Permalänk

csgo 120/144hz

Tjenare, För drygt ett år sedan installerade jag linux på min stationära dator, Enda anledningen till att jag gick tillbaka till windows var för att csgo inte ville spelas i 120/144hz. Tänkte höra nu om någon här kör csgo med den refreshraten? Kan lika gärna prova själv, men tänkte höra här föst. Har googlat lite och inte hittat någon speciellt relevant tråd.

MVh
//J

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem

Vad är din fråga? Förstår inte riktigt. Ja, jag och troligtvis de flesta cs-spelare spelar i 144hz. Fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Vad är din fråga? Förstår inte riktigt. Ja, jag och troligtvis de flesta cs-spelare spelar i 144hz. Fungerar utmärkt.

Det TS funderar över är om det finns någon som vet hur man får 144hz till CSGO på linux, då detta inte verkar fungera för TS.
(Det är vad jag ha förstått iaf.)

*EDIT* Efter att ha läst frågan igen så blev jag osäker...
Ja det är väldigt många som spelar just CS i 120/144Hz för det blir mycket mjukare samt du som spelare har lättare att upptäcka rörelser.
144Hz är vanligare idag i.o.m att det inte tillverkas speciellt många skärmar med 120Hz längre, just för att 144Hz är en nyare teknik

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Tack för svar, men hoppas att få svar från någon som spelar på en dator med linux som OS.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty3225:

Tack för svar, men hoppas att få svar från någon som spelar på en dator med linux som OS.

Launch options med - freq 144 borde fungera?
Har du fått 144 i Linux? Annars kan du testa t.ex Xandr.

Beskriv gärna mer om ditt problem så man kan förstå exakt vad som inte fungerade och vad du gjorde för att testa.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av mannen99:

Launch options med - freq 144 borde fungera?
Har du fått 144 i Linux? Annars kan du testa t.ex Xandr.

Beskriv gärna mer om ditt problem så man kan förstå exakt vad som inte fungerade och vad du gjorde för att testa.

Tjenare, ah nu var det ett tag sen men jag ska försöka.

Launch options till cs har jag som standard att alltid ställa in så -freq 144 va allt där. I desktop så hade jag installerat Nvidias proprietary drivers och ställt in skärmen där till 144. Så i desktop fungerade 144hz enligt mig. Problemet var sen i cs så märktes det direkt att det inte kördes i 144 utan i 60.

Har dock läst runt lite mer och någon skrev att man kunde testa i window mode. Får se om jag orkar installera om hela datorn bara för att testa window mode.

MVH

//J

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem

om någon vill ge mig en 144hz-skärm så kan jag prova fungerar utmärkt i 60 och 75 hz åtminstone. det borde väl inte vara något problem tänker jag? många fps får man ju osv.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

@qwerty3225: alright, ska blåsa min maskin till Linux inom två veckor i alla fall o kör bara GO så jag lär ju testa snart..

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av mannen99:

@qwerty3225: alright, ska blåsa min maskin till Linux inom två veckor i alla fall o kör bara GO så jag lär ju testa snart..

Nice, om du kommer ihåg tråden så uppdatera gärna

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk

Kan nu svara på min egen fråga. JA det funkar!! Är väldigt nöjd med resultatet, nu kan jag äntligen få det bästa av två världar, cs och linux <3

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.