Warner Bros Games säljstoppar trasigt Batman: Arkham Knight

Permalänk
Inaktiv

Varför är alla intresserade av detta dåliga konsolspel? Känner att många pc-spelare förmodligen ungre inte var mer under den den tiden det släpptes unika pc-spel som var riktigt bra! Även om det fanns mycket skit att sålla bort då också så var man säker att spelet utvecklades för pc endast.

Permalänk

Jag har inga problem med mitt batman än så länge

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Varför är alla intresserade av detta dåliga konsolspel? Känner att många pc-spelare förmodligen ungre inte var mer under den den tiden det släpptes unika pc-spel som var riktigt bra! Även om det fanns mycket skit att sålla bort då också så var man säker att spelet utvecklades för pc endast.

För att folk kanske vill spela den avslutande delen i Arkham trilogin?

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Varför är alla intresserade av detta dåliga konsolspel? Känner att många pc-spelare förmodligen ungre inte var mer under den den tiden det släpptes unika pc-spel som var riktigt bra! Även om det fanns mycket skit att sålla bort då också så var man säker att spelet utvecklades för pc endast.

Ja, det var bättre förr när man var glad om det kom en patch i pc gamer ett-två år efter release

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Som vanligt med andra ord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Ja, det var bättre förr när man var glad om det kom en patch i pc gamer ett-två år efter release

För folk var ju inkompetenta att hämta hem patcharna själva från den officiella sidan menar du? Då fick de ju skylla sig själva

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Från att market reps kallar PC spelare för bäbisar som gråter över prestandan och community reps som tycker att PC spelare ber om för mycket om att spela i 60fps och bör nöja sig vid 30 som next gen konsolerna kör med.

Till att ta emot all kritik och införa säljstopp, imponerande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra att det stoppar försäljningen men att det skall behöva gå så långt är sorgligt, riktiga idioter är de.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Hedersmedlem

tycker detta är bra, dock så tycker jag dom kunde ha skjutit på lanseringen ett tag, någon måste ju ha testat det innan och förstått att det kanske inte är det spel som mest polerat

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

ÄR så glad att jag sket i att förhandsboka det här spelet

Här gjorde jag det på PS4.
Alltså Jesus måste verkligen bringa turen till mig som fick det på en bra portad plattform.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag kör med 3st EVGA Titan X samt en 5930k klockad till 4.8ghz och 32 gig ram, hade faktiskt sett fram emot att spela Batman Arkham Knight i 4096x2160 men ack, PC blir fan alltid lidande vad gäller optimering. Rakt ut förjävligt.

Visa signatur

GPU EVGA GTX Titan X SLI Moderkort ASUS X99 Deluxe CPU 5930K
Minne Ballistic Sport 32GB 2500 Nätagg Corsair RM 1000i Chassi Cooler Master Cosmos II Kylning: Noctua NHD15 (Noctua PPC A14)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Alltså är det verkligen så svårt att utveckla spel?

Det tar otroligt mycket arbetes timmar och är en komplicerad process, sedan så kan man ju undra varför de inte låter det tag dem timmarna det bör göra.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SectionX2:

"trasigt" är inget vidare ordval. Buggigt hade väl passat bättre.

Vad är ett spel som är så buggigt så dom måste dra tillbaka det om inte just trasigt?

Dom ska skämas för att dom släpper sån skit.

Tur att CDON inte stod fast vid sin 96% rabatt annars hade jag också förbokat det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Detta är anledningen till att jag numera försöker undvika spel till PC, om det inte är något som enbart ska/borde spelas på PC, och för att undvika den här typen av trasiga portar....

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

EA/DICE

Se och lär hur det skall gåtill när ett spel är trasigt.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Varför är alla intresserade av detta dåliga konsolspel? Känner att många pc-spelare förmodligen ungre inte var mer under den den tiden det släpptes unika pc-spel som var riktigt bra! Även om det fanns mycket skit att sålla bort då också så var man säker att spelet utvecklades för pc endast.

Tala för dig själv. Många uppskattar Arkham-spelen väldigt mycket. Sen kan man väl inte skita i alla spel som inte släpps exklusivt till PC? Känns löjligt.

Permalänk
Medlem

tycker det är bra att dom gör detta. spelar inte serien, men då lovar dom iaf en fix av skiten som dom släppt. är väl inte det optimalaste, men är bättre än inget. ubisoft borde ha gjort liknande imo med unity

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Se och lär hur det skall gåtill när ett spel är trasigt.

