ARK: Survival Evolved Server "Urskogen"

Permalänk
Medlem

ARK: Survival Evolved Server "Urskogen"

Tjena,

Vi är ett gäng som hyrt en server med 70 slots som finns i Stockholm! Ping mot Göteborg är ca 30-50ms.

Servern har testats i två dagar och än så länge är det 100% "uptime"(sen får man väl räkna med att det blir omstarter då och då)

Servern tillåter download av befintliga "survivors"!

PVP/PVE är det som gäller och det finns inga direkta regler förutom gott uppförande i chatt.

Välkomna att spela här och träffa lite goa människor!

Har ni svårt att hitta servern kan ni lägga till BubboARK (sök Bubbo). Då kan ni delta genom mig på Steam och sedan bjuda in vänner och fiender!

Steam group: ARK Urskogen Server

Steam join: Server Connect

Lämna en rad om ni är intresserade eller har frågor

Permalänk

Mycket härlig server, inget lagg och trevligt folk.

Rekommenderas varmt

Permalänk
Medlem

jag spelar gärna på eran server

Permalänk
Medlem

@Kelevra51:

Bara att klicka på länken eller adda mig

Permalänk
Medlem

Är det PVP på servern? Alltså att spelare kan döda spelare och förstöra allt medan man är bortkopplad till det verkliga livet?
Står PVP/PVE därav undrar jag (PVP = player vs player) (PVE = player vs environment).

Edit: Var in och såg nu att det var PVP.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

@Pnorberg:

Allt är tillåtet när man ska överleva! Dock är det väldigt passivt på servern just nu!

Permalänk

ta bort pvp skiten... hatar spel förstörare. sånt folk kan dra åt H*lvete. Som du skriver " Välkomna att spela här och träffa lite goa människor! " hur kan folk vara goa om en spelare kommer och förstör ett hus man har byggt upp :S

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

@mnystedt86:

PVP försvinner ej. Vi anser detta vara ett viktigt moment i denna typ av spel. Vi vill skapa rivalitet och maktkamp

Du borde nog hålla dig till en PVE-server eller single player. Spelet går ut på att överleva till vilket pris som helst.
Bara för att jag spelat SC2 mot mina vänner och de förstört min bas så behöver jag ju inte hata dem?

Permalänk
Skrivet av Borderlander:

@mnystedt86:

PVP försvinner ej. Vi anser detta vara ett viktigt moment i denna typ av spel. Vi vill skapa rivalitet och maktkamp

Du borde nog hålla dig till en PVE-server eller single player. Spelet går ut på att överleva till vilket pris som helst.
Bara för att jag spelat SC2 mot mina vänner och de förstört min bas så behöver jag ju inte hata dem?

Men Hur roligt är det, om man lägger ca 5 timmar totalt på ett hus och sen när det är klart, Så kommer det nån och bara förstör det, hur roligt är det?.. :/ Man säger ju inte direkt: Oj då.. här är mitt hus förstört och alla mina saker är stulna haha, busiga spelare"

Det är pve som är kärlek i spel, Vänskap, hjälpsamma, pålitliga, och trevliga

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Men Hur roligt är det, om man lägger ca 5 timmar totalt på ett hus och sen när det är klart, Så kommer det nån och bara förstör det, hur roligt är det?.. :/ Man säger ju inte direkt: Oj då.. här är mitt hus förstört och alla mina saker är stulna haha, busiga spelare"

Det är pve som är kärlek i spel, Vänskap, hjälpsamma, pålitliga, och trevliga

Kanske testa WoW eller eventuellt the Sims.

Permalänk
Medlem

PVP är det inget fel på, däremot är det fel att när man loggar ut så kan vem som helst gå och ta sönder, döda och ta allt som man kanske lagt en jäkla massa timmar på.
De bör se över det då alla kan eller kanske inte vill spela varje dag detta spel och som de byggt upp det nu så är det nog ett krav.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

@Pnorberg:

Då finns det PVE servers

Permalänk

Det var tyvärr inget spel för mig, men har de så kul.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Jag är inne på Urskogen tillsammans med 6 polare och lirar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

tja hur fixar man en gratis server för jag några polare vill köra men så inte de vi har bygt upp försvinner å såvidare

Permalänk
Medlem

@aszkresnik:

Först och främst så är denna tråd inte menad för andra servers än "Urskogen". Starta en egen tråd!

Om du ska starta en egen server "gratis" så gäller det att du har hårdvara ståendes hemma som du kan köra den på. Alternativt så kan du hyra en server som vi gör för ett gäng hundralappar i månaden.

Att få tag i filerna från den server du spelat på och sedan använda dem i din nya "setup" är också ett krav för att du inte ska förlora det ni gjort.

Inget är gratis. Allt är krångligt.

Permalänk
Medlem

Kan man bli dödad i sömnen på er server? eller är de så på alla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

Kan man bli dödad i sömnen på er server? eller är de så på alla?

Du kan alltid bli dödad, även under sömn. Så fungerar det överallt.

Permalänk
Medlem

@Belzer:

Då känns de ju helt onödigt att spela. Få allt man byggt upp raserat varenda natt är ju ingen höjdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

@Belzer:

Då känns de ju helt onödigt att spela. Få allt man byggt upp raserat varenda natt är ju ingen höjdare.

Nyckeln är att teama upp med dina polare och bygga ett litet hus snabbt. Ännu bättre är om du kan smälla upp huset på en inte alltför obvious plats, och sedan omringa det med trätaggar.

Permalänk
Medlem

@Belzer: Sen så har man någon som håller vakt också? Är man några polare så får man skaffa ett schema och så får man ta ledigt på vederbörande dag efter man hållit utkik.

Permalänk
Skrivet av ripan_:

@Belzer: Sen så har man någon som håller vakt också? Är man några polare så får man skaffa ett schema och så får man ta ledigt på vederbörande dag efter man hållit utkik.

haha fy fan va omständigt, som ny spelare låter PVE bra mycket roligare då
känns som man måste vara ett gäng på 50 pers minimum som kan ställa upp å jobba skift i detta spel...

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

@Belzer: Sen så har man någon som håller vakt också? Är man några polare så får man skaffa ett schema och så får man ta ledigt på vederbörande dag efter man hållit utkik.

Skrivet av truedesire:

haha fy fan va omständigt, som ny spelare låter PVE bra mycket roligare då
känns som man måste vara ett gäng på 50 pers minimum som kan ställa upp å jobba skift i detta spel...

Än så länge har jag och gubbarna enbart lirat på PvP servrar. Men låter er inte luras av namnet, en stor majoritet av spelarna är faktiskt vänliga och samarbetar med varandra på alla möjliga olika sett. Visst händer det att det kommer någon jävel till korvspad och smäller ner hela campet, men det är ofta tidigt i byggnadsskedet eller om du bosatt dig på något verkligt dumt ställe.

Permalänk
Medlem

Kanske går off-topic nu men är verkligen spelet spelbart för tillfället?
Testade installera det men kunde bara köra på väldigt låga inställningar med en i7 2700k @ 4.5GHhz och en 290.

Permalänk
Medlem

Vi hade några killar häromdagen som inte var nöjda med att bli raidade alls. De blev så arga att de lämnade servern och spydde galla på folk...

Angående prestanda så ser spelet flera förbättringar varje vecka. Just nu är det klart spelbart på höga inställningar med min i5-3750K 4.5GHz och GTX 780. Sli kommer med W10 och då kan jag utnyttja mitt andra 780 också

Vi har riktigt kul med goa gubbar på servern just nu, hade gärna sett att vi blev fler! Välkommen att testa prestandan hos oss @Cudage

Permalänk
Medlem

Hej, vi är ett gäng på 5 pers. level 40-65. Vi skulle gärna vilja börja lira på servern men helt ärligt.. PVP i all anda men när människor med 127+ dinos raidar människor som bygger trähus etc så känner man att det blir riktigt segt att spela. Är det så på denna servern också? människor som kör Kill on sight oavsett om du är level 10 eller 50? ( då syftar jag på tribar/människor som kör lite mer "bully" style bara för att de inte har något bättre för sig.

Tack för svar

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB, MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB, Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5,Corsair 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz VENGEANCE PRO RÖD, Samsung SSD EVO 850-Series 500GB, EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär, Fractal Design Kelvin S24 240mm,Corsair Carbide Air 540 Cube Vit, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Fanmezia:

Hej, vi är ett gäng på 5 pers. level 40-65. Vi skulle gärna vilja börja lira på servern men helt ärligt.. PVP i all anda men när människor med 127+ dinos raidar människor som bygger trähus etc så känner man att det blir riktigt segt att spela. Är det så på denna servern också? människor som kör Kill on sight oavsett om du är level 10 eller 50? ( då syftar jag på tribar/människor som kör lite mer "bully" style bara för att de inte har något bättre för sig.

Tack för svar

Har haft samma problem på de servrar jag kör på, folk som offline raidar med fåglar, folk som tar alla djur o droppar dom i andras baser eller bara droppar vilda. Sen när man är inne går dom aldrig på först när man har loggat ut... Hojta till om du hittar någon bra server!

är några polare på runt lvl 30...

Permalänk

Spela inte på denna server!

De 10 pers som äger servern är max level och har baser över hela kartan. De offline raidar ens bas med örnar och förstör huset, länsar resurserna, dödar dinosaurierna och mördar spelar kropparna, de förstör även ens sängar så man inte kan spawna direkt i det som är kvar av ens bas.

Mycket trist att en grupp höglevlade ska puckla på låglevlade som inte kan skydda sig.

Rekommenderar ingen att spela på denna server då det är lönlöst att försöka skapa något då det direkt blir kvaddat när man inte är online.

Permalänk
Medlem

Ojdå

@Victory7092:

För det första är det två pers som har servern.

För det andra så har den triben bara 2 baser.

För det tredje är det endast två tribes som har råkat illa ut.

För det fjärde så har båda de tribes som råkat illa ut varit först med att vara aggressiva. (om ni minns fågeln och killen som var offline jämte den)

Slutligen så är det ingen bra idé att vara först med att vara aggressiv och sen grina när folk hämnas. Att kasta skit här på SweC bara för att du inte pallade trycket är ganska ruttet det också.

För övrig så kan jag meddela att alla andra tribes stormtrivs och handel mm. pågår för fullt!

Permalänk
Medlem

@Borderlander:

Tänkte kika om ni har några inställningar utöver orignal? Vi är ett gäng som kört med taming 2.0 o gathering 1.5 för o få lite mer fart på det. Letar efter en ny server med liknande inställningar o eran låter väll trevlig.