Hur ställa in Dxtory så filerna inte blir megastora?

Permalänk
Medlem

Hur ställa in Dxtory så filerna inte blir megastora?

Testat köra Dxtory lite. Men filerna drar iväg rejält i storlek jämfört med raptr/shadowplayer.

Tagit Dxtory codec som var default, 30fps och low quality. Men tycker filerna blir grym kvalitet ändå och jättestora.

Vet ngn nån tips på vad jag kan ställa in så de inte blir så stora och inte superkvalitet? Typ lagom för youtube.

Ska jag aktivera compres i kvalitetsinställningarna eller det tar mycket cpu kraft?

Hittade lite andra codecs o saker nu så kanske får snurr på det

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Ingen aning om Dxtory, men testa gärna Shadowplay/Raptr om du inte redan övervägt dessa. Min Rapt AMD gaming evolved-recordingsak fungerade halvtaskigt för några månader sedan (ljud osynkat osv) men nu fungerar den utmärkt. Det tar väldigt lite plats och fungerar strålande men tar endå "lite" mer plats än t.ex Xsplit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Testat köra Dxtory lite. Men filerna drar iväg rejält i storlek jämfört med raptr/shadowplayer.

Tagit Dxtory codec som var default, 30fps och low quality. Men tycker filerna blir grym kvalitet ändå och jättestora.

Vet ngn nån tips på vad jag kan ställa in så de inte blir så stora och inte superkvalitet? Typ lagom för youtube.

Ska jag aktivera compres i kvalitetsinställningarna eller det tar mycket cpu kraft?

Hittade lite andra codecs o saker nu så kanske får snurr på det

Dxtory komprimerar inte sönder filerna som Shadowplay gör. Det är helt enkelt något man får leva med, däremot har jag helt övergett Dxtory då det var sjukt länge sedan det hände något med programmet och det tar alldeles för mycket kraft. Kör enbart med FRAPS numer.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Dxtory komprimerar inte sönder filerna som Shadowplay gör. Det är helt enkelt något man får leva med, däremot har jag helt övergett Dxtory då det var sjukt länge sedan det hände något med programmet och det tar alldeles för mycket kraft. Kör enbart med FRAPS numer.

Spelar du in länge med Fraps och hur fungerar det i så fall? Mitt intryck utav Fraps är ungefär det du beskriver Dxtory som (utom just uppdateringar, ingen aning om den punkten)

Vet att det är bra kvalité men känns otroligt laggigt och osmidigt jämfört med dem andra alternativen jag har provat... men du får gärna fylla i

Permalänk
Medlem

Filerna i dxtory blir stora, jag hade en partition på 500gb som jag la allt på, såg bara till att den inte blev full. Sen får du ju komprimera klippen i valfritt program i efterhand, personligen föredrar jag Sony Vegas

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av KNEKT Lös:

Ingen aning om Dxtory, men testa gärna Shadowplay/Raptr om du inte redan övervägt dessa. Min Rapt AMD gaming evolved-recordingsak fungerade halvtaskigt för några månader sedan (ljud osynkat osv) men nu fungerar den utmärkt. Det tar väldigt lite plats och fungerar strålande men tar endå "lite" mer plats än t.ex Xsplit.

Saken är att klockar jag GPUn i APUn så slutar inspelningen i Raptr att fungera av ngn anledning? Därför jag testade dxtory lite. Oklockat funkar Raptr bra men får hack i ljudet och även som du beskriver lite dålig sync?
Här är video med hack i, OBS inga hack i vare sig grafik eller ljud i spelet när jag spelar utan bara i videon:
https://www.youtube.com/watch?v=WQ5-ntlniLU

Skrivet av trickysaer:

Dxtory komprimerar inte sönder filerna som Shadowplay gör. Det är helt enkelt något man får leva med, däremot har jag helt övergett Dxtory då det var sjukt länge sedan det hände något med programmet och det tar alldeles för mycket kraft. Kör enbart med FRAPS numer.

Ja jag har märkt det. Kan kanske ändå leva med det men nästa problem är att filerna inte fungerar i youtube!

Skrivet av Lankus:

Filerna i dxtory blir stora, jag hade en partition på 500gb som jag la allt på, såg bara till att den inte blev full. Sen får du ju komprimera klippen i valfritt program i efterhand, personligen föredrar jag Sony Vegas

Ah ok, så med Sony Vegas kan jag komprimera dem och de fungerar då i youtube? För filerna jag får nu laddas upp men sen får jag bara att de inte fungerar i youtube

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Saken är att klockar jag GPUn i APUn så slutar inspelningen i Raptr att fungera av ngn anledning? Därför jag testade dxtory lite. Oklockat funkar Raptr bra men får hack i ljudet och även som du beskriver lite dålig sync?
Här är video med hack i, OBS inga hack i vare sig grafik eller ljud i spelet när jag spelar utan bara i videon:
https://www.youtube.com/watch?v=WQ5-ntlniLU

Ja jag har märkt det. Kan kanske ändå leva med det men nästa problem är att filerna inte fungerar i youtube!

