Permalänk
Inaktiv

Problem med att LANa

Allright, LAN-dags... Går sådär... :/ Vi försökte en gång, funka inte... Nehep, då hitta vi denna videon och följde den: https://www.youtube.com/watch?v=Q1SMMTttBSc Meeen, det funkar ändå inte... Så, vad ska man göra? Är det brandväggen eller nått som är problemet?

Permalänk

Se till att rätt por(ar) är öppna i brandväggen, kolla att ni har rätt ip.
Kolla också att ni alla har samma / rätt version av Minecraft.

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte fungerar?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Vad är det som inte fungerar?

När man ansluter står det "connection lost no further information"
Vi är person1 och jag har kopplat upp mej på hanns nätverk, vi gjorde som i filmen jag länkade, och testade på både min och person1 dator, cirka 10 gånger, men med samma resultat varje gång. En fråga till, kan man spela på mina världar trots att det är person1 som "äger" nätverket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunchlådan:

När man ansluter står det "connection lost no further information"
Vi är person1 och jag har kopplat upp mej på hanns nätverk, vi gjorde som i filmen jag länkade, och testade på både min och person1 dator, cirka 10 gånger, men med samma resultat varje gång. En fråga till, kan man spela på mina världar trots att det är person1 som "äger" nätverket?

Alltså inne i något spel?
Är ni båda i samma nätverk och har öppnat brandväggen?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

@BergEr: Dom vill lira minecraft över LAN.

Eller har jag missuppfattat?
Har ni en minecraft server på en av datorerna då?

Permalänk
Inaktiv

Problemet löste sig, vi hade glömt öppna brandväggen.... :/