Permalänk
Medlem

mekaniskt tangentbord

Hej då är det dags att byta tangentbord men vet inte riktigt vad jag vill ha men det ska vara mekaniskt och ha red knappar max pris som jag kan tänka mig ligger runt 1600:-

det jag har idag är sjuk gammalt http://oi43.tinypic.com/2191ank.jpg och nu är det nog måste ha ett nytt så därför ber jag er här på sweclokers forum hjälp mig

tack på förhand

Permalänk
Medlem

skulle inte rekommendera röda brytare har själv ett som nu ligger och skräpar
röda har ingen klick läge som man kan känna lätt som attan att skriva fel på dom.
sitter nu med bruna brytare den funka fints har för mig behagligt klick punkt.
Här lite att läsa om mekaniska #12165564

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Tycker qpad har väldigt prisvärt och bra. Mk 85 vissa har klagat på led men har inte haft några problem. Har ägt 3 olika mekaniska och detta är väl värt förhållande till pris. Men som sagt allt handlar om vad man vill ha i storlek höjd funktioner numpad etc. Gillar aningen större model kanske mk 85 är nått för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

skulle inte rekommendera röda brytare har själv ett som nu ligger och skräpar
röda har ingen klick läge som man kan känna lätt som attan att skriva fel på dom.
sitter nu med bruna brytare den funka fints har för mig behagligt klick punkt.
Här lite att läsa om mekaniska #12165564

Har haft röd svart och de sålde jag när jag testa blått. Brunt är också bra om man inte gillar det lilla högre klickljudet. Men eftersom han redan sa röda så antar jag att han redan testat oilka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sant agitax
Här en snabb av sökning på röda brytare http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=380#rparams=m=s22524436...
sen vem som är bäst är individuell känsla så försök att få känna på dom

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

skulle inte rekommendera röda brytare har själv ett som nu ligger och skräpar
röda har ingen klick läge som man kan känna lätt som attan att skriva fel på dom.
sitter nu med bruna brytare den funka fints har för mig behagligt klick punkt.
Här lite att läsa om mekaniska #12165564

okej så du rekommenderar inte röda

utan bruna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Sant agitax
Här en snabb av sökning på röda brytare http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=380#rparams=m=s22524436...
sen vem som är bäst är individuell känsla så försök att få känna på dom

tackar då är det bara kolla igenom

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

Tycker qpad har väldigt prisvärt och bra. Mk 85 vissa har klagat på led men har inte haft några problem. Har ägt 3 olika mekaniska och detta är väl värt förhållande till pris. Men som sagt allt handlar om vad man vill ha i storlek höjd funktioner numpad etc. Gillar aningen större model kanske mk 85 är nått för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av agitax:

Har haft röd svart och de sålde jag när jag testa blått. Brunt är också bra om man inte gillar det lilla högre klickljudet. Men eftersom han redan sa röda så antar jag att han redan testat oilka.

Skickades från m.sweclockers.com

okej men vilka t-bord rekommenderar du utom qpad
och vilka hade du tidigare

Permalänk
Medlem

Detta kanske kan vara något? CM Storm NovaTouch.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Detta kanske kan vara något? CM Storm NovaTouch.

såg ju ganska nice ut

Permalänk
Medlem

har även kollar på razer blackwidow chroma och vanliga men på bilderna har inga tangentbord Å Ä Ö stämmer detta??

Permalänk
Hedersmedlem

Köper du ett tangentbord med nordisk tangentlayout så får du med de tangenterna. Det borde stå på sidan du köper det från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ifakiezz:

okej men vilka t-bord rekommenderar du utom qpad
och vilka hade du tidigare

De jag har nu är ducky shine 3 tkl red till laptoppen och mk 85 blue. Haft steelseries 6gv2. Sen har jag lånat ett filco med bruna av en kompis under en sommar.

Mina favoriter är blåa. Alternativt bruna om man inte klarar klick ljudet blåa är något lättare och skönare för mig. Svarta är lite för tröga om man haft röda eller andra. Röda känns helt enkelt tråkiga att trycka på efter att jag har blå som main. Sen vad det kommer till model är åter igen storlet höjd leds funktioner helt avgörande. Även pris från billigaste till dyraste betalar du bara för märke funktioner. Bestäm dig för storlek och funktioner tkl sen blir det lättare att rekommendera.

Har du inte hafg mekaniskt tidigare så rekommenderar jag att börjs med bruna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

De jag har nu är ducky shine 3 tkl red till laptoppen och mk 85 blue. Haft steelseries 6gv2. Sen har jag lånat ett filco med bruna av en kompis under en sommar.

Mina favoriter är blåa. Alternativt bruna om man inte klarar klick ljudet blåa är något lättare och skönare för mig. Svarta är lite för tröga om man haft röda eller andra. Röda känns helt enkelt tråkiga att trycka på efter att jag har blå som main. Sen vad det kommer till model är åter igen storlet höjd leds funktioner helt avgörande. Även pris från billigaste till dyraste betalar du bara för märke funktioner. Bestäm dig för storlek och funktioner tkl sen blir det lättare att rekommendera.

Har du inte hafg mekaniskt tidigare så rekommenderar jag att börjs med bruna.

Skickades från m.sweclockers.com

okej tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Köper du ett tangentbord med nordisk tangentlayout så får du med de tangenterna. Det borde stå på sidan du köper det från.

bra då ska jag kolla efter det

Permalänk
Medlem

Såg på bilden att du tidigare använt ett Key Tronic ErgoForce, dessa är relativt eftertraktade (har själv ett, är en av de skönare tangenborden jag har ). Om det inte är allt för slitet kanske du kan sälja det här på sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Såg på bilden att du tidigare använt ett Key Tronic ErgoForce, dessa är relativt eftertraktade (har själv ett, är en av de skönare tangenborden jag har ). Om det inte är allt för slitet kanske du kan sälja det här på sidan.

det sönder slitet wasd finns inte kvar tror min far när han köpte det råkade spilla lite kaffe i det så att sälja det skulle vara en dålig ide men tack för tipset kanske värt att laga det