Ah ok, så med Sony Vegas kan jag komprimera dem och de fungerar då i youtube? För filerna jag får nu laddas upp men sen får jag bara att de inte fungerar i youtube

Jag kör FRAPS + Sony Vegas. Laddar du upp dom i RAW-format så kommer YT komprimera sönder videon ännu mer än vad det normalt sett blir ändå.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jag kör FRAPS + Sony Vegas. Laddar du upp dom i RAW-format så kommer YT komprimera sönder videon ännu mer än vad det normalt sett blir ändå.

Vad ska man komprimera dem till för format för YouTube?
Avi spelade jag in i dxtory o det tog inte tuben.
Såg raptr gör mp4 filer tror jag, är det det som gäller?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Vad ska man komprimera dem till för format för YouTube?
Avi spelade jag in i dxtory o det tog inte tuben.
Såg raptr gör mp4 filer tror jag, är det det som gäller?

Yes, MP4 är det som gäller. Finns massa inställningstips på youtube

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Videolink

Du trenger en codex some heter Lagarith (google it)
Her er en video som Jack Frags viser en del grunnleggende instillinger for Dxtory
Bruker Dxtory myself, mest for Dayz og noe Wow...

Visa signatur

Oldschool overclocker

Permalänk

@stimpen
Japp! Känner igen det där. Min första instinkt var att programmet var värdelöst, men vid ett senare tillfälle fungerade det utmärkt. 1080p/60fps, så hög kvalité som möjligt tror jag. Just i dagsläget är Raptr det som fungerar bäst förutom möjligtvis Xsplit, men det krävs "premium" för att spela in i 1080p.

Konstigt det där med screen/game-capture program, vissa fungerar och vissa inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Ah ok, så med Sony Vegas kan jag komprimera dem och de fungerar då i youtube? För filerna jag får nu laddas upp men sen får jag bara att de inte fungerar i youtube

Ja precis, använd sony vegas eller typ Windows Movie Maker och komprimera filerna rejält

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Testat köra Dxtory lite. Men filerna drar iväg rejält i storlek jämfört med raptr/shadowplayer.

Tagit Dxtory codec som var default, 30fps och low quality. Men tycker filerna blir grym kvalitet ändå och jättestora.

Vet ngn nån tips på vad jag kan ställa in så de inte blir så stora och inte superkvalitet? Typ lagom för youtube.

Ska jag aktivera compres i kvalitetsinställningarna eller det tar mycket cpu kraft?

Hittade lite andra codecs o saker nu så kanske får snurr på det

Använder själv Dxtory med x264vf codec, spelar in ibland när man spelar D3 eller LoL, och när man fortfarande spelade WoW.
1080p30 Ligger runt ~300-400Mb/1min

Visa signatur

Dator: Ett metall chassi med varierande komponenter på insidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nassuz:

Videolink

Du trenger en codex some heter Lagarith (google it)
Her er en video som Jack Frags viser en del grunnleggende instillinger for Dxtory
Bruker Dxtory myself, mest for Dayz og noe Wow...

Håller med här Lagarith Lossless Codec är en av de bästa alternativen med Dxtory.
Men fortfarande är det rätt stora filer, somliga kör de genom Handbrake efter att dom spelat in (Själv skulle jag göra det efter man har editerat, om man vill arkivera sina filer)

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nassuz:

Videolink

Du trenger en codex some heter Lagarith (google it)
Her er en video som Jack Frags viser en del grunnleggende instillinger for Dxtory
Bruker Dxtory myself, mest for Dayz og noe Wow...

@stimpen: Den videon är väldigt bra. Komprimeringen blir väldigt god och du får även lära dig sätta upp ljudinspelning på ett vettigt och enkelt sätt. Då får man in ljudet på olika kanaler, så om du sitter och snackar på nån VoIP-tjänst går det att enkelt lägga till eller ta bort dina kompisars reaktioner från slutprodukten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Saken är att klockar jag GPUn i APUn så slutar inspelningen i Raptr att fungera av ngn anledning? Därför jag testade dxtory lite. Oklockat funkar Raptr bra men får hack i ljudet och även som du beskriver lite dålig sync?
Här är video med hack i, OBS inga hack i vare sig grafik eller ljud i spelet när jag spelar utan bara i videon:
https://www.youtube.com/watch?v=WQ5-ntlniLU

Ja jag har märkt det. Kan kanske ändå leva med det men nästa problem är att filerna inte fungerar i youtube!

