Flytta över Steamspel till annan dator?

Permalänk

Flytta över Steamspel till annan dator?

Jag har försökt flytta ett spel till en annan laptop jag har köpt. Har redan fixat Steam på den nya och det är samma konto.

På den gamla datorn låg spelets filer på

  • Mina Dokument

  • Katalog C:/Program Files (x86): mapp EA Games

  • Katalog C:/Program Files (x86): Steam, mapp steamapps.

Hittills har jag säkerhetskopierat och lagt filerna på samma platser i nya laptopen. Samt återställt filerna till Steam och verifierat spelcache.
Men när spelet går igång och jag kommer till den sparade filen jag vill ladda så kommer ett felmeddelande upp om att laddningen misslyckades.

Var har felet inträffat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirBartoff:

Jag har försökt flytta ett spel till en annan laptop jag har köpt. Har redan fixat Steam på den nya och det är samma konto.

Olika spel sparar saven på olika ställen. Googla på "spelets namn save location" och spara över filen på samma ställe på dator nummer två!

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte stava efter midsommar
Visa signatur

i7 4970k@4,7 GHz | Corsair H100i | 16GB Corsair DDR3 1600MHz | Asus z97-A | Gtx 970 Strix | OZC 750W | Hatar OS | Fractal Design R5 | Samsung 840 EVO 256gb
ASUS 24" VG248QE 144Hz + Två VA-paneler från Benq

Permalänk
Avstängd

Vad är det för spel?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

Vad är det för spel?

FIFA 15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirBartoff:

FIFA 15 på Steam, what? Det är ju ett origin spel?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SirBartoff:

En snabb sökning så hitta jag det här.

Skriv in "%USERPROFILE%\Documents\FIFA 15" så kommer du ditt.

Källa

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Skrivet av Mytos:

FIFA 15 på Steam, what? Det är ju ett origin spel?

Oj, Pro Evolution Soccer 2015 menade jag. Varvar dom så mycket att jag blandar ihop iblannd

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirBartoff:

Oj, Pro Evolution Soccer 2015 menade jag. Varvar dom så mycket att jag blandar ihop iblannd

Hehe, då ska du flytta över innehållet här: %USERPROFILE%\Documents\KONAMI\Pro Evolution Soccer 2015, till samma plats på den andra datorn.

Edit: Aha, nu läste jag lite för snabbt. Du har alltså kopierat den redan.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

@Mytos: Ja, det är ju det som är frågan om jag har kopierat till för många platser. På min gamla dator var den i en KONAMI-mapp både under Mina dokument och i katalog C:/Program Files (x86) och sen som egen mapp i steamapps.

För närvarande är filerna placerade på motsvarande platser i nya datorn. Har i och för sig Win 8.1. Kan det påverka?

Permalänk
Skrivet av SirBartoff:

@Mytos: Ja, det är ju det som är frågan om jag har kopierat till för många platser. På min gamla dator var den i en KONAMI-mapp både under Mina dokument och i katalog C:/Program Files (x86) och sen som egen mapp i steamapps.

För närvarande är filerna placerade på motsvarande platser i nya datorn. Har i och för sig Win 8.1. Kan det påverka?

Förstår inte, du kopierar alltså mappen där spelet ligger?

Jag gjorde såhär när jag la över mina spel

* Gick in i steam på gamla datorn
* Högerklicka på spelet du behöver "create backup file"
* Lägg på extern lagring
* In med skiten på nya datorn (öppnar backupfilen i Steam)

/JP

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670 3,4 Ghz MB: MSI Z87I AC mITX GPU: ZOTAC Geforce GTX 9.70 RAM: Corsair Vengeance 2x4GB PSU: Fractal desing 650W 80+ Bronze

Permalänk

@Dentan_JP:

Ja, på min gamla dator låg spelets mapp i både Mina Dokument, Katalog C:/Program Files (x86): mapp Konami samt Katalog C:/Program Files (x86): Steam, mapp steamapps.

Jag säkerhetskopierade filerna och lade dom på samma platser i nya laptopen och verifierade spelcachen i Steam. Sparningen jag vill fortsätta på finns i spelet men den går inte att öppna. Får ett felmeddelande om att filen misslyckades att ladda.

Permalänk

@SirBartoff:

Aha, då förstår jag :). Tror tyvärr inte jag kan hjälpa dig där.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670 3,4 Ghz MB: MSI Z87I AC mITX GPU: ZOTAC Geforce GTX 9.70 RAM: Corsair Vengeance 2x4GB PSU: Fractal desing 650W 80+ Bronze