Permalänk
Medlem

Fluorescent stickers/Självlysande dekaler

Någon som testat något liknande? Kan det rekommenderas eller lossnar de stup i kvarten, ger dålig känsla, inte lyser upp när man har helt mörklagt etc etc.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

@oqvist: Var/hur ska det användas & varför? ska du sitta i mörklagt rum och se tangentbordet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Japp och vill inte köpa nytt tangentbord

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

@oqvist: självlysande färg räcker ju normalt bara 5-10min innan det slutar funka.

Fluorescerande som reagerar på UV ljus är ju att föredra då men då behöver du ha nån form av UV blacklight lampa. då borde du kunna göra spår med dremel och sen fylla i med florucerande nagellack.

eller menar du såna här
http://www.ebay.com/itm/New-Glowing-fluorescent-English-US-LL...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Fluorescerande som reagerar på UV ljus är ju att föredra då men då behöver du ha nån form av UV blacklight lampa. då borde du kunna göra spår med dremel och sen fylla i med florucerande nagellack.

Det... var en intressant lösning. Vf vill ha LED belyst tangentbord

"You SIR have the perfect solution, that even involves raiding the girlfriends makeup-cabin"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@oqvist: självlysande färg räcker ju normalt bara 5-10min innan det slutar funka.

Fluorescerande som reagerar på UV ljus är ju att föredra då men då behöver du ha nån form av UV blacklight lampa. då borde du kunna göra spår med dremel och sen fylla i med florucerande nagellack.

eller menar du såna här
http://www.ebay.com/itm/New-Glowing-fluorescent-English-US-LL...

Jag vet inte vad jag vill ha bara en lösning så jag kan se tangenterna i mörker utan att tända lampor :D. De där stickersarna de kräver UV lampa?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Det... var en intressant lösning. Vf vill ha LED belyst tangentbord

"You SIR have the perfect solution, that even involves raiding the girlfriends makeup-cabin"

gör du en bygglogg när det är klart ?

ja använder nagellack på jobbet när Svart/vita färgen (på undersidan) råkar lossna när man lossar glaset på Ipad´s..
ska man vara riktigt bra kollar man med "Experten" (Grrlz ?) vilket märke som torkar snabbast dom brukar ju ha koll på sånt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Jag vet inte vad jag vill ha bara en lösning så jag kan se tangenterna i mörker utan att tända lampor :D. De där stickersarna de kräver UV lampa?

ja är det den typ av Fluorescerande som jag tror så behövs nån form av blacklight för att det ska funka.

på engelska blir ju Fluorescence två nästan likadana saker (lyser i mörker med UV) eller använder Fosfor i färg för att få vanligt ljus att "stanna kvar en stund"

Fluorescerande mineral. när UV-ljuset stängs av så blir ju stenen vanlig färg igen i dagsljus.

sjärlvlysande men oftast bara 5-10min efter att man lyst på dom med starkt ljus

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Borde finnas något radioaktivt material med lång halveringstid

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Borde finnas något radioaktivt material med lång halveringstid

Det finns det, dessutom slipper du raka dig pga att allt hår trillar av.
win-win situation.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Borde finnas något radioaktivt material med lång halveringstid

dina texter kommer vara strålande bra. all five thumbs up

Uran-238 har halveringstiden 4,5 miljarder år.
ska du ha nånting som lyser så blir det nog bra med radium-226 fast där är det 1600år några få gram är som att få en helkropps Datortomografi i flera års tid varje dag.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ingen som har sätt den ungen i USA som pillade med just sånt självlysande, radioaktivt material.

Han samlade ju klockor och annat från massa ställen, skrapa av det självlysande och satte detta i en behållare, och skapade en typ av strålnings generator.

https://www.youtube.com/watch?v=O1CZUhTJaHU

Slutade med att USA kärnkraftsmyndighet fick plocka ner hela skjulet som han hade experimenterat med som radioaktivt avfall och sanera marken mm.

Hindrar inte honom från att "leka" med dem liknande saker dock

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Ingen som har sätt den ungen i USA som pillade med just sånt självlysande, radioaktivt material.

Han samlade ju klockor och annat från massa ställen, skrapa av det självlysande och satte detta i en behållare, och skapade en typ av strålnings generator.

https://www.youtube.com/watch?v=O1CZUhTJaHU

Slutade med att USA kärnkraftsmyndighet fick plocka ner hela skjulet som han hade experimenterat med som radioaktivt avfall och sanera marken mm.

Hindrar inte honom från att "leka" med dem liknande saker dock

glöm inte Richard Handl något Förståndshandikappade snubben från Ängelholm som försökte starta en kärnreaktion på spisplattan med uran/radium/americum som han köpt på ebay & brandvarnare blandat med svavelsyra.

http://www.hd.se/lokalt/angelholm/2011/08/15/karnkraft-i-koke...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

glöm inte Richard Handl något Förståndshandikappade snubben från Ängelholm som försökte starta en kärnreaktion på spisplattan med uran/radium/americum som han köpt på ebay & brandvarnare blandat med svavelsyra.

http://www.hd.se/lokalt/angelholm/2011/08/15/karnkraft-i-koke...

Heh... den var ny för mig.

Som sagt, vi är omgivna av farliga ämnen, vi behöver bara veta hur vi ska (eller rättare sagt, INTE SKA) använda dem...
Tur nog så har de flesta av oss vett nog att inte göra sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Ingen som har sätt den ungen i USA som pillade med just sånt självlysande, radioaktivt material.

Han samlade ju klockor och annat från massa ställen, skrapa av det självlysande och satte detta i en behållare, och skapade en typ av strålnings generator.

https://www.youtube.com/watch?v=O1CZUhTJaHU

Slutade med att USA kärnkraftsmyndighet fick plocka ner hela skjulet som han hade experimenterat med som radioaktivt avfall och sanera marken mm.

Hindrar inte honom från att "leka" med dem liknande saker dock

Nu är videon borttagen? Varför?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nu är videon borttagen? Varför?

Ingen aning.

Har märkt att några olika videor (även officiella musikvideor) har försvunnit idag. Måste ha hänt något, eller så håller de på och uppdaterar eller något.