Ah ok, så med Sony Vegas kan jag komprimera dem och de fungerar då i youtube? För filerna jag får nu laddas upp men sen får jag bara att de inte fungerar i youtube

Det finns gratisalternativ om man inte vill köpa Sony Vegas. Jag använder XviD4PSP v7.0.133 beta och Handbrake v0.10.2 finns också och man kan använda båda för att lägga upp på youtube. Man konverterar till mp4 format

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nassuz:

Videolink

Du trenger en codex some heter Lagarith (google it)
Her er en video som Jack Frags viser en del grunnleggende instillinger for Dxtory
Bruker Dxtory myself, mest for Dayz og noe Wow...

Skrivet av nick-li:

Håller med här Lagarith Lossless Codec är en av de bästa alternativen med Dxtory.
Men fortfarande är det rätt stora filer, somliga kör de genom Handbrake efter att dom spelat in (Själv skulle jag göra det efter man har editerat, om man vill arkivera sina filer)

Skrivet av Sebbepojken:

@stimpen: Den videon är väldigt bra. Komprimeringen blir väldigt god och du får även lära dig sätta upp ljudinspelning på ett vettigt och enkelt sätt. Då får man in ljudet på olika kanaler, så om du sitter och snackar på nån VoIP-tjänst går det att enkelt lägga till eller ta bort dina kompisars reaktioner från slutprodukten.

Jag testade lagarith men jag tror det codecet var för krävande för min dual core a6-7400k :(. Körde lagarith och lame mp3 codec till ljudet. Men fick stort tapp i fps, dubbelt så mycket som med dxtory codec vilket inte verkar komprimera så mycket.
Ställde in codecet efter en guide som skulle vara bra för spel, dvs inte ta så mycket resurser.

Kanske jag inte kan få små filer då det kräver mer komprimering on the fly vilket prollen inte verkar klara?

Men tänker raptr som jag spelar in med annars men inte funkar så bra på denna burk ger hyffsat små filer och ok kvalité och samtidigt får jag inte så stor fps loss? Går det att ställa in så det blir ok kvalité a la raptr/shadowplay men att filerna inte blir så stora och det inte tar så mycket resurser?

Skrivet av AMD-FX:

Det finns gratisalternativ om man inte vill köpa Sony Vegas. Jag använder XviD4PSP v7.0.133 beta Handbrake v0.10.2 finns också och man kan använda båda för att lägga upp på youtube. Man konverterar till mp4 format

Ok, för det blir nog att jag får spela in stora filer ändå och sen komprimera dem för komprimering on the fly verkar inte min prolle klara av.
Problemet är att jag sitter med en ssd disk bara. Med 100gb ledigt. Spelade in o sen stängde inspelningen av sig, tänkte vad är det för fel på den nu? Men då var filen redan 100gb stor och hade fyllt hdn lol.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Jag testade lagarith men jag tror det codecet var för krävande för min dual core a6-7400k :(. Körde lagarith och lame mp3 codec till ljudet. Men fick stort tapp i fps, dubbelt så mycket som med dxtory codec vilket inte verkar komprimera.
Ställde in codecet efter en guide som skulle vara bra för spel, dvs inte ta så mycket resurser.

Kanske jag inte kan få små filer då det kräver mer komprimering on the fly vilket prollen inte verkar klara?

Men tänker raptr som jag spelar in med annars men inte funkar så bra på denna burk ger hyffsat små filer och ok kvalité? Går det att ställa in så det blir ok kvalité a la raptr/shadowplay men att filerna inte blir så stora och det inte tar så mycket resurser?

Ok, för det blir nog att jag får spela in stora filer ändå och sen komprimera dem för komprimering on the fly verkar inte min prolle klara av.

Jag använder också Fraps med 60 fps inspelning. Hur resultatet blir beror på spelet hur tungdrivet det är. En del spel kan gå laggigt, men det går att fina till det lite om man konverterar och väljer att filmen konstant ska ha 60 fps. Man kan även köra med OBS (Open Broadcaster Software), men kvaliteten blir väl kanske inte lika bra som Fraps. Lagarith Codecen som en del har nämnt är också bra om man vill ha mindre filer

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

"Jag testade lagarith men jag tror det codecet var för krävande för min dual core a6-7400k"

Skal man ta opp video i bra kvalite når man gamer, så bør man ha en ok PC ( ok gamepc mener jeg i5 eller AMD ifra FX 6300/83xx og opp) Dette for å minske eventuellt en flaskhals. En nyere i7 er bedre.

