Deus Ex: Mankind Divided spänner grafikmusklerna i spelsekvens

Permalänk
Melding Plague

Deus Ex: Mankind Divided spänner grafikmusklerna i spelsekvens

Med ny grafikmotor och kommande stöd för DirectX 12 är Deus Ex: Mankind Divided en het titel bland entusiaster. Under E3 2015 visar utvecklarna Eidos upp en lång sekvens från spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

fan ser fram emot DX12 och cross-plattform med Xbone alltså! kommer bli fett.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Svårflörtad

Litar mindre och mindre på dessa previews på gameplay innan de släppts.
Säger bara Watchdogs..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimstorm:

Litar mindre och mindre på dessa previews på gameplay innan de släppts.
Säger bara Watchdogs..

Watch Dogs var ändå ett bra spel tycker jag.
Detta spel är jag extremt sugen på, atmosfären är det jag prioriterar mest i denna typ av spel.

Permalänk
Medlem

Känns som dom lånat mycket från Crysis serien, tex armor eller "tank mode" Snyggt i alla fall, ser fram emot att få spela ännu ett deus ex

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Ser väl trevlig ut.
Men aldrig fastnat för spelet

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Vad ska krävas uppnå "kraven"? 20k dator?

Permalänk
Skrivet av Ozeroun:

Vad ska krävas uppnå "kraven"? 20k dator?

Spelet lirades på konsol såg det ut som. Så antagligen funkar det att lira med dom kraven konsollen kör på utan större problem skulle jag tro.

I vilket fall så såg det riktigt trevligt ut! längtar tills detta kommer ut, gissar på att UIn är en plats hållare tills spelet släpps, såg inte snyggt direkt snyggt ut!

hoppas att man kan modda dit brons filtret, verkar vara en av få som gillade det, gav spelet en schysst look enl mig (verkar dock som att jag är ensam på internet om det)

2016 gäller det!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt meningen "spänner grafikmusklerna" då jag inte tycker denna video är särskillt imponerande någonstans alls egentligen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Älskar Deus Ex och ser verkligen fram emot detta. Blir lagom anledning att byta ut det mesta i min spelburk.

Permalänk
Medlem

Visst, snyggt och så men varför måste de envisas med att ha ett gult filter på allting? Det var samma i förra utgåvan av Deus Ex. Efter ett tag stör man sig på det. Mer färger tack.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag blir direkt avskräckt när jag ser att de spelar med gamepad, det betyder att spelet är gjort för gamepad/konsol vilket innebär lätt svårighetsgrad. Dessutom gillar jag inte användningen av tredje persons-vyer lite här och där. Och att de tagit efter Crysis är verkligen ingen fördel... nä, inget spel för mig helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Att spänna grafikmusklerna har varit populärt på senaste.
Frågan är på vilken hårdvara de spänner musklerna. Om de går på steroider är det inte särskilt imponerande om ni förstår vad jag menar ;).

Nej men det jag försöker få sagt är, skala inte ner allting till release.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yellonet:

Jag blir direkt avskräckt när jag ser att de spelar med gamepad, det betyder att spelet är gjort för gamepad/konsol vilket innebär lätt svårighetsgrad. Dessutom gillar jag inte användningen av tredje persons-vyer lite här och där. Och att de tagit efter Crysis är verkligen ingen fördel... nä, inget spel för mig helt enkelt.

Nej, det är en mycket uppenbarare anledning än så. Mer eller mindre alla PC-spel visas med kontroller för att rörelserna blir mjukare och behagligare.

Sen hur det är att spela på är ju annorlunda, men det gäller att tänka på det viset med.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Transhumanistisk propaganda av värsta sorten.

Square hör man på namnet att de är Frimurare. Att kalla sig så utan att vara en broder är INTE ok och man kommer ha det svårt minst sagt.

När man inte längre är en människa så är man en "sak" och det är inte mord/våldtäkt att döda/förgripa sig på en sak. Låt det sjunka in...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nidnus:

Visst, snyggt och så men varför måste de envisas med att ha ett gult filter på allting? Det var samma i förra utgåvan av Deus Ex. Efter ett tag stör man sig på det. Mer färger tack.

Smaken är som baken.

Personligen så tyckte jag att "gulheten" var en av sakerna som gjorde att Deus Ex fick en lite egen karaktär och speciell atmosfär till skillnad från andra FPS-spel, något som jag uppskattade.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Smaken är som baken.

Personligen så tyckte jag att "gulheten" var en av sakerna som gjorde att Deus Ex fick en lite egen karaktär och speciell atmosfär till skillnad från andra FPS-spel, något som jag uppskattade.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Transhumanistisk propaganda av värsta sorten.

Square hör man på namnet att de är Frimurare. Att kalla sig så utan att vara en broder är INTE ok och man kommer ha det svårt minst sagt.

När man inte längre är en människa så är man en "sak" och det är inte mord/våldtäkt att döda/förgripa sig på en sak. Låt det sjunka in...

Hahaha. Veckans ironi? Du inser att hela spelserien är full av konspirationsteorier, va? Dags att lära sig skilja på verklighet och påhittat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nej, det är en mycket uppenbarare anledning än så. Mer eller mindre alla PC-spel visas med kontroller för att rörelserna blir mjukare och behagligare.

Sen hur det är att spela på är ju annorlunda, men det gäller att tänka på det viset med.

Verkligen? Jag kan inte ens hantera tvåspakade kontroller. Siktet blir katastrof för mig hur mycket jag än försöker

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Verkligen? Jag kan inte ens hantera tvåspakade kontroller. Siktet blir katastrof för mig hur mycket jag än försöker

I demonstrationssyfte spelar siktet mindre roll

Sen har ju dom tränat ex antal gånger på deras sekvens.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv

Uh..."Deus Ex: Mankind Divided lanseras i början av 2016 till plattformarna PC/Windows, Xbox One och Playstation 4." Hur kan dem "flexa" graffik när dem måste hålla sig till Xbox/PS grafik mässigt? eller lanserar dem en konsol port till Xbox/PS?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon150792:

Uh..."Deus Ex: Mankind Divided lanseras i början av 2016 till plattformarna PC/Windows, Xbox One och Playstation 4." Hur kan dem "flexa" graffik när dem måste hålla sig till Xbox/PS grafik mässigt? eller lanserar dem en konsol port till Xbox/PS?

Både PS4 och Xbox One har processorer baserade på x86-64 vilket gör att instruktionsspråket mellan konsol och dator inte längre är så annorlunda, och därför så kommer det även vara enklare att göra en port. Om man nu ens kan kalla det en port längre eftersom det i princip kommer vara samma spel fast på olika kraftiga datorsystem.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Både PS4 och Xbox One har processorer baserade på x86-64 vilket gör att instruktionsspråket mellan konsol och dator inte längre är så annorlunda, och därför så kommer det även vara enklare att göra en port. Om man nu ens kan kalla det en port längre eftersom det i princip kommer vara samma spel fast på olika kraftiga datorsystem.

Och DRM som förhindrar att samma spel kan köra på andra plattformer.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NodCommander:

Och DRM som förhindrar att samma spel kan köra på andra plattformer.

Att det inte går att köra på alla plattformar tror jag mer har att göra med att det trots allt är vissa anpassningar och optimeringar till varje konsol, t.ex. vilka typer av styrdon som är kompatibla, och hur menyer och svårighetsgrader är anpassade baserat på detta, vilket kan förstöra spelbarheten helt på en enhet men vara i princip omärkbar på en annan. Dessa typer av variationer mellan olika plattformars versioner är väl i grunden bara några olika tecken i en konfigurationsfil och därför väldigt lätta att ändra om man nu ska göra en konsollport, förutsatt att grundspelet är baserat på samma instruktionsspråk mellan plattformarna. Är det olika instruktionsspråk mellan plattformarna behöver man dock skriva om spelet fundamentalt för att processorn över huvud taget ska kunna läsa av spelet.

Att DRM kan vara en av orsakerna till att en Xbox One-skiva inte går att spela i PS4 är mycket möjligt men har i så fall mer att göra med företagssamhet än teknikalitet. Kvalitetsskillnaderna på själva spelet mellan olika plattformar bör endast vara begränsad av externa faktorer så som hårdvara eller operativsystem, inte själva programkoden i spelet, till skillnad från förra konsollgenerationen.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Tyckte allt såg väldigt mediokert och trist ut, men kanske är en riktigt grym värld och story?
Har inte spelat någon av dom tidigare spelen dock.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Tyckte allt såg väldigt mediokert och trist ut, men kanske är en riktigt grym värld och story?
Har inte spelat någon av dom tidigare spelen dock.

Tycker samma, ljussättningen var väldigt tråkig .. Visst, konsoll, men ändå. Njae.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 20kr:

Tyckte allt såg väldigt mediokert och trist ut, men kanske är en riktigt grym värld och story?
Har inte spelat någon av dom tidigare spelen dock.

Håller med, tycker det såg ut som Mass Effect3, mediokert men inte imponerande.

Graffik är dock inte allt, har ett spel roligt gameplay så spelar knapt graffiken roll alls för mig personligen, dock så har jag märkt att jag får svårare och svårare att gå tillbaka till äldre spel då jag tycker det ser så trist ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Håller med, tycker det såg ut som Mass Effect3, mediokert men inte imponerande.

Graffik är dock inte allt, har ett spel roligt gameplay så spelar knapt graffiken roll alls för mig personligen, dock så har jag märkt att jag får svårare och svårare att gå tillbaka till äldre spel då jag tycker det ser så trist ut

Känner samma gällande när man spelar äldre spel, man börjar bli bortskämd som gamer nuförtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte så imponerad med tanke på att det gått ca 15 år nu, men som vanligt beror det på konsolerna.

Permalänk
Medlem

Om man vill kolla in samma demo i högsta kvalite går det att ladda ner en 6,22GB stor film i högsta kvalite från Gamersyde torrent här.
http://www.gamersyde.com/news_25_min_of_deus_ex_mankind_divid...

Den är 1080p@30fps med en bitrate på cirka 35Mbit i snitt. Det är alltså samma video, men utan Youtubes begränsningar. Verkar som de spelar på PS4 med tanke på kontrollerna. Ser riktigt bra ut enligt mig. Mycket bra ansiktsanimationer i dialogen också. UI:t kan göras bättre, men det är en tidig alfaversion. Spelet släpps först nästa år. Hoppas på en DX12-version för PC.