Permalänk

ipad air 2 + instagram?

Hej, har försökt att ivrigt googla fram om Instagram funkar på Ipad Air 2, jag kom fram att man kan ladda ner Iphone versionen av Instagram, och att den ska funka, till och med så den täcker hela rutan på Ipad Air 2, det är ju bra, MEN vad jag inte hittar är, kan man ta foto med sin Ipad Air 2 så det kommer direkt in på Instagram?

vet att de finns andra program för ipad som är liknande och man kan komma till sina instagram foton, men det är en helt annan sak, alltså jag vill kunna ta foto med ipaden så de kommer in på Instagram direkt, går det?

Någon som vet detta, gissa kan jag göra själv, hehe.

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk

Jag testade nu på min Ipad gen. 3 och det gick utmärkt. Borde väl rimligen gå lika bra på den nyare Ipad Air 2.
Dock lyckades jag inte söka rätt på appen i Appstore, men eftersom jag tidigare laddat hem den till min Iphone, kunde jag ta ner den från mitt app-bibliotek.

Permalänk

ok, låter ju bra, så du menar du kan kommentera inlägg på instagram som vanligt, ta bild med din ipad och lägga upp bilden direkt?

Ser du fönstret över hela skärmen, eller är det förminskat.

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Skrivet av musse pigg:

ok, låter ju bra, så du menar du kan kommentera inlägg på instagram som vanligt, ta bild med din ipad och lägga upp bilden direkt?

Ser du fönstret över hela skärmen, eller är det förminskat.

Kan ta bild som vanligt och även kommentera.

Bilden visas antingen stor i helskärm, eller i iphone-storlek mitt på skärmen om man trycker på en liten knapp längst ner i hörnet.

Permalänk

tänkte köpa till min sambo, men eftersom hon använder i stort sett bara istagram, facebook och messenger, så vill ejag vara säker på att just dessa finns till ipad..

hade jag haft en nu hade jag ju provat för längesen, inte så jag räknar med att försäljaren på Elgiganten ska ge mig ett svar direkt, så bättre kolla runt och fråga först. tack för svar Gandolforf

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Du kan välja att söka bland iphone eller ipad appar i appstore, välj iphone så hittar du instagram, sen kan du köra den i liten storlek( motsvarar skärmen på iphone) eller uppskalad över hela ipaden med något sämre kvalite men fullt duglig

Permalänk

Instagram har dragits tillbaka av tillverkaren för iPad:s enlig Apple supporten.

Permalänk
Medlem

Testa att googla på instagram i webbläsaren på din iPad. Den första länken som dyker upp brukar vara till appstore, klicka på den så kmr du nog till appstore i din iPad och sen är det bara att ladda ner appen som vanligt