mycket bekväm för mig som har väldigt lång rygg. Finns ju som sagt många olika serier av DXRacer-stolar, och dom kostar ju typ lika mycket som kinnarps-stolar, så det beror ju lite på vad man tycker är ballt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Haft en DXRacer i snart 7 månader och den är fortfarande som ny.

Håller med detta inlägget. Hel nöjd och som ny! 5/5

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk
Medlem

Köp min RH Logic 400!

Permalänk

Vill du inte spendera så mycket pengar så är Ikea Markus väldigt skön och har riktigt bra kvalitetskänsla. Min har hållit mycket bra och känns lika som när den var ny.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

@spicy_mama: Lite osäker på hur du använder din. Väger 120kg och sitter i min 5timmar om dagen, Efter 5 år börjar den nu bli lite sliten i huvudstödet annars är den som ny fortfarande.

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spicy_mama:

Markus är skit. Absolut helt okej första året men med tiden trillar sönder. Kinnarp har bra kvalitets stolar

Jasså? Det är 10 års garanti. Har haft min i 4 år nu. Den gick sönder så det inte gick att låsa lutningen längre, gick dit med kvitto och fick en ny sån del. Armstöden måste skruvas på lite nån gång per år. Annars mycket bra stol

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Har DX racer, aldrig varit så nöjd. Haft min i snart ett år och fortfarande som ny.

Kan verkligen rekommendera dem

Hade 2 st Ikea stolar innan, rent skit enligt mig. Dröjer inte länge innan man behöver skruva här och där och skiten rasslar och låter..
Dum snål enligt min mening om man har pengar att lägga på en vettig stol.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXQuantinXx:

Så, nu har man fått nog av dessa jädra stolar fråpn Ikea och Jysk, så nu ska jag äntligen köpa en stol som håller ett tag!

Jag har 2500-3500:- att spendera, vad har ni för stolar och vad skulle ni rekommendera för märke?

Tackar!

DxRacer F-Serie <3

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk

Hörde att det hade kommit en ny model, som var bekvämare, mer stoppning och så. Vad heter den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det bästa är att man prov-sitter och känner efter själv hur bra man sitter. Eftersom alla har sina smak och tycke. Alla har inte exakt samma längd eller ser likadana ut (kroppsmässigt).

Till exemepel. Vissa sitter i 70-90 graders när de kör bil och vissa ligger ner (140-170 graders) och kör bil.

Håller med om att det bästa är att själv provsitta om man har möjlighet till. Även folk som är lika långa och väger lika mycket kan ändå ha olika åsikter om vilka stolar som är sköna eller inte då det är väldigt personligt.

Permalänk
Inaktiv

Det finns bättre stolar vid samma pris vilket gör att man bara köper DXRacer för utseendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXQuantinXx:

Så, nu har man fått nog av dessa jädra stolar fråpn Ikea och Jysk, så nu ska jag äntligen köpa en stol som håller ett tag!

Jag har 2500-3500:- att spendera, vad har ni för stolar och vad skulle ni rekommendera för märke?

Tackar!

Kika efter Chilli :s konkursutförsäljning som troligen börjar snart , de har ju DX Racer stolar vad jag vet.

Lycka till!

Visa signatur

Milk is life

Permalänk
Medlem

DXRacer har nog riktigt bra kvalitét. Skulle säga t.o.m. att man får till priset dubbelt så hög kvalitét jämfört vanliga "kontorsstolar" så en DXRacer i mitt tyckte motsvarar nog det dubbla och eftersom de är betydligt lättare att marknadsföra pga "gaming" så kan de också erbjuda dem till relativt lågt pris antar jag då de säljs så mycket mera också pga e-sports scenen. Har haft svårt att hitta några vettiga kontorsstolar som alternativ och då rör vi oss i 500-600 euros klassen jämfört med 250 - 350€ för DXRacer.

Köpte en DXRacer Drifting (D-series) själv men även om kvalitén är toppen och så, så tydligen kan jag inte bara sitta ordentligt så t.ex. stör jag mig på "vingarna" vid sidan av sittdynan som begränsar hur mycket isär du kan sätta benen och jag gillar att sitta i konstiga ställningar med benen så därför blev DXRacer stolen för mentalt "tungt" att sitta i för mig då man var lite tvungen att sitta som en snäll liten flicka i skolbänken. ^^ Iofs ingen dum sak i sig att lära sig sitta ordentligt men men.... Även själva ryggstödet kändes onödigt smalt, utan ryggstödskudden så snudde höfterna vid sidokanten vid ryggstödet och då är jag långt ifrån överviktig, 183.5 cm och 74-75kg / 28 år.

Tyckte det var värt att nämnas, själva kvalitén är det nog inget fel på. T.ex. en Ikea Marcus är ett skämt i jämförelse.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional