Garanti vid företagskonkurs

Permalänk
Medlem

Garanti vid företagskonkurs

Hej,
köpte ett PS4 för några månder sen hos GAME som nu har gått i konkurs, undrar då hur det är med min garanti? har jag nån garanti och vart vänder jag mig ifall nåt händer med mitt PS4?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sillyzz:

Hej,
köpte ett PS4 för några månder sen hos GAME som nu har gått i konkurs, undrar då hur det är med min garanti? har jag nån garanti och vart vänder jag mig ifall nåt händer med mitt PS4?

Till Sony.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sillyzz:

Har du tur så kan någon kedja *ta* över garantin som netonnet gjorde när expert konkade men annars får du vända dig till Sony direkt som är tillverkaren samt du får läsa på deras garanti vad den omfattar etc för det kan skilja mellan tillverkaren och återförsäljaren.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Tillverkaren har ofta egen garanti så man vänder sig då till SONY som nackskägg nämnde.

Permalänk
Medlem

Oavsett om hur garantin ser ut från tillverkaren så övergår reklammationsrätten från den du köpte varan från till ett steg upp i ledet, vilket brukar vara grossisten/tillverkarrepresentanten i landet, vid en konkurs. Detta regleras i konsumentköplagen.

Lycka till!

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

Och just när det kommer till Ps4 så verkar sony hantera det mesta själva.

Jag köpte en enhet från CDON som började strula, och all kontakt sköttes med Sony direkt, inte med CDON.

Så du är nog safe. Dock alltid bra att spara originalkvittot från Game, så du kan påvisa när du köpt produkten.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.