Er man seriøs på video, kjøp den største SSD man har råd med, eller sett opp 2 "normaldisker" i Raid0, man får da allt ifra 120mb/s til 240mb/s read write som video skal skrives til.

"Youre computer is never BETTER than youre WEAKEST component"

Game on

Visa signatur

Oldschool overclocker

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av KNEKT Lös:

Ingen aning om Dxtory, men testa gärna Shadowplay/Raptr om du inte redan övervägt dessa.

ShadowPlay är värdelöst om syftet är att klippa ihop ett montage pga variabel framerate.

OBS fungerar bra för mig. Dock går det inte att spela upp filerna (när jag spelat in i 60 fps) i någon spelare jag provat; det funkar däremot utmärkt att ladda upp dem på YouTube.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nassuz:

Videolink

Du trenger en codex some heter Lagarith (google it)
Her er en video som Jack Frags viser en del grunnleggende instillinger for Dxtory
Bruker Dxtory myself, mest for Dayz og noe Wow...

Lagarith Lossless Codec + Dxtory fungerar inte längre. Det suger prestanda något så in i helvete. Jag kör på systemet i sign. Och spelar t ex från en SSD och spelar in till en annan, det går bara inte. Dxtory har inte uppdaterats på väldigt länge så de flesta har övergett programmet om man inte kör titlar som inte är speciellt grafiskt krävande.

FRAPS är mig veterligen det bästa alternativet idag sett till prestandapåverkan samt kvalité på raw-videon.

Skrivet av Alling:

ShadowPlay är värdelöst om syftet är att klippa ihop ett montage pga variabel framerate.

OBS fungerar bra för mig. Dock går det inte att spela upp filerna (när jag spelat in i 60 fps) i någon spelare jag provat; det funkar däremot utmärkt att ladda upp dem på YouTube.

www.cccp-project.net

Testa tanka det där packet så ska det nog ordna sig

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Lagarith Lossless Codec + Dxtory fungerar inte längre. Det suger prestanda något så in i helvete. Jag kör på systemet i sign. Och spelar t ex från en SSD och spelar in till en annan, det går bara inte. Dxtory har inte uppdaterats på väldigt länge så de flesta har övergett programmet om man inte kör titlar som inte är speciellt grafiskt krävande.

FRAPS är mig veterligen det bästa alternativet idag sett till prestandapåverkan samt kvalité på raw-videon.

www.cccp-project.net

Testa tanka det där packet så ska det nog ordna sig

Hvor har du det ifra, Dxtory har nyligen blitt oppdatert 2 ganger de siste månedene, siste versjon er 2.0.130 (20015-06-15)
Hvis du har bra hardware, vil ha den beste kvaliteten mener jeg fortsatt at Dxtory vil gi deg den beste kvaliteten, karnsje ikke de minste filene, men det er hva du må betale for kvalite.

Hvis TS vil ha den beste kvaliteten + minste videofiler ser jeg at han har en utfordring her.
Har han fått tak på noe som fungerer for han?

Visa signatur

Oldschool overclocker

Permalänk
Medlem

@Nassuz: Det hade jag faktiskt ingen koll på, får ta och tanka hem å testa då. Måste ju vara första uppdateringen på typ 1,5 år?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nassuz:

Hvor har du det ifra, Dxtory har nyligen blitt oppdatert 2 ganger de siste månedene, siste versjon er 2.0.130 (20015-06-15)
Hvis du har bra hardware, vil ha den beste kvaliteten mener jeg fortsatt at Dxtory vil gi deg den beste kvaliteten, karnsje ikke de minste filene, men det er hva du må betale for kvalite.

Hvis TS vil ha den beste kvaliteten + minste videofiler ser jeg at han har en utfordring her.
Har han fått tak på noe som fungerer for han?

Jag tänkte testa spela in i dxtory med dxtory codec till avi-filer då det inte påverkade prestandan så mycket, sen komprimera dem till mp4.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

@Nassuz: Det hade jag faktiskt ingen koll på, får ta och tanka hem å testa då. Måste ju vara första uppdateringen på typ 1,5 år?

Nei, det var en annen oppdatering den 9mai 2015 også, så det ser ut som Dxtory is still alive

Visa signatur

Oldschool overclocker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nassuz:

Nei, det var en annen oppdatering den 9mai 2015 også, så det ser ut som Dxtory is still alive

Jaha, där ser man. Slutade använda det för 1,5 år sedan och gick in då och då och kollade men det var aldrig någon nyhet eller uppdatering så trodde det var nedlagt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2