Helt ok media och speldator för 3-8K

Permalänk
Medlem

Nu var det allt för lång tid sedan jag kollade på hur långt upp i prisklasserna man behöver gå för att flaskhalsa en 2600 (det vet säkert någon annan här bättre än jag).

Ursäkta mig om jag generaliserar lite men är du såpass osäker på vad du behöver (vad vill du spela? ) kanske det vore vettigt att börja med att uppgradera säg Nätagg+Grafikkort i den burk du har och se hur du upplever prestandeförbättringen? Detta då det ändå är prylar du tänkt skaffa allt eftersom?

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.No1:

Ursäkta mig om jag generaliserar lite men är du såpass osäker på vad du behöver (vad vill du spela? ) kanske det vore vettigt att börja med att uppgradera säg Nätagg+Grafikkort i den burk du har och se hur du upplever prestandeförbättringen? Detta då det ändå är prylar du tänkt skaffa allt eftersom?

Tyvärr så verkar Acer X3990 vara en liten ITX-dator med halvhöjds-PCIe, så det är nog rätt kört att försöka uppdatera den. Om man verkligen vill använda processorn i den så är nog det bästa valet ett begagnat LGA 1155-moderkort. Men om man tar processorn från X3990:an så blir det nog svårt att sälja den datorn ifall man skulle vilja göra det, men man lär väl ändå inte få så mycket för den.

Permalänk
Skrivet av perost:

Tyvärr så verkar Acer X3990 vara en liten ITX-dator med halvhöjds-PCIe, så det är nog rätt kört att försöka uppdatera den. Om man verkligen vill använda processorn i den så är nog det bästa valet ett begagnat LGA 1155-moderkort. Men om man tar processorn från X3990:an så blir det nog svårt att sälja den datorn ifall man skulle vilja göra det, men man lär väl ändå inte få så mycket för den.

Är det mer lönt att köpa en ny processor eller att ta den ur datorn jag har?

Permalänk
Skrivet av Spelnörden:

Varför inte bara köpa ett bättre grafikkort till din nuvarande dator i stället?

Tyvärr är datorn jag har en liten kompakt mini ATX med halvhöjds PCIe, så det är iprincip kört att uppgradera den.

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

@farlig frukt: Den processorn är bättre än alla nämnda i den här tråden. Bara att instämma med ovan.

i7 2600 då alltså? Har du några förslag på ett 1155 socket kompatibelt moderkort?

Permalänk
Skrivet av farlig frukt:

Tyvärr är datorn jag har en liten kompakt mini ATX med halvhöjds PCIe, så det är iprincip kört att uppgradera den.

Köp en ny datorlåda så är problemet löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farlig frukt:

Är det mer lönt att köpa en ny processor eller att ta den ur datorn jag har?

Svårt att säga, det beror lite på hur mycket du kan få för din X3990 ifall du säljer den, jag har lite dålig koll på att värdera en sån dator. Men begagnat är billigare och mer prisvärt, så det beror nog mest på hur gärna du vill ha nya grejor. Här kan du läsa Sweclockers recension av 4690K, den CPU som troligtvis är vad du bör välja om du ska köpa nytt. 2600 är inte med i testet, men 2600K är med och presterar identiskt (K = kan överklockas). Det finns ingen klar vinnare mellan 2600 och 4690K, 4690K har lite snabbare kärnor medan 2600 har fler trådar.

Permalänk

WALL OF TEXT! Hoppas innerligen att du läser detta!

Folk kommer alltid att ha märken som de personligen föredrar och du får därför massa olika men ändå lika tips, vad du borde göra är att läsa på om delarna, läs recensioner, tester osv och skapa en egen mening om vad du vill ha, alla har olika preferenser och vad som passar för mig kanske inte passar för dig..

Det bästa man kan göra är att läsa på om varje del, det jag prioriterar allra mest är ett välventilerat chassi med dammfilter all over, rekommenderar noctuas fläktar, de må vara fula och aningens dyra men de är top notch till kylning. kolla kylning på grafikkort, du vill ha bra kylning där, köp ALDRIG referensdesign, låter som någon jävla jet turbin , kommer spela stor roll på tempen i chassit, skaffa ett stabilt moderkort, de billigare är inget vidare och finns brister som du i framtiden kommer lida från, om du tex vill överklocka din processor nästa gång du köper ett nytt grafikkort, en cpu kan vara riktigt länge med en bra cpukylare och lättare överklockning, sitter fortfarande på en 2500k på 4ghz, duger finfint till allt, du kan ofta skippa en generation(ibland två) innan det behöver uppgraderas, något sorts minne utan överdrivna kylflänsar som blockerar eventuell cpukylare, som du bör köpa, stock är verkligen skit!(tänk efter där, finns lite olika varianter, personligen föredrar jag push & pull som blåser ut mot den bakre fläkten i chassit, sen har jag alltid gillat en 120mm fläkt på sidan som blåser på grafikkorten.

Personligen föredrar jag någon av intels senare processorer med amds grafikkort, är i stort behov av uppgradering själv, jag kommer lägga stor vikt på kylningen, chassioptimal kylning med BRA fläktar, vilket grafikkort.. osäker där , optimerat med fläktar.

Läs på om allt jag har nämnt! läs på om delar! man lär sig snabbt vad som är värt att köpa, att läsa recensioner och vad andra tycker om varorna är guld värt!

Läste du allt detta, då har du allt du behöver för att bygga ett vettigt paket! förutom en sak, psun, ingen ide att totalt överdriva där men du ska gärna ha 50-150w över din maximala förbrukning då agget degraderas lite över tid, men det byts säkert ut länge före det leder till problem.

Hoppas att jag hjälpte! förstår att många känner sig osäkra i den hära djungeln, sen när det kommer till vilka delar du ska välja så måste jag självklart rekommendera processor från intel och grafikkort från AMD, härlig combo!

SIST MEN INTE MINST, KÖP KÄNDA MÄRKEN, jämför och ta det du föredrar, jag går oftast efter hur stabilt sakerna kyler, sen när det gäller nätagg, se till att garantin är så lång som möjligt.

Om alla läste vad jag precis skrev så hade vi sluppit ett dussin trådar om "hjälp, jag kan inte köpa en dator" trådar om dagen, vi förstår att ni vill ha hjälp, men hundratals, säkert tusentals trådar finns redan, gå igenom dem för bövelen.

Over and out!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Tyvärr så verkar Acer X3990 vara en liten ITX-dator med halvhöjds-PCIe, så det är nog rätt kört att försöka uppdatera den. Om man verkligen vill använda processorn i den så är nog det bästa valet ett begagnat LGA 1155-moderkort. Men om man tar processorn från X3990:an så blir det nog svårt att sälja den datorn ifall man skulle vilja göra det, men man lär väl ändå inte få så mycket för den.

Där har du definitivt rätt :).

Traderapriserna tycks hinta om att man får drygt 1000-1500kr (-10% om du inte har en rabattkod).

Då är följdfrågan med andra ord huruvida det är värt det? Nu inser jag att det kanske inte borde vara jag som ställer frågorna då jag inte är Trådskapare

I vilket fall var väl inte mitt alternativ inte sådär jättebra!

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi ej tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne), se §3.3:

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Chimo:

Lägg inte mer än 600kr på nätagget, det där är overkill.

Ta lågprofils-ram för eventuella cpu-kylartorn i framtiden.

Se över möjlighet att köra Intel CPU, alternativt AMD FM2 om pengarna inte räcker.

Kolla om du kan få tag på billigare windows, t.ex. studentrabatt om du studerar.

Nej, men TS ska väll ha ett agg med bra kvalité. Tyvärr verkar dom med riktigt fin kvalité under 1000kr försvunnit. Fractal integra m är vad jag sett den som är okej under 1000kr (inte lika bra som aggen som försvunnit ur marknaden, men bra nog.)

Skulle inte personligen rekommendera kraft.

Skrivet av farlig frukt:

Tjena! Ska snart bygga en ny gaming dator, komponenterna ser ut såhär (om ni undrar): http://www.inet.se/kundvagn/visa/8118707/2015-06-23http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/8118707/2015-06-23

Har för tillfället en Acer Aspire X3990 dator, med en Intel Core i7 2600 processor i. Jag är helt värdelös på att pilla med och i datorer, och undrar om någon här vet om det är möjligt att ta ut min processor från denna dator och sätta in den i den nya, så att jag slipper köpa en ny. Och om det är möjligt, passar den in med delarna jag valt? Tack på förhand .

EDIT: Här är specs till min nuvarande dator: https://www.komplett.se/acer-aspire-x3990/646256#!tab:extra

Då gör vi så här, Ta kort på insidan, men gissar på moderkortet är ATX/matx, sitter det 9 skruvar i moderkortet bör det vara ATX.

Byt chassit och flytta över ram, moderkort och cpu till nya datorn. Du får bäst pris/prestanda att göra så.

Välj ett bra agg, skulle troligen få in ett g2 agg i budgeten, flytta även över HDD och välj till en SSD ger en enormt fin boost speciellt om den långsamma hårddisken som sitter i datorn (går långsammare än en disk man normalt har OS på).

Sen kan du köpa typ 280/280x eller vad det går att få tag i inom din budget (kan hjälpa dig med mer tips).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Nej, men TS ska väll ha ett agg med bra kvalité. Tyvärr verkar dom med riktigt fin kvalité under 1000kr försvunnit. Fractal integra m är vad jag sett den som är okej under 1000kr (inte lika bra som aggen som försvunnit ur marknaden, men bra nog.)

Skulle inte personligen rekommendera kraft.

Då gör vi så här, Ta kort på insidan, men gissar på moderkortet är ATX/matx, sitter det 9 skruvar i moderkortet bör det vara ATX.

Byt chassit och flytta över ram, moderkort och cpu till nya datorn. Du får bäst pris/prestanda att göra så.

Välj ett bra agg, skulle troligen få in ett g2 agg i budgeten, flytta även över HDD och välj till en SSD ger en enormt fin boost speciellt om den långsamma hårddisken som sitter i datorn (går långsammare än en disk man normalt har OS på).

Sen kan du köpa typ 280/280x eller vad det går att få tag i inom din budget (kan hjälpa dig med mer tips).

Låter bra! Här är en bild av insidan: http://s1318.photobucket.com/user/mcshortsnazzle/media/2013-0...

Permalänk
Skrivet av farlig frukt:

Ser ut som Matx, men ändå inte, ser kortare ut. Svårt att se när en DVD spelare är i vägen Kan du ta en mer rakt uppifrån och försöka få mer ljus?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Ser ut som Matx, men ändå inte, ser kortare ut. Svårt att se när en DVD spelare är i vägen Kan du ta en mer rakt uppifrån och försöka få mer ljus?

Menar du själva caset (alltså lådan) eller moderkortet?

Permalänk
Skrivet av farlig frukt:

Menar du själva caset (alltså lådan) eller moderkortet?

Moderkortet. Skulle vara bra med en rak uppifrån och med mer ljus (tänd någon lampa i rummet)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Skulle inte personligen rekommendera kraft.

Inget fel på kraft serien.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Inget fel på kraft serien.

http://www.sweclockers.com/test/16951-be-quiet-kraft-och-cors... Sitter mest Capxon caps och något enstaka bra från Teapo.

Vågar inte svara på om capxon har något bättre produktserie, men allt ifrån CX till billigare TV apparater som det sitter capxon i går sönder efter något år.

Dessa nätaggs test testar bara delar av agget, inget om agget kommer hålla i några år. Dessutom saknar 80+ märkning, för att sänka kostnaderna och kunna välja billigare delar (lättare att nå 80% verkningsgrad på 230 volt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Moderkortet. Skulle vara bra med en rak uppifrån och med mer ljus (tänd någon lampa i rummet)

Lyckas inte få några bra bilder med DVD grejen i vägen. Här är ett par bilder av moderkortet jag hittade på google http://www.manualslib.com/manual/232907/Acer-Aspire-X3990.htm...

Permalänk
Skrivet av farlig frukt:

Lyckas inte få några bra bilder med DVD grejen i vägen. Här är ett par bilder av moderkortet jag hittade på google http://www.manualslib.com/manual/232907/Acer-Aspire-X3990.htm...

Så efter många men lyckades jag hitta vilken formfaktor det är DTX https://en.wikipedia.org/wiki/DTX_%28form_factor%29 lite smalare än matx. Så nytt chassi och flytta över det gamla ska inte vara något problem, vad jag lyckas hitta.

Så hdd,moderkort,ram,cpu från den gamla datorn, även DVD spelaren om det är liten platt sata kabel till denna.

Något sånt här då, ger ju fin prestanda, chassit ä'r rätt personligt så du fåpr byta det om du hittar något snyggare. Kom med frågor ändrar jag om paketet.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2864190&view=m

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

http://www.sweclockers.com/test/16951-be-quiet-kraft-och-cors... Sitter mest Capxon caps och något enstaka bra från Teapo.

Vågar inte svara på om capxon har något bättre produktserie, men allt ifrån CX till billigare TV apparater som det sitter capxon i går sönder efter något år.

Dessa nätaggs test testar bara delar av agget, inget om agget kommer hålla i några år. Dessutom saknar 80+ märkning, för att sänka kostnaderna och kunna välja billigare delar (lättare att nå 80% verkningsgrad på 230 volt).

Mycket kan hända på de 2åren sen testet gjordes. Jag har inga problem med att rekommendera KRAFT serien.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Mycket kan hända på de 2åren sen testet gjordes. Jag har inga problem med att rekommendera KRAFT serien.

Självklart, men då borde dom ju släppa version 2 typ. Sen verkar agget på väg ut. Kan ju inte rekommenderar ett agg som inte är bra i test och sen gissa att det nu är bra. Finns inga nya fräscha test ute och hittar ingen info om förbättringar så är det inte det heller.

SE på nya SFX-L agget från silverstone, där dom faktiskt gjorde ny version med japanska, inte smög in det i produktionen. Förbättrar man kvalitén borde man se till att köpare kan få reda på det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Mycket du har i datorn funkar bra att återanvända. Ett nytt lite rymligare chassi, kanske en SSD och framförallt ett nytt grafikkort kommer definitivt att göra susen för din del. Moderkort, processor och minnen kan du med fördel behålla.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Så efter många men lyckades jag hitta vilken formfaktor det är DTX https://en.wikipedia.org/wiki/DTX_%28form_factor%29 lite smalare än matx. Så nytt chassi och flytta över det gamla ska inte vara något problem, vad jag lyckas hitta.

Så hdd,moderkort,ram,cpu från den gamla datorn, även DVD spelaren om det är liten platt sata kabel till denna.

Något sånt här då, ger ju fin prestanda, chassit ä'r rätt personligt så du fåpr byta det om du hittar något snyggare. Kom med frågor ändrar jag om paketet.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2864190&view=m

Finns det något billigare alternativ? :P. Vill helst bara lägga runt 4-5,5K.
¨
EDIT: Blir detta kompatibelt med Wifi? Vi har bara wifi internet här så datorn måste vara kompatibel med det

Permalänk
Skrivet av farlig frukt:

Finns det något billigare alternativ? :P. Vill helst bara lägga runt 4-5,5K.
¨
EDIT: Blir detta kompatibelt med Wifi? Vi har bara wifi internet här så datorn måste vara kompatibel med det

Nej, har du inte det nu, kommer du inte få det. Ändrar paketet då.

Något sånt här då http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2864190&view=m ? Dock blir det lite trångt med ett ovanför grafikkortet (men det går).

Är omöjligt att hitta ett bra grafikkort mellan 2000/3000kr (är oftast dyra till det man får).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Nej, har du inte det nu, kommer du inte få det. Ändrar paketet då.

Något sånt här då http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2864190&view=m ? Dock blir det lite trångt med ett ovanför grafikkortet (men det går).

Är omöjligt att hitta ett bra grafikkort mellan 2000/3000kr (är oftast dyra till det man får).

Ser bra ut! Precis i min price range. Är ett GTX 960 bättre eller sämre än det kortet du lade i listan?

Permalänk
Skrivet av farlig frukt:

Ser bra ut! Precis i min price range. Är ett GTX 960 bättre eller sämre än det kortet du lade i listan?

Får du ett 960 för runt 1600kr så är det prisvärt. Både 960 och 380 ligger lite högt i pris för att motivera ett köp, 380 måste ner runt 2000kr/2300kr för att bli prisvärt (enligt min åsikt), om det går in i budgeten med par hundralappar dyrare grafikkort.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Får du ett 960 för runt 1600kr så är det prisvärt. Både 960 och 380 ligger lite högt i pris för att motivera ett köp, 380 måste ner runt 2000kr/2300kr för att bli prisvärt (enligt min åsikt), om det går in i budgeten med par hundralappar dyrare grafikkort.

Menar du detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3194668 ? Förresten, vad är skillnaden på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3194668 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3196979 ? . Verkar ju vara samma grej. Är det lönt att lägga till de extra hundra lapparna för att köpa det?

Permalänk
Skrivet av farlig frukt:

Menar du detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3194668 ? Förresten, vad är skillnaden på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3194668 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3196979 ? . Verkar ju vara samma grej. Är det lönt att lägga till de extra hundra lapparna för att köpa det?

Nej, troligen inte, är i så fall ljudnivån på korten (men är inte många tester ute, så svårt att svara på).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av farlig frukt:

Menar du detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3194668 ? Förresten, vad är skillnaden på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3194668 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3196979 ? . Verkar ju vara samma grej. Är det lönt att lägga till de extra hundra lapparna för att köpa det?

4gb vs 2gb vram, du vill helst sikta på 3gb+ i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Nej, troligen inte, är i så fall ljudnivån på korten (men är inte många tester ute, så svårt att svara på). Sen har du detta med förresten http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3196728

Då tror jag att jag satsar på 270x.