Ett spel ska inte ens släppas om det är så trasigt, så alla ska nog lära sig det.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hur funkar det för oss som har redeeam'at en kod via Geforce (gtx 970 köp) och därmed "fått" det på steam? kan vi lämna tillbaka "skiten" om vi följer steams regler, alltså under 1h (eller var det 2h?) gameplay osv.. ??

Jag har bara spelat 21min och tar gärna en refund... och köper det igen när det är lagat.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

"Vi utvecklar spelet till konsoler och låter sedan frugans kusiners källarstudio porta över det till PC". Måste ju redan på ritbordet låtit som en dålig idé, hur trodde de det skulle gå?

Saknar tiden när spel antingen va konsolspel eller PC-spel. Blir trött av att portar, även bra sådana, dras med irriterande element. Menyer som är handkontrollsanpassade, låst framerate osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hur funkar det för oss som har redeeam'at en kod via Geforce (gtx 970 köp) och därmed "fått" det på steam? kan vi lämna tillbaka "skiten" om vi följer steams regler, alltså under 1h (eller var det 2h?) gameplay osv.. ??

Jag har bara spelat 21min och tar gärna en refund... och köper det igen när det är lagat.

... Vad är det du ska få tillbaka? Är väl bara att låta det ligga där (avinstallera det) och vänta tills de re-releasar. Förutsätter att de patchar existerande produkter också och inte gör ett helt nytt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hur funkar det för oss som har redeeam'at en kod via Geforce (gtx 970 köp) och därmed "fått" det på steam? kan vi lämna tillbaka "skiten" om vi följer steams regler, alltså under 1h (eller var det 2h?) gameplay osv.. ??

Jag har bara spelat 21min och tar gärna en refund... och köper det igen när det är lagat.

http://adock.se/users/upload/files/150625172128.jpg

Exakt vad förväntar du dig uppnå genom detta?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

För folk var ju inkompetenta att hämta hem patcharna själva från den officiella sidan menar du? Då fick de ju skylla sig själva

Mer så att dom inte hade internet, att internet var dyrt samt väldigt långsamt med 14.4k modem.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svetsern:

Jag kör med 3st EVGA Titan X samt en 5930k klockad till 4.8ghz och 32 gig ram, hade faktiskt sett fram emot att spela Batman Arkham Knight i 4096x2160 men ack, PC blir fan alltid lidande vad gäller optimering. Rakt ut förjävligt.

Har du testat att stänga av SLI och sätta ett av dina kort som dedikerat för PhysX? För mig gjorde det stor skillnad, även med avstängda GameWorks-effekter.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk

Trasiga spel måste väl också få finnas?

Detta är diskriminering!

Permalänk
Medlem

Skulle inte portning mellan konsoler och pc bli mycket lättar nu när konsolerna kör x86 arkitektur?
Det var iaf hur snacket gick.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Vangen:

Här gjorde jag det på PS4.
Alltså Jesus måste verkligen bringa turen till mig som fick det på en bra portad plattform.

Synd att jag inte också förbokade det på PS4:a, gjorde det på PC (Steam) men har redan lämnat tillbaka det utan att ens testa det (var bortrest). Nu får jag åka och köpa det imorgon till PS4:a istället men missar ju förbokningserbjudandet, även om det egentligen inte intresserar mig så mycket. Tur att Steam inför deras ångersystem, var inga problem att lämna tillbaka det iallfall.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av andreas_dock:

Hur funkar det för oss som har redeeam'at en kod via Geforce (gtx 970 köp) och därmed "fått" det på steam? kan vi lämna tillbaka "skiten" om vi följer steams regler, alltså under 1h (eller var det 2h?) gameplay osv.. ??

Jag har bara spelat 21min och tar gärna en refund... och köper det igen när det är lagat.

http://adock.se/users/upload/files/150625172128.jpg

Det går endast att få tillbaks pengar om du köpt spelet på steam inte om du har fått/köpt spelet på andra platser

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av thadriem:

... Vad är det du ska få tillbaka? Är väl bara att låta det ligga där (avinstallera det) och vänta tills de re-releasar. Förutsätter att de patchar existerande produkter också och inte gör ett helt nytt spel.

Värdet på spelet i Steam -pengar

Skrivet av Ness:

Exakt vad förväntar du dig uppnå genom detta?

Att få ett svar på min fråga?
Vad är det med attityden...?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Azlan1:

Det går endast att få tillbaks pengar om du köpt spelet på steam inte om du har fått/köpt spelet på andra platser

Ok, tack för